Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Plug-ins schrijven voor Nautilus  (gelezen 1210 keer)

Offline Joshua822

  • Lid
Plug-ins schrijven voor Nautilus
« Gepost op: 2010/02/03, 18:06:08 »
Hey,

ik geraak steeds meer en meer geïnteresseerd in het schrijven van plug-ins voor Firefox en Nautlius.

Ik zou graag beginnen om een plug-in te schrijven voor Nautilus ( dit omdat ik hiervoor al een idee heb ). Ik zou dit graag in de programmeertaal Python doen, ik ken Python nog niet helemaal, maar dankzij mijn eerdere ervaring met de C++ programmeertaal, ben ik in staat om het erg snel op te pikken.

Wat ik inmiddels al weet is dat het script zelf een bash script moet zijn. Dit is voor mij geen probleem. Ik schrijf gewoon een bash script dat niets anders doet dan mijn Python programma te laden.

Nu is mijn eigenlijke vraag : ik zou graag in het Python script toegang hebben tot de systeemvariabel "NAUTILUS_SCRIPT_SELECTED_FILE_PATHS:", is dit mogelijk of niet ?

Alvast bedankt.

Re: Plug-ins schrijven voor Nautilus
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/03, 19:15:31 »
Ja, dat is mogelijk, ergens in de os of de sys-module moet dat zitten, google eens op "python environmental variables", dan komt er zeker wat uit de bus.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Plug-ins schrijven voor Nautilus
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/03, 19:37:01 »
Je kunt met bash al een heel eind komen hoor. Zelf kon ik meer dan genoeg met bash. Gezien ik daarmee weer andere tooltjes/programma's kon aanroepen.

Maar als je het perse in python wilt doen omdat je python interessant vindt of wilt leren moet je dit vooral doen ;)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!