Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Aanvulling op Brother  (gelezen 511 keer)

Frederik

  • Gast
Aanvulling op Brother
« Gepost op: 2016/07/16, 12:12:00 »
Op de uitstekend te volgen installatieprocedure voor Brother printers loopt de installatie procedure van de DCP-J4120DW toch iets anders dan beschreven:
https://sites.google.com/site/computertip/5

Na deze opdracht:
Bij een netwerkprinter kiest u bij de vervolgvraag voor de laatste mogelijkheid: (A): Auto. Daarvoor tikt u het nummer in van die keuzemogelijkheid, en drukt u op Enter.

Verschijnt opeens de vraag in de Terminal om het IP adres (welk IP adres ??). Omdat ik dat niet uit mijn hoofd weet, met een andere terminal het ip nummer opgevraagd via de opdracht: ifconfig -a
Dan verschijnt IP nummer: 192.168.178.13
Dat nummer opgegeven en ik krijg de scanner na een derde installatiepoging nog steeds niet aan de praat. Omdat ik blond ben ga ik maar eens in de WIFI instellingen van de printer kijken en daar vindt ik IP adres 192.168.178.20
Ik doorloop nogmaals de installatieprocedure en vervolgens geef ik dat IP nummer op.
Na twee dagen prutsen (alles verwijderen opnieuw installeren en dat nog twee keer) doet de scanner het nu eindelijk :)
Maar eigenlijk snap ik niet goed wat ik gedaan heb  :|

Offline Bloom

  • Lid
Re: Aanvulling op Brother
« Reactie #1 Gepost op: 2016/07/16, 23:08:53 »
Je hebt de eerste keer (met ifconfig -a) het ip-adres van je eigen computer opgegeven en dat is niet goed, je moest natuurlijk het ip-adres van de printer hebben. Dat heb je de tweede keer dan wel goed gedaan.