Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Netwerk wordt gezien, WPA niet ondersteund?  (gelezen 1467 keer)

Offline Keunes

  • Lid
Netwerk wordt gezien, WPA niet ondersteund?
« Gepost op: 2008/07/13, 22:24:13 »
Hallo allemaal,
Ik ben eigenlijk een complete newbie in de linux-wereld, maar wel principieel voorstander. Ik heb zodoende op mijn computer ubuntu (Hardy Haron o.i.d.) geinstalleerd. Ik wil graag verder op onderzoek uit en het allemaal gaan ontdekken, maar ik wil eerst internet hebben. Ik heb een computer met windows en ubuntu erop, met een usb-adapter voor draadloos interet. Onder windows kan ik me gewoon aanmelden op ons netwerk, maar met ubuntu krijg ik dat niet voor mekaar.
Rechtsbovenin (de GNOME-balk?) staat een icoontmet twee beeldschermen achter elkaar en dat is van het netwerk. Als ik daarop klik krijg ik netjes alle netwerken uit de buurt te zien. Als ik op mijn netwerk klik kom ik in zo'n authenticatie-venster, alleen lijkt WPA niet ondersteunt te worden. Ons netwerk is beveiligd met WPA-PSK (router van E-Tech). Ik heb reeds in windows een ip-release gedaan (al weet ik niet of dat ertoe doet). Ik heb hier even gekeken en volgens mij moet ik een netwerk-manager downloaden ofzo, maar ik heb het idee dat ik een programmeerregel zie staan.
Kortom: volgens mij moet ik een netwerk-manager installeren, maar heb geen idee hoe.

Kan iemand mij helpen?

B.v.d.!

Netwerk wordt gezien, WPA niet ondersteund?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/14, 00:01:36 »
Kijk eens hier: http://computertip.googlepages.com/geennetwerkverbinding
Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Keunes

  • Lid
Netwerk wordt gezien, WPA niet ondersteund?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/14, 10:16:36 »
Dank voor uw reactie, maar zoals ik al had geschreven heb ik (n.a.v. de vermeldde site) een ip-release gedaan (dat haalde dus niks uit).

Offline Roel1963

  • Lid
Netwerk wordt gezien, WPA niet ondersteund?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/14, 10:23:12 »
Heb je al geprobeerd WPA uit te schakelen en dan te verbinden?

Offline Duckie

  • Lid
Netwerk wordt gezien, WPA niet ondersteund?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/14, 10:33:37 »
Dat icoontje bovenin de balk waar jij op klikt is van de netwerkmanager. Deze wordt sinds Dapper standaard geïnstalleerd.
Probeer eens de boel in te stellen via "Systeem"->"Beheer"->"Netwerk".
Daar staat volgens mij wel de optie wpa/wpa2 bij.
____________________________________________

Offline fekkes

  • Lid
Netwerk wordt gezien, WPA niet ondersteund?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/18, 10:23:44 »
Kijk eens in synaptic pakketbeheer of "wpasupplicant" (client support voor WPA en WPA2) geinstalleerd is.
HP 6730b Ubuntu 12.04
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU P8700 @ 2.53GHz

HP dm1 4000 met Ubuntu 12.04

Offline Petervdw

  • Lid
Netwerk wordt gezien, WPA niet ondersteund?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/18, 17:00:08 »
Aan Keunes
Al een aantal keren gemerkt dat WPA encryptie problemen gaf met de NM onder 8.04. Ga je terug naar WEP dan lukt het ineens wel. Ook al gelezen dat daarna de WPA encryptie geen problemen meer gaf.
Het blijft een beetje ongewis wat nu de oorzaak is. HH 8.04 is grotendeels opgebouwd met C++6. Het is mogelijk dat bij bepaalde software (drivers) wordt teruggegrepen op routines die met C++5 zijn gemaakt. Door in de Synaptic ook de libstdC++5 aan te vinken en te installeren heb ik al een keer zo'n soortgelijk probleem met draadloos opgelost. Het is misschien aan te raden om daar even naar te kijken. Je moet dan wel opnieuw opstarten en je draadloos gebeuren van de grond af opbouwen.
Vr.groet, peter

Offline Roel1963

  • Lid
Netwerk wordt gezien, WPA niet ondersteund?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/20, 14:21:13 »
Vanuit reacties naar aanleiding van een bugreport in Launchpad begreep ik dat WPA onder 8.10 feilloos werkt, zelfs in combinatie met Ndiswrapper.

Netwerk wordt gezien, WPA niet ondersteund?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/25, 13:33:05 »
Hou deze pagina bij en probeer deze anders eens uit:Kan geen kwaad
http://www.debianadmin.com/enable-wpa-wireless-access-point-in-ubuntu-linux.html
Het heeft al geholpen bij iemand...