Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: compiz in Xubuntu 11.10?  (gelezen 825 keer)

compiz in Xubuntu 11.10?
« Gepost op: 2011/10/29, 18:43:46 »
Goedenavond,

Zojuist kom ik erachter dat mijn Xubuntu 11.10 installatie een rare schaduw heeft achter vensters, een soort grijze doorzichtige rand. Nu heb ik meermaals op het internet e.e.a gelezen over Compiz en om dit uit te schakelen dan wel te verwijderen. Voor mijn Ubuntu 10.04.3 installatie had ik reeds al gedaan en mijn systeem werkt grafisch snel zonder rare achtergronden o.i.d.

Echter is Compiz bij mij onder Xubuntu niet geïnstalleerd. Toch wil ik van die vervelende achtergrond af en dat mijn desktop sneller werkt zoals nu bij mijn Ubuntu installatie.

Hoe krijg ik dit voor elkaar onder Xubuntu?
Wederom bij voorbaat mijn dank voor uw hulp!

Offline petervs

  • Lid
Re: compiz in Xubuntu 11.10?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/29, 19:55:42 »
Zojuist kom ik erachter dat mijn Xubuntu 11.10 installatie een rare schaduw heeft achter vensters, een soort grijze doorzichtige rand.
Dit kun je weghalen bij Toepassingenmenu > Instellingen > Instellingenbeheerder > klik op pictogram "Vensterbeheerder bijstellen".
Ga dan naar tab "Samensteller" en het vinkje weg te halen bij "schaduwen weergeven onder normale vensters"

Ubuntu MATE 16.04

Offline Tom

  • Lid
Re: compiz in Xubuntu 11.10?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/29, 20:26:28 »
Dat is één van de eerste dingen die ik doe bij het conf van mijn Xubuntu ,houd ook niet van die schaduw vlekken ,heb die al onder mijn ogen das genoeg. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: compiz in Xubuntu 11.10?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/29, 20:55:58 »
Zojuist kom ik erachter dat mijn Xubuntu 11.10 installatie een rare schaduw heeft achter vensters, een soort grijze doorzichtige rand.
Dit kun je weghalen bij Toepassingenmenu > Instellingen > Instellingenbeheerder > klik op pictogram "Vensterbeheerder bijstellen".
Ga dan naar tab "Samensteller" en het vinkje weg te halen bij "schaduwen weergeven onder normale vensters"

Mijn dank voor uw aanwijzing. Zal deze eens gaan proberen!