Ondersteuning > Hardware en drivers

NVMe M.2 SSD wil niet booten.

<< < (2/3) > >>

heir4c:

--- Citaat van: DeBaas op 2021/08/01, 13:11:13 ---Workaround:

Voor de NVMe M.2 SSD gezien word door Linux dient deze eerst drivers te laden.
Maak een aparte ext4 partitie aan op de standaard SSD schijf, 500MB en wijs deze tijdens installatie aan met mountpoint /boot
daar zijn dan de benodigde opstartopties aanwezig om de NVMe M.2 SSD aan te sturen.
Tijdens installatie wijs je de NVMe M.2 SSD partitie(s) aan met mountpoint / (evt. extra onderverdeeld met /home en swap)
De EFI partitie op je bootschijf wordt meestal automatisch herkend, zoniet kies deze met mountpoint /boot/efi

P.S. als je meer Linux-en op je NVMe M.2 SSD wenst dien je voor ieder een eigen /boot aan te maken op de standaard SSD.

--- Einde van citaat ---

Dit moet je dus doen als je ENKEL ubuntu installeerd? Ik heb een dualboot met Windows en heb daarvoor niets speciaals moeten doen. ???

DeBaas:
@heir4c
Jij hebt een andere machine met ander bios en andere opslag.
Mijn uitleg is bedoeld voor de machine van hkevers waar de M2 opslag door de bios niet gezien word als opstartmedium.

heir4c:

--- Citaat van: DeBaas op 2021/08/03, 00:03:18 ---@heir4c
Jij hebt een andere machine met ander bios en andere opslag.
Mijn uitleg is bedoeld voor de machine van hkevers waar de M2 opslag door de bios niet gezien word als opstartmedium.

--- Einde van citaat ---

ok

wim1948:
Bericht verwijderd, evenals (bijna) alle reacties hierop.
(topic was gekaapt)

M_aD:
Waarom je eerst een topic van iemand anders kaapt en daarna een eigen topic over hetzelfde onderwerp opent is mij een raadsel. Het is beter om verder te gaan in je eigen topic lijkt mij:
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=109550.0

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie