Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Is er een groepmail programma voor Linux?  (gelezen 3489 keer)

Is er een groepmail programma voor Linux?
« Gepost op: 2007/04/01, 11:09:30 »
Hallo,


ik ben Els. Ik had heel graag willen weten of iemand van jullie raad weet. Ik gebruikte al jaren het programma Infacta groupmail in Windows. Daarmee kan je 1 mail schrijven en die kan je gepersonaliseerd naar honderden mensen ineens schrijven. Je maakte dan adresgegevens van de mensen aan en iedereen krijgt dan die mail netjes op zijn eigen naam aan, zonder dat hij adressen ziet van de andere mensen waar die mail naartoe gestuurd werd.

Nu probeerde ik op een aantal manieren om dat in mijn Ubuntu te installeren, maar het lukt allemaal maar niet.

Weet iemand toevallig een programma dat dezelfde functie heeft en dat wel werkt op Ubuntu? Ik zou daar héél goed mee geholpen zijn.

Liefst een beetje stap voor stap uitleg want ik ben niet zo vertrouwd met allerlei computertermen.

Groetjes en heel erg bedankt,

Els

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Is er een groepmail programma voor Linux?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/01, 16:08:24 »
Je kan in het adresboek van Thunderbird een groep aanmaken, waar je de emailadressen van iedereen in zet.
Als je dan een mailtje wil sturen naar iedereen, dan zet je in het Aan: veld je eigen emai-adres.
In het Bcc: veld zet je dan die groep.

Op die manier stuur je iedereen die email, en zien ze niet aan wie die mail nog meer gestuurd is.

In Evolution zal er ook wel zo'n mogelijkheid zijn.

reinhout

  • Gast
Is er een groepmail programma voor Linux?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/01, 16:33:53 »
dan krijgen ze wel niet zoiets als :
beste Reinhout / beste Jan / beste Nele
iedereen krijgt dan dezelfde mail en ik denk niet dat Els dat wil (lees: gepersonaliseerd)

CrazyCentaur

  • Gast
Is er een groepmail programma voor Linux?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/01, 20:44:36 »
Kan de standaard Evolution dat niet?

Is er een groepmail programma voor Linux?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/02, 10:33:57 »
Dag iedereen,


bedankt voor de antwoorden. Ik wil inderdaad helemaal gepersonaliseerd de mail laten aankomen. Als iemand Infacta groupmail kent, zal je weten wat ik bedoel. Bij Infacta maak je een mail. Je maakt dan ook groepen in Infacta zijn adres boek, je kan daar groepen bij maken, mensen van de ene groep naar de andere kopiëren... Als je dan een mail opstelt en je wil schrijven "Dag Ja," en dat zo doen bij elke persoon, dan heb je dat gewoon maar te doen door in je bericht in te vullen 'Dag 'FIRST_NAME". Door het adresboek dat je aangemaakt hebt, kan je zo heel de mail persoonlijk maken en dan krijgt iedereen de mail op zijn eigen naam aan. Als je dan bv naar ieder van die mensen een eigen klantnummer van de persoon moet doormailen, kan je bv in dat adresboek bij ADDRESS dat klantnummer zetten. Op de plaats waar dat klantnummer moet in de mail, duid je dan aan ADDRESS_" en dan krijgt elke persoon daar zijn eigen klantnummer te zien. Zoiets ben ik dus aan 't zoeken, maar ik heb Infacta groupmail al proberen te installeren vanuit Ubuntu (via firefox) maar dat ging niet, ook de versie die ik nog op mijn C- en D-schijf heb staan krijg ik niet geopend met Wine.

Als iemand nog raad of ideeën heeft, laat het maar weten, alvast heel erg bedankt!

O ja, nog een vraagje. Weet iemand of en waar je kan zien wanneer de nieuwe versie van Linux of Ubuntu moet uitkomen?

Vriendelijke groeten,

Els

CrazyCentaur

  • Gast
Is er een groepmail programma voor Linux?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/02, 10:59:05 »
Citaat van: Els1980
O ja, nog een vraagje. Weet iemand of en waar je kan zien wanneer de nieuwe versie van Linux of Ubuntu moet uitkomen?
Ubuntu is een distributie van Linux, er zijn heel veel distributies van Linux (OpenSuse, Mandriva, Fedora, Debian en nog veel meer). Nieuwe versies van Linux betekent: een update van de Linux Kernel.

Je zult de nieuwe versie van Ubuntu bedoelen. Die komt in april. Wanneer precies zal zeker blijken op www.ubuntu.com of gewoon hier in dit forum :) De werknaam is Feisty Fawn, de versie Ubuntu 7.04 (eerst jaar dan maand, zoals je ziet).

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Is er een groepmail programma voor Linux?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/04/02, 11:13:01 »
@ Els1980: https://wiki.ubuntu.com/FeistyReleaseSchedule
Ubuntu komt elke 6 maanden uit. De versie nummer staat voor het jaar en de maand.
7.04 is dus 2007 April
De volgende versie zal 7.10 heten wat dus wil zeggen dat ie in Oktober vrijgegeven wordt.

Een site die zich bezighoudt met de release van nieuwe distributies is Distrowatch:
http://distrowatch.com/
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Catharina

  • Lid
    • http://www.mingos.nl
Is er een groepmail programma voor Linux?
« Reactie #7 Gepost op: 2007/04/02, 11:31:04 »
Hoi Els,

Misschien heb je iets aan software voor het versturen van nieuwsbrieven?

Kijk anders eens hier:

http://sourceforge.net/

En dan onder Enterprise zoeken naar newsletter

wr19026

  • Gast
Is er een groepmail programma voor Linux?
« Reactie #8 Gepost op: 2007/04/02, 21:54:00 »
Zit er niet zo'n funktie in OpenOffice? De mogelijkheid om te koppelen naar een database/adresbestand?

Multiem

  • Gast
Is er een groepmail programma voor Linux?
« Reactie #9 Gepost op: 2007/04/02, 22:42:27 »
Je zou eventueel sugarcrm kunnen installeren, is platform onafhankelijk.en je hebt er een open source versie van die gratis te downloaden is op hun website.
Met dit programma kun je niet alleen groepsmail versturen, maar ook je contactpersonen bijhouden en gebruik maken van een agenda etc etc.

Ik zelf gebruik Kolab als mail server, volgens mij heb je daar ook mogelijkheden om groepsmail te versturen.

Ik kan me vergissen, maar volgens mij lijkt majordomo ook wel een geschikt programma

Thom Punte

  • Gast
Is er een groepmail programma voor Linux?
« Reactie #10 Gepost op: 2007/04/15, 12:10:13 »
Dag Els,

Ik was benieuwd of je al wat gevonden hebt. Ik ben zelf ook op zoek en vind het nog niet.

gr.

Thom

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Is er een groepmail programma voor Linux?
« Reactie #11 Gepost op: 2007/04/15, 13:24:55 »
Citaat van: wr19026
Zit er niet zo'n funktie in OpenOffice? De mogelijkheid om te koppelen naar een database/adresbestand?
Volgens mij zit het standaard al in OpenOffice.
Je kan het adresboek van Evolution gebruiken om gepersonaliseerde mailtjes te sturen.

Je kan het in OOo vinden onder Extra>Assistent Standaardbrief

Is er een groepmail programma voor Linux?
« Reactie #12 Gepost op: 2007/04/15, 19:35:17 »
Citaat van: Johanvd
Citaat van: wr19026
Zit er niet zo'n funktie in OpenOffice? De mogelijkheid om te koppelen naar een database/adresbestand?
Volgens mij zit het standaard al in OpenOffice.
Je kan het adresboek van Evolution gebruiken om gepersonaliseerde mailtjes te sturen.

Je kan het in OOo vinden onder Extra>Assistent Standaardbrief
Ik heb het net eens getest en het kan inderdaad. Bedankt Johanvd.

Ik heb een klein adresbestandje gemaakt als databank in Open Office en dan via Open Office tekstverwerker een mailing gemaakt gekopppeld aan die databank.

Werkt Prima.

Is er een groepmail programma voor Linux?
« Reactie #13 Gepost op: 2007/04/29, 10:49:29 »
Hallo,


hier ben ik (Els) nog eens met een paar vragen. Ik heb Open Office gegevensbank open, maar ik snap er helemaal niks van. Hoe begin je daarmee om gewoon een soort groep te maken met wat gegevens van mensen (voor- en achternaam, e-mailadres, klantnummer) om dan naar zo 'n hele groep ineens te kunnen mailen?

Ik heb Infacta groupmail kunnen installeren in Ubuntu omdat ze mij gemaild hadden dat ik een speciaal programma moest installeren, wat ik dan gedaan heb. Ik kan een groep mensen maken, maar als ik een bericht wil maken komt de foutmelding 'Run-time error 380. Invalid property value".
Ik ben op internet gaan zoeken wat dat wil zeggen en kwam meermaals op websites uit waar gezegd werd dat ik het volgende moet doen:

7) Run-time error '380': Invalid property value
Copy files from C:\Program Files\AutoPatcher\bin to C:\Windows\System32

Ik heb dat bestand opgezocht maar kan het nergens vinden.

Ik heb dringend een goed mailprogramma nodig, alle hulp is welkom. Wel duidelijke stat voor stap uitleg liefst, zeker als het over Openoffice gegevensbank gaat.

Nogmaals vriendelijk bedankt aan iedereen voor de hulp.

Vriendelijke groeten,

Els

Is er een groepmail programma voor Linux?
« Reactie #14 Gepost op: 2007/04/29, 11:15:24 »
In je /home map (persoonlijke map) kan je je verborgen bestanden weergeven. (Ik geloof in het menu van beeld) Dan vindt je een map die .wine noemt.
Daarin staan de door wine geïnstalleerde programma's en heb je ook je Program Files en je Windows/System32 directory.

Voor jou zou dat zijn: /home/els/.wine/drive_c

Om een Gegevensbank in office te maken:
"Open Office Gegevensbank" openen. Je gegevensbank registreren. Volgens mij maakt het je dat straks makkelijker als je een mailing wil maken.

Je hebt 4 mogelijkheden als je in Open Office Gegevensbank zit. Deze staan aan de linkerkant. Namelijk:
- Tabellen
- Querries
- Formulieren
- Rapporten

Om de één of andere reden opent Open Office bij mij altijd bij Formulieren maar het zijn de tabellen waar je normaal mee begint)

http://users.telenet.be/guystevens/Gegevensbank/Schermafdruk-2.png

Als je daar op klikt kan je een tabel maken (in ontwerpweergave of met assistent)
Als je het zelf doen (in ontwerpwergave) krijg je een kader waar je verschillende hoofdingen kan ingeven (onder elkaar) Je maakt dan dingen zoals:
Naam
Achternaam
Emailadres
Telefoonnummer
Straat
Nr
Postcode
Gemeente
.....
Zie: http://users.telenet.be/guystevens/Gegevensbank/Schermafdruk-1.png

Deze tabel sla je op en je krijgt de vraag om een Primaire sleutel te maken, dit mag je gewoon laten doen.
Dan open je je tabel:
http://users.telenet.be/guystevens/Gegevensbank/Schermafdruk-3.png

En begin je die in te vullen.
http://users.telenet.be/guystevens/Gegevensbank/Schermafdruk-4.png

Als je dat gedaan hebt en je hebt een lijst met mensen kan je naar de Open Office tekstverwerker gaan en een standaardbrief maken. "Extra" - "Assistent Standaardbrief"
Dan kan je gewoon de wizard volgen.
De adreslijst die je moet selecteren is de gegevensbank die je net gemaakt hebt.

Zo. Als je nog vragen hebt: Shoot!
Groetjes Guy