Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Inlog Ubuntu 18.04 bevriest via TeamViewer  (gelezen 387 keer)

Offline ruudster

  • Lid
Inlog Ubuntu 18.04 bevriest via TeamViewer
« Gepost op: 2021/11/26, 19:34:46 »
Hallo allemaal,

Ik ben relatief nieuw met Linux/Ubuntu en vandaar mijn volgende vraag aan jullie.

Ik heb onlangs een HP T620 Flexible Thin Client (TC) op een rommelmarkt gekocht voor 15 euro.
Deze Thin Client zijn op zich niet gemaakt om als standalone pc te fungeren maar waar ik het voor
gebruiken wil kan het denk ik prima werken (draaien Domoticz en een trading bot voor Crypto).

Ik heb met succes Ubuntu 18.04 geïnstalleerd en alles werkend gekregen met hulp van Google en dit
forum. Alles geïnstalleerd en geconfigureerd met een monitor/muis/toetsenbord. Toen ik alles goed
had ingesteld de TC afgesloten en in de meterkast geplaatst en vervolgens weer opgestart.
De TC wordt zichtbaar in zowel VNC als TeamViewer en ik kan ook het wachtwoord voor Ubuntu desktop
intoetsen maar als ik vervolgens op enter druk gebeurt er niks meer....

Uiteindelijk de TC losgekoppeld en op kantoor weer aangesloten op monitor en weer geprobeerd in te loggen
via VNC/teamviewer wat dan wel werkt?!
Na diverse testjes lijkt het er dus op dat zonder aangesloten monitor ik niet kan inloggen op de TC/Ubuntu..
Als ik zonder aangesloten monitor inlog en na het bevriezen de monitor aansluit gaat hij wel verder.....

Iemand enig idee? Is dit via settings te regelen?

Ruud