Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Alweer een beginner met vragen  (gelezen 11477 keer)

r_heliman

  • Gast
Alweer een beginner met vragen
« Reactie #50 Gepost op: 2008/03/17, 13:21:50 »
Hoi,

Ik ben echt super tervreden met Ubuntu, heb het al op mijn zusjes PC geinstalleerd, want het werkt gewoon SNEL en goed....

toch nog een paar vraagjes ;-)

- normaal in windows drukte ik ": e" voor e met puntjes erop. Dit werkt nu niet meer?? Ik moet vaak in het duits schrijven en dat is nu vrij lastig zo :-(

- ben nog steeds op zoek naar een goede AGENDA functie

- mijn desktop aanpassen via http://www.gnome-look.org/ werkt niet echt 100%,, geen idee hoe het precies werkt, maar zoals het nu uitziet (standaard) werkt ook goed voor mij ;-)

- op mijn IBM T42 zitten twee toetsen op het toetsenbord (page forward and page back) die werken niet meer?

- mijn muis is een logitech LASER, de scroll-weel kan ik naar links / rechts duwen ook voor page-forward / back die wertk ook niet ;-(

Alvast bedankt, super help krijg ik hier van jullie
Groeten
Roel

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Alweer een beginner met vragen
« Reactie #51 Gepost op: 2008/03/17, 13:45:18 »
De puntjes:
http://computertip.googlepages.com/veelgesteldevrageninubuntu

(vraag 11)

Agenda: zit in Evolution. Zelf gebruik ik trouwens Google Agenda; zo krijg ik elke dag een e-mail met de agenda voor die dag.

prodinho

  • Gast
Alweer een beginner met vragen
« Reactie #52 Gepost op: 2008/03/17, 13:50:05 »
Citaat van: r_heliman
- op mijn IBM T42 zitten twee toetsen op het toetsenbord (page forward and page back) die werken niet meer?

- mijn muis is een logitech LASER, de scroll-weel kan ik naar links / rechts duwen ook voor page-forward / back die wertk ook niet ;-(
Deze toetsen/knoppen kun je zelf aan een functie toekennen;

Systeem -> Voorkeuren -> Sneltoetsen

Moet lukken! :)

r_heliman

  • Gast
Alweer een beginner met vragen
« Reactie #53 Gepost op: 2008/03/17, 13:58:58 »
???

Hoe heet dat in het engels? Misschien ben ik blind maar kan het niet vinden :(
Page back / page forward :(

Groeten
Roel

Alweer een beginner met vragen
« Reactie #54 Gepost op: 2008/03/17, 18:06:56 »
Citaat van: r_heliman
???

Hoe heet dat in het engels? Misschien ben ik blind maar kan het niet vinden :(
Page back / page forward :(

Groeten
Roel
Wat in het engels? Sneltoetsen is keyboard shortcuts in de engelse....
Maar je kan ook de nederlandse taalpakketen downloaden als je hem in het nederlands wilt
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

supertux

  • Gast
Alweer een beginner met vragen
« Reactie #55 Gepost op: 2008/03/20, 19:28:29 »
Citaat van: Hendrikdegraaf
r_heliman vroeg ook om nadelen:
Draai nu een paar maandjes dual boot en begin steeds meer in ubuntu te doen. Ik ben eigenlijk overal tevreden over BEHALVE mijn probleem met slaapstand (hybernate). Gelukkig kan mijn systeem nog wel sluimerstand (suspend) gebruiken, maar naar ik heb vernomen is dit bij veel laptops niet het geval.

Ik vind het zelf erg onhandig om een enegie onzuinige laptop te hebben!

Dit heeft dus ook te maken met hardware-support en hier wordt aan gewerkt. ik zou niet durven zeggen of dit beter zal zijn in de volgende versie (8.04)
als je kijkt naar de eerdere updates zal daar zeker aan gewerkt worden. Als je problemen hebt kun je het het beste melden, dan is de kans groot dat ze er iets mee doen.;)