Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Werkt deze laptop met Ubuntu?  (gelezen 1744 keer)

Werkt deze laptop met Ubuntu?
« Gepost op: 2007/08/16, 10:05:58 »
Ik heb onderstaande laptop op het oog

http://img184.imageshack.us/img184/3530/image001wz3.gif
werkt deze met Ubuntu? En is het mogelijk om op 1 harde schijf Ubuntu te zetten en op de Andere Windows Vista (heb ik nodig voor school)?
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Offline SWAT

  • Administrator
Werkt deze laptop met Ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/16, 10:20:24 »
geen idee of het compatible is. Loop de winkel binnen en vraag of je even een LiveCD in de laptop mag steken om te kijken of je OS er mee werkt. Het klinkt wel als een extreem B merk, dus je kansen zijn al kleiner dat het goed zal werken.

En je bedoelt waarschijnlijk een dual-boot systeem (ja, dat kan in principe altijd), hoewel Vista gaat vechten met GRUB.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Werkt deze laptop met Ubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/16, 10:33:36 »
ATI videokaart: dat gaat lastig worden. Koop er liever een met een Nvidia videokaart. Of nog beter: een Intel videokaart.

Let ook op de draadloze kaart: bij voorkeur eentje van Intel. Als je een klaptop koopt met Intel Centrino erin, dan zit je qua draadloze kaart op rozen!

wr19026

  • Gast
Werkt deze laptop met Ubuntu?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/16, 11:18:47 »
Prijzig apparaat als je bedenkt dat de gemiddelde laptop een jaar of 3 meegaat...

Werkt deze laptop met Ubuntu?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/16, 11:46:51 »
Citaat van: pjotr123
Let ook op de draadloze kaart: bij voorkeur eentje van Intel. Als je een klaptop koopt met Intel Centrino erin, dan zit je qua draadloze kaart op rozen!
fout! :)

ik heb een intel centrino erin zitten, met een intel kaartje, en het werkt na 3 maanden nog altijd niet in ubuntu...

(ja ok er zijn omwegen met nieuwe kernels en onoffieciel drivers, maar daar begin ik niet aan)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Werkt deze laptop met Ubuntu?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/16, 11:59:55 »
Citaat van: Nunslaughter
ik heb een intel centrino erin zitten, met een intel kaartje, en het werkt na 3 maanden nog altijd niet in ubuntu...

(ja ok er zijn omwegen met nieuwe kernels en onoffieciel drivers, maar daar begin ik niet aan)
Daar begrijp ik niks van....  Geef eens wat gegevens? Om welk kaartje gaat het?
Doe eens in de terminal: lshw en post hier de uitkomst eens?

Werkt deze laptop met Ubuntu?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/08/16, 12:00:52 »
Citaat van: wr19026
Prijzig apparaat als je bedenkt dat de gemiddelde laptop een jaar of 3 meegaat...
Dat is voor mij idd de bedoeling (om 2 of 3 jaar mee te gaan); ik heb er als het moet zelfs iets meer geld voor over... Als iemand een goede laptop rond die prijs (of €150 of zo hoger) weet staan kan je me dat dan even melden? Dan kan ik daar even naar kijken.
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

wr19026

  • Gast
Werkt deze laptop met Ubuntu?
« Reactie #7 Gepost op: 2007/08/16, 12:05:11 »
Citaat van: warddr
Citaat van: wr19026
Prijzig apparaat als je bedenkt dat de gemiddelde laptop een jaar of 3 meegaat...
Dat is voor mij idd de bedoeling (om 2 of 3 jaar mee te gaan); ik heb er als het moet zelfs iets meer geld voor over... Als iemand een goede laptop rond die prijs (of €150 of zo hoger) weet staan kan je me dat dan even melden? Dan kan ik daar even naar kijken.
Heb je al eens op tweakers.net gekeken?

Werkt deze laptop met Ubuntu?
« Reactie #8 Gepost op: 2007/08/16, 12:12:31 »
Citaat van: wr19026
Heb je al eens op tweakers.net gekeken?
Die linkt alleen maar naar winkels in Nederland; Ik zoek eigenlijk iets in België
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Werkt deze laptop met Ubuntu?
« Reactie #9 Gepost op: 2007/08/16, 12:45:12 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: Nunslaughter
ik heb een intel centrino erin zitten, met een intel kaartje, en het werkt na 3 maanden nog altijd niet in ubuntu...

(ja ok er zijn omwegen met nieuwe kernels en onoffieciel drivers, maar daar begin ik niet aan)
Daar begrijp ik niks van....  Geef eens wat gegevens? Om welk kaartje gaat het?
Doe eens in de terminal: lshw en post hier de uitkomst eens?
ok mijn antwoord is niet meer van toepassing...ging ik juist kijke op de site van intel, blijkt dat 13 augustus de drivers zijn gereleased :) gans blij nu, eens kijken of ik ze aan de praat krijg, want werk nu al 3 maanden met zo een usb wireless stick...
het gaat trouwens om een intel 4965 agn kaartje...

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Werkt deze laptop met Ubuntu?
« Reactie #10 Gepost op: 2007/08/16, 13:06:21 »
Waarom kijk je niet gewoon naar de ubuntu dell laptop? ik weet dat hij er nog niet is, maar heel eventjes wachten en je hebt een laptop die 100% zeker goed werkt met ubuntu!

wr19026

  • Gast
Werkt deze laptop met Ubuntu?
« Reactie #11 Gepost op: 2007/08/16, 13:23:10 »
Citaat van: ex
Waarom kijk je niet gewoon naar de ubuntu dell laptop? ik weet dat hij er nog niet is, maar heel eventjes wachten en je hebt een laptop die 100% zeker goed werkt met ubuntu!
Of je kijkt naar een goede Dell laptop en zet 'r Ubuntu als dual-boot bij. Qua prijs zit Dell altijd wel aardig scherp. Als je van plan bent om je laptop ook regelmatig/veel mee te nemen is wel aan te raden om de 3 jaars garantie te nemen, want de meeste dingen gaan of bijna direkt of na anderhalf jaar kapot...

En een laptop repareer je zelf niet eventjes.

Werkt deze laptop met Ubuntu?
« Reactie #12 Gepost op: 2007/08/19, 14:56:59 »
Toch een beetje vreemd hoor..... Een pc bij een OS kopen. Kun je niet beter andersom werken? En Dell mag dan goed pc's maken, als er iets is moet je hem opsturen. Ga liever naar een fatsoenlijke winkel met goede service.

En verder: Intel is de grote vriend van Linux.