Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke tv adapter(voor op netbook)is compatable met Ubuntu?  (gelezen 757 keer)

Gabbertje

  • Gast
Welke tv adapter(voor op netbook)is compatable met Ubuntu?
« Gepost op: 2011/11/19, 18:52:38 »
In de winkel heb ik me laten vertellen dat zo´n antenne een DVB-T heet,ik wil er eentje die alleen geschikt is voor tv kijken(opnemen hoeft niet).
En de belangrijkste vraag welk merk is compatable met Ubuntu???

Gabbertje

  • Gast
Re: Welke tv adapter(voor op netbook)is compatable met Ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/19, 19:33:46 »
Dank je wel Buzzin voor je uitgebreide duidelijke informatie!.zou je ook nog kunnen zeggen om welke spec s het precies gaat?

Offline koos4401

  • Lid
Re: Welke tv adapter(voor op netbook)is compatable met Ubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/19, 21:47:37 »
..en ga ook even na of je installatie snel genoeg is; ik heb zo een keertje op een oudere laptop lelijk mijn vingers verbrand. Veel wegvallend beeld en zo; De oorzaak was volgens mij zowel een trage (USB2verbinding als een trage CPU - T4300 dacht ik)..
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline jnom

  • Lid
Re: Welke tv adapter(voor op netbook)is compatable met Ubuntu?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/20, 09:07:56 »
Bij mij werkt de WIN TV- Nova T stick . Voor beschrijving zie ook Haupage site.
Wel heb je nog een programma nodig on zenders te zoeken en af te stemmen."Me TV" verkrijgbaar via het Ubuntu softwarecentrum is hier geschikt voor. In nederland ontvang je Ned1.2 en 3 plus reionale zender van de streek waar je je bevindt. In het buitenland ontvang je vaak meer zenders maar kun je geen nederlandse zenders ontvangen. Ontvangst is afhankelijk van signaal sterkte en met het meegeleverde kleine sprietantennetje zal deze niet altijd optimaal zijn. zie deze link met informatie over antenne's en zelfbouw van antenne m.b.v. bierblikjes

http://muziekmuseum.skynetblogs.be/archive/2009/02/20/maak-zelf-uw-dvb-t-spotgoedkope-antenne.html

Gabbertje

  • Gast
Re: Welke tv adapter(voor op netbook)is compatable met Ubuntu?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/20, 11:26:30 »
Hartelijk dank JNOM en BUZZIN en KOOS 4401 voor jullie uitgebreide en duidelijke informatie,hier kan ik voorlopig wel verder mee!