Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: K3B fout  (gelezen 824 keer)

K3B fout
« Gepost op: 2007/01/19, 23:49:22 »
hallo,

Mijn K3b werkte niet naar behoren en ik wilde hem weer verwijderen en opnieuw installeren, maar bij verwijdering krijg ik de volgende foutcode:

E: /var/cache/apt/archives/wpasupplicant_0.5.7+3v1ubuntu4_i386.deb: subproces nieuw post-removal script gaf een foutwaarde 10 terug

K3B wordt dus niet verwijderd. Wat is er hier mis?


Bvd, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Offline Soul-Sing

  • Lid
K3B fout
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/20, 09:32:03 »
Citaat van: frankje
hallo,

Mijn K3b werkte niet naar behoren en ik wilde hem weer verwijderen en opnieuw installeren, maar bij verwijdering krijg ik de volgende foutcode:

E: /var/cache/apt/archives/wpasupplicant_0.5.7+3v1ubuntu4_i386.deb: subproces nieuw post-removal script gaf een foutwaarde 10 terug

K3B wordt dus niet verwijderd. Wat is er hier mis?


Bvd, Frank
wanneer je het prog uit de synaptic verwijderd, keuze compleet verwijderen?

Aline

  • Gast
K3B fout
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/20, 10:02:54 »
Citaat van: leoquant
Citaat van: frankje
hallo,

Mijn K3b werkte niet naar behoren en ik wilde hem weer verwijderen en opnieuw installeren, maar bij verwijdering krijg ik de volgende foutcode:

E: /var/cache/apt/archives/wpasupplicant_0.5.7+3v1ubuntu4_i386.deb: subproces nieuw post-removal script gaf een foutwaarde 10 terug

K3B wordt dus niet verwijderd. Wat is er hier mis?
wanneer je het prog uit de synaptic verwijderd, keuze compleet verwijderen?
Dat werkt niet altijd. Ik heb ooit Firestarter geprobeerd volledig te verwijderen en dat kan natuurlijk niet, omdat er stukjes van het systeem bij zitten die essentieel zijn. Om het eens simpel te zeggen. Ik vermoed dat dat bij K3B ook zo is, want K3B leunt zwaar op allerlei "diepere" programma's. Misschien kan het desondanks wel gewoon opnieuw geïnstalleerd worden als de hoofdzaken weg zijn.

Offline Soul-Sing

  • Lid
K3B fout
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/20, 10:13:59 »
@firestarter is idd de frontend voor iptables, en wanneer firestarter ingesteld is, is die niet zomaar te verwijderen, omdat het verwijst naar onderliggende processen, maar k3b? misschien....aan welke onderligende processen denk je?

Aline

  • Gast
K3B fout
« Reactie #4 Gepost op: 2007/01/20, 10:23:41 »
Citaat van: leoquant
@firestarter is idd de frontend voor iptables, en wanneer firestarter ingesteld is, is die niet zomaar te verwijderen, omdat het verwijst naar onderliggende processen, maar k3b? misschien....aan welke onderligende processen denk je?
@firestarter: Klopt, ik begreep toen nog niet zo goed hoe Fiirestarter in het systeem zat.

@K3B. Uit het handboek:

Citaat
The actual burning in K3b is done by the command line utilities cdrecord, cdrdao, and growisofs.
Netjes eenvoudig dat handboek ;) Maar als je in Synaptic kijkt naar de Dependencies van K3B dan begrijp je wat ik bedoel.