Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 13.04 vraag  (gelezen 3141 keer)

Offline Tom

  • Lid
Re: 13.04 vraag
« Reactie #25 Gepost op: 2013/07/02, 13:32:17 »
Idd, vele (laatsten) postings hebben helemaal niets bij gedragen aan mijn vragen.
Ik heb daarom beslist alles terug van Linux te verwijderen en maar verder te doen met Windows 7.
Jammer om zo snel op te geven ,en dat alleen om wat Opera geleuter ... is een gemiste kans.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline sireentje

  • Lid
Re: 13.04 vraag
« Reactie #26 Gepost op: 2013/07/02, 14:54:52 »
Onder welke partitie staat eigenlijk mijn installatie?
ik zie enkel mijn C:\.........
En kan ik niet gewoon dan, als ik de partitie vindt, het dmv schijfbeheer in win7 formatteren, en aanpalend Grub toepassen?

Offline sireentje

  • Lid
Re: 13.04 vraag
« Reactie #27 Gepost op: 2013/07/02, 14:57:09 »
Heeft daar niet alleen mee te maken.
Ik had heel andere verwachtingen van ubuntu, en ten tweede, ik werk al ruim 20 jaar met OS Microsoft, dan is het ook niet evident om dat allemaal om te gooien.
in elk geval heb ik het een kans gegeven, maar het is niets voor ons.


Idd, vele (laatsten) postings hebben helemaal niets bij gedragen aan mijn vragen.
Ik heb daarom beslist alles terug van Linux te verwijderen en maar verder te doen met Windows 7.
Jammer om zo snel op te geven ,en dat alleen om wat Opera geleuter ... is een gemiste kans.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: 13.04 vraag
« Reactie #28 Gepost op: 2013/07/02, 16:49:37 »
Och, ik heb in 2005 ook Ubuntu weer snel verwijderd.... Pas een jaar later, bij mijn tweede kennismaking met Ubuntu, ben ik blijven hangen en uiteindelijk zelfs voor bijna 100 % overgestapt. Bijna, want de TomTom bijwerken kan nog steeds alleen via Windows.  =D

Als je maar weet hoe je makkelijk ongedaan kan maken, dan zul je in de toekomst waarschijnlijk ook weer sneller opnieuw willen proberen....

Over de partities: post hier eens een schermafdruk van Gparted van de harde schijf? Bijvoorbeeld met behulp van http://imageshack.us

Offline sireentje

  • Lid
Re: 13.04 vraag
« Reactie #29 Gepost op: 2013/07/02, 21:20:08 »
Die Gparted, dat moet dan ook in ubuntu worden gebruikt?
Graag tips om alles via windows 7 te laten verlopen.

Offline vanadium

  • Lid
Re: 13.04 vraag
« Reactie #30 Gepost op: 2013/07/02, 21:28:03 »
Windows methoden vragen op een linux forum is een beetje eigenaardig. Met het Windows schijfbeheer moet je wel de linux partities kunnen zien en verwijderen. Het gaat om een linux systeempartitie, geformateerd als ext4 (maar Windows zal dat wellicht niet herkennen) en een kleine swap partitie (partitie voor wisselgeheugen). Wis die partities. Dan kan je de Windows partitie terug vergroten, of een andere datapartitie in de vrij gekomen ruimte aanmaken.

Daarna moet je de Windows partities checken met de schijfcontroletools. Tenslotte kan je, zoals in Pjotrs post aangegeven, de bootloader van Windows terug installeren.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: 13.04 vraag
« Reactie #31 Gepost op: 2013/07/02, 21:42:41 »
Graag tips om alles via windows 7 te laten verlopen.
:police: Pas op hoor, de Ubuntu partitie kan je niet zomaar met Windows 7 verwijderen, dan start je hele computer niet meer op!  :evil:
Door de installatie van Ubuntu is de Windows opstartlader (in het MBR deel van de harde schijf) vervangen door een verwijzing naar Grub2 op de Ubuntu partitie.

Je moet ook de Windows opstartlader terug plaatsen met het programma bootrec.exe vanaf een Windows opstartschijf.

Heb daar zelf geen ervaring mee (gebruik Linux nog steeds :)) maar er zijn beschrijvingen over:
http://wiki.ubuntu-nl.org/GrubVerwijdering#Met_Windows_Vista_installatie-DVD
http://support.microsoft.com/kb/927392/nl
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: 13.04 vraag
« Reactie #32 Gepost op: 2013/07/02, 23:12:10 »
Die Gparted, dat moet dan ook in ubuntu worden gebruikt?
Graag tips om alles via windows 7 te laten verlopen.
Lees de webkoppelingen die ik je eerder gaf.... Er zijn grenzen.  ;)

Offline RikRik

  • Lid
Re: 13.04 vraag
« Reactie #33 Gepost op: 2013/07/02, 23:36:59 »
Die Gparted, dat moet dan ook in ubuntu worden gebruikt?
Graag tips om alles via windows 7 te laten verlopen.
Lees de webkoppelingen die ik je eerder gaf.... Er zijn grenzen.  ;)
Als Windows 7 een illegale versie is, dan werkt je methode niet omdat de crack overschreven zal worden.   =D

Offline sireentje

  • Lid
Re: 13.04 vraag
« Reactie #34 Gepost op: 2013/07/03, 09:21:44 »
Zulke reacties had ik verwacht.....
Zo lang alles gerelateerd is naar linux geen probleem, maar als de mensen er van af willen dan valt de hulp plots stil......
Dit zegt toch veel over sommige mensen hoor ......
Zal men plan wel trekken, en als het mis zou gaan, dan smijt ik er wel een clean versie op.


Windows methoden vragen op een linux forum is een beetje eigenaardig. Met het Windows schijfbeheer moet je wel de linux partities kunnen zien en verwijderen. Het gaat om een linux systeempartitie, geformateerd als ext4 (maar Windows zal dat wellicht niet herkennen) en een kleine swap partitie (partitie voor wisselgeheugen). Wis die partities. Dan kan je de Windows partitie terug vergroten, of een andere datapartitie in de vrij gekomen ruimte aanmaken.

Daarna moet je de Windows partities checken met de schijfcontroletools. Tenslotte kan je, zoals in Pjotrs post aangegeven, de bootloader van Windows terug installeren.

Offline Tom

  • Lid
Re: 13.04 vraag
« Reactie #35 Gepost op: 2013/07/03, 09:47:13 »
Vind Uw reactie´s niet bepaalt vriendelijk ,ze proberen U toch te helpen ,eerst vind u Ubuntu leuk en bijna nog geen dag later is het voor u pruts.
Door zettings-vermogen dus nihil ,en geduld helemaal niks ... ja sorry hoor.
U moet ook bedenken dat hier heel veel Users zijn die bijna nooit meer met Windows werken ..... nadenkertje.
Grtz Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: 13.04 vraag
« Reactie #36 Gepost op: 2013/07/03, 09:47:58 »
Zulke reacties had ik verwacht.....
Zo lang alles gerelateerd is naar linux geen probleem, maar als de mensen er van af willen dan valt de hulp plots stil......
Dit zegt toch veel over sommige mensen hoor ......
Klinkklare onzin. Je hebt hier prima hulp gekregen, ook voor het verwijderen van Ubuntu. Ondankbaar gezwam dus, en hoogst onrespectvol jegens degenen die hebben geprobeerd om je te helpen.

Citaat
Zal men plan wel trekken,
Uitstekend idee. Houdoe!  =D

Re: 13.04 vraag
« Reactie #37 Gepost op: 2013/07/03, 10:20:07 »
Jammer dat je het zo vlug opgeeft... Pjotr en andere forumleden hadden je toch heel wat tips gegeven?
Ik begrijp je ontgoocheling en boosheid niet goed.
Ik vermoed dat je met het verkeerde been uit bed gestapt bent?
Tip: kruip terug in je bed en stap er nu met het andere been eens uit. Wedden dat je je al veel beter zal voelen?!
Linux Mint 18.3  Xfce

Offline sireentje

  • Lid
Re: 13.04 vraag
« Reactie #38 Gepost op: 2013/07/03, 16:10:18 »
Volgens mij ligt het toch aan jullie hoor.....
Ook getuige van off topic te reageren is niet bepaald vorderend voor een poster.
Of het kan uiteraard ook zijn, dat jullie, Nederlanders, een andere mening of visie hebben.
ik denk vrijwel zeker dat het dit laatste is.

Re: 13.04 vraag
« Reactie #39 Gepost op: 2013/07/03, 16:27:37 »
Ik ben een rasechte Vlaming  =D
Linux Mint 18.3  Xfce

Offline aartje

  • Lid
Re: 13.04 vraag
« Reactie #40 Gepost op: 2013/07/03, 17:18:05 »
Ongelooflijk, de TS wordt van alle kanten geholpen, zelfs met het weer teruggaan
naar Windows (wat de TS eigenlijk zelf maar zou moeten uitzoeken volgens mij)
Er worden zelfs algemeenheden over Nederlanders bijgehaald....

Ik zeg toch ook niet dat je het niet snapt omdat je Belg bent....

Die (sireentje dus)  zijn we liever kwijt

« Laatst bewerkt op: 2013/07/03, 19:08:52 door aartje »

Re: 13.04 vraag
« Reactie #41 Gepost op: 2013/07/03, 17:26:54 »
Oei, moet ik als Belg dan ook maar meteen mijn biezen pakken? :(
Linux Mint 18.3  Xfce

Offline aartje

  • Lid
Re: 13.04 vraag
« Reactie #42 Gepost op: 2013/07/03, 19:04:30 »
Nee, dat bedoel ik niet. Ik houd alleen niet van vooroordelen die nergens op slaan.
Met die "die" bedoel ik dus sireentje.

En om eventjes lekker "off-topic" te blijven. Ik vind de documentaire-serie
"de Patat" (over de aardappel) een topper. De presentator is heel sympathiek en
humoristisch, ik zou hem de Belgische Jelle Brand-Corstius kunnen noemen.
« Laatst bewerkt op: 2013/07/03, 19:09:24 door aartje »

Re: 13.04 vraag
« Reactie #43 Gepost op: 2013/07/03, 20:08:32 »
Heren

Ik ben het met de TS deels wel eens.
Hoewel hulp om Ubuntu weer te verwijderen wel wordt geboden, wordt dit vooral overschaduwt door een aantal andere opmerkingen.
Dit is naar mijn mening erg zonde.

Voor de TS is Ubuntu (als zover is gekomen en geprobeerd) niet bevallen.
Dit is jammer maar helaas, maar naar mijn mening is het netjes verwijderen van Ubuntu gewoon iets wat bij dit forum hoort.
Ook als het vanuit Windows is.
« Laatst bewerkt op: 2013/07/03, 20:11:09 door Erik Krom »

Re: 13.04 vraag
« Reactie #44 Gepost op: 2013/07/03, 20:19:49 »
Zulke reacties had ik verwacht.....
Zo lang alles gerelateerd is naar linux geen probleem, maar als de mensen er van af willen dan valt de hulp plots stil......
Dit zegt toch veel over sommige mensen hoor ......

Ik wil niet lullig zijn maar waarom denk je dat dat zo is? Dit is een Ubuntu (en dus Linux)-forum en niet iedereen op dit forum heeft (nog) Windows. Het is dus niet gegarandeerd dat we je kunnen met Windows-oplossingen en de gegeven Linux-oplossingen door o.a. Pjotr zijn uitstekend en simpel te volgen en toe te passen.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: 13.04 vraag
« Reactie #45 Gepost op: 2013/07/03, 20:23:04 »
naar mijn mening is het netjes verwijderen van Ubuntu gewoon iets wat bij dit forum hoort.
Ook als het vanuit Windows is.
Tuurlijk, neem gerust het voortouw en bied je hulp aan! The floor is yours. :)
Klik links bovenin op Documentatie

Re: 13.04 vraag
« Reactie #46 Gepost op: 2013/07/03, 20:28:15 »
Dit is jammer maar helaas, maar naar mijn mening is het netjes verwijderen van Ubuntu gewoon iets wat bij dit forum hoort.
Ook als het vanuit Windows is.

En wat nu als de experts van dit forum geen Windows-oplossingen weten maar wel keurige alternatieve Linux-oplossingen aandragen?

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: 13.04 vraag
« Reactie #47 Gepost op: 2013/07/03, 20:53:37 »
En wat nu als de experts van dit forum geen Windows-oplossingen weten
En wat nu als de experts van dit forum wel een Windows oplossing weten maar hier zijn voor hun lol/hobby/tijdverdrijf/eigen belang en deze hulpvraag niet uitdagend genoeg vinden om te reageren?
Klik links bovenin op Documentatie

Re: 13.04 vraag
« Reactie #48 Gepost op: 2013/07/03, 22:10:30 »
En wat nu als de experts van dit forum geen Windows-oplossingen weten
En wat nu als de experts van dit forum wel een Windows oplossing weten maar hier zijn voor hun lol/hobby/tijdverdrijf/eigen belang en deze hulpvraag niet uitdagend genoeg vinden om te reageren?

Het was een hypothetische vraag maar goed, wat jij zegt zou ook kunnen alleen daar ga ik niet vanuit.