Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OTA 7  (gelezen 3599 keer)

OTA 7
« Gepost op: 2015/10/20, 09:49:24 »
19-10-2015 is OTA 7 uitgerold en eindelijk zijn een paar zeer hinderlijke problemen aangepakt.

De belangrijkste aanpassingen en fixes staan op onderstaande pagina

https://wiki.ubuntu.com/Touch/ReleaseNotes/OTA-7

Re: OTA 7
« Reactie #1 Gepost op: 2015/10/21, 12:43:52 »
Ik merk dat de telefoon vanuit de standby stand veel sneller reageert, en ook in het algemeen werkt het allemaal net even wat soepeler (scopes laden bv sneller). En sindsdien heb ik inderdaad geen wit scherm meer gehad met de browser, maar dat heb ik ook nog niet uitgebreid getest.
Op de chat te vinden als debiantux

Re: OTA 7
« Reactie #2 Gepost op: 2015/10/21, 12:50:12 »
Het witte scherm probleem is inderdaad opgelost, maar zoals altijd zijn er ook weer problemen bijgekomen.

Ik wilde vanmorgen met Telegram een foto versturen, maar na het selecteren van de foto wordt de webbrowser gestart of hij sprint terug naar de galerij, en de foto wordt niet verzonden.
Ook het schakelen van 3G naar WIFI is helaas niet verholpen.




Re: OTA 7
« Reactie #3 Gepost op: 2015/11/12, 22:46:53 »
Twee grote tekortkomingen / irritaties:

1. In dekko kan ik niet meer dan 1 email tegelijk deleten, echt heel vervelend.
2. Bij mij is touch soms erg traag en "hakkerig" tijdens scrollen door scopes en browser..het systeem loopt gewoon niet lekker soepel.

Swisskoala

Re: OTA 7
« Reactie #4 Gepost op: 2015/11/13, 09:05:49 »
@Swisskoala

Het scrollen is inderdaad een ramp, soms staat alles vast en duurt het soms wel 2 minuten voordat ik weer verder kan scrollen, maar vaak kan je beter de app sluiten en weer opstarten.

Het probleem met Dekko ondervond ik gisteren ook toen ik mijn prullenbak wilde legen waar zo´n 150 mailtjes in stonden en ik deze 1 voor 1 moest verwijderen.
(Inmiddels ontdek dat door langer aanklikken je wel meerdere berichten kan verwijderen)
Maar dit heeft natuurlijk niets met Ubuntu Touch  te maken maar is de verantwoording van de maker van Dekko.

Zo heb ik ook een probleem met OSMScout navigatie die laat op het kaartje de juiste route zien maar als ik linksaf moet zegt de stem rechtsaf en andersom onbruikbaar voor mij dus.

Bovenstaande problemen en tekortkomingen kan je het beste melden bij de maker van de app vaak zijn het dingen waar ze niet goed over hebben nagedacht en die je makkelijk kunnen bijwerken.

« Laatst bewerkt op: 2015/11/18, 09:57:42 door Johan Velthuizen »

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: OTA 7
« Reactie #5 Gepost op: 2015/11/13, 14:06:04 »
Maar dit heeft natuurlijk niets met Ubuntu Touch  te maken maar is de verantwoording van de maker van Dekko.
Dekko is een fork van Trojita  en wordt (verder) ontwikkeld door Canonical:
http://linuxg.net/canonicals-trojita-based-email-client-will-be-named-dekko/

Re: OTA 7
« Reactie #6 Gepost op: 2015/11/18, 09:56:13 »
@Swisskoala  Ik heb ontdekt dat je met Dekko wel meerdere berichten tegelijk kan verwijderen.
Houd een bericht een paar seconden aangeklikt en de pagina verandert in een scherm met aanklikbare vakje voor de berichten maak hier je keuze en druk op het vuilnisbakje.

Re: OTA 7
« Reactie #7 Gepost op: 2015/11/18, 15:24:48 »
@Johan...geniaal! hoe heb je dit uitgevonden? Ik heb waarschijnlijk niet goed genoeg gezocht, maar dit is echt een plus. Tnx.

Swisskoala

Re: OTA 7
« Reactie #8 Gepost op: 2015/11/18, 15:26:53 »
@Swisskoala Gevonden door puur toeval omdat ik iets te lang op een bericht klikte ^-^

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: OTA 7
« Reactie #9 Gepost op: 2015/11/18, 15:28:46 »
@Swisskoala Gevonden door puur toeval omdat ik iets te lang op een bericht klikte ^-^
Hmmm, goed dat die functionaliteit erin zit, maar bijster intuïtief klinkt het niet.

Re: OTA 7
« Reactie #10 Gepost op: 2015/11/18, 15:39:11 »
okee, nja, heb net even alle mails van de afgelopen maanden deleted. Dacht dat jouw truc ook voor deleted messages werkt.......maar dan crash Dekko..... :| ...er is nog eea te doen daar.