Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu gebruiksvriendelijk maken  (gelezen 2707 keer)

Gast

  • Gast
Ubuntu gebruiksvriendelijk maken
« Gepost op: 2005/10/31, 14:48:25 »
Hallo,
Ik heb geprobeert om Ubuntu te installeren op m'n pc. Na het branden van gedownload file, extract en dan er een iso file van maken de cd in m'n pc steken en.....niets. Ook al als ik het forum lees kan ik begrijpen dat Ubuntu helemaal niet simpel is voor de gemiddelde computer leek. Alhoewel ik de Ubuntu files weer van mijn computer gehaald heb, draag ik jullie een warm hart toe. Als jullie je succes willen uitbreiden zou ik zeggen maak het programma "OMA" proof. Wellicht totziens over een paar jaar!

jpjacobs

  • Gast
Ubuntu gebruiksvriendelijk maken
« Reactie #1 Gepost op: 2005/10/31, 16:00:14 »
Bij niet willen booten van CD is er gewoonlijk een van deze 3 dingen mis:
Ofwel is de iso als bestand op de cd gebrand, en niet als cd-image.
Ofwel is je bios niet aangepast zodat het de cd als eerste boot device heeft
Ofwel is je PC'tje zo oud dat het nog niet van CD kan booten (wel heel oud dan, maar het kan)

Ubuntu gebruiksvriendelijk maken
« Reactie #2 Gepost op: 2005/11/01, 14:14:35 »
extract en dan iso maken? Dat is dus dom... Gebruikersvriendelijker dan ISO kan niet gewoon branden als image en klaar.

Ubuntu gebruiksvriendelijk maken
« Reactie #3 Gepost op: 2005/11/01, 14:16:38 »
Ow en het kan gebruiksvriendelijker: gewoon een CD bestellen.

maarten84

  • Gast
Ubuntu gebruiksvriendelijk maken
« Reactie #4 Gepost op: 2005/11/14, 11:19:33 »
Ubuntu gebruiksvriendelijk? Zeker weten :-)
Ik ben nu helemaal geen linuxknobbel, maar met een beetje goede hulp die ik onderandere hier kreeg ben ik op goede weg op windows helemaal te kunnen wegvegen van de harde schijf.
Zo goed als alles heb ik aan de praat gekregen. Dit kon ik niet zeggen van eerder geprobeerde distro's zoals Fedora Core. Ubuntu makes my day ;-)

Veel succes met het forum!

`GooZ

  • Gast
Ubuntu gebruiksvriendelijk maken
« Reactie #5 Gepost op: 2005/11/28, 22:10:08 »
Ik vind Ubuntu best wel gebruiksvriendelijk, zowel mijn broertje als mijn moeder (die overigens niet met windows overweg kan) werken ermee. Ik zou zeggen: bestel jezelf een CD'tje, of brand gewoon de ISO rechtstreeks naar je schijf, zonder extracten :-)

Offline bwog

  • Lid
Ubuntu gebruiksvriendelijk maken
« Reactie #6 Gepost op: 2005/11/30, 00:12:41 »
De poster moest gewoon even stoom afblazen en is al een tijdje weg.

Ik las ergens deze goede raad: als je videorecorder nog steeds 00:00:00 knippert, dan is linux niks voor je :)

Bovendien, met een gemiddelde gezinsgrootte van ongeveer vier, is moeder in een ongeveer een kwart van de gevallen de slimste persoon in huis.

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Ubuntu gebruiksvriendelijk maken
« Reactie #7 Gepost op: 2005/11/30, 07:58:26 »
LOL
Mijn videorecorder knippert nog steeds 00:00:00. De elektriciteit viel vorige week weg en ik heb nog niet de tijd gevonden de klok juist te zetten.