Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: World of Warcraft in Windows of Ubuntu?  (gelezen 5487 keer)

Offline SUP

  • Lid
World of Warcraft in Windows of Ubuntu?
« Gepost op: 2010/05/31, 20:24:33 »
Beste Ubuntu-Gebruikers,

Ik vraag mij af of jullie mij hierop advies kunnen geven.
Ik heb een computer (x64) die elke game wel op High aankan in Windows 7, dus World of Warcraft kan ook in High.
Vinden jullie dat World of Warcraft op Ubuntu 10.04 / Wine nieuwste versie beter en mooier draaid dan in Windows 7?
Of kan ik de game toch beter gewoon in Windows spelen omdat ik het daar ook aankan op Ultra High? Ubuntu draait vaak wat sneller en beter maar zijn de grafhix net zo?

Met vriendelijke groeten,
SUP
AMD Phenom II X4 3.2 GHz
Asus M4A79XTD EVO
4GB GeiL DDR3 Geheugen
Sapphire HD 5770 1GB DDR5 Videokaart
Windows 7 Home Premium X64 / Ubuntu 10.04

Re: World of Warcraft in Windows of Ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/31, 21:20:32 »
Met Wine is het: Linux kernel/ubuntu, wine, en dan pas het game. Hiervoor is volgens mij al meer cpu voor nodig. Verder is ubuntu grafisch meestal iets minder in prestaties als windows...

Offline SUP

  • Lid
Re: World of Warcraft in Windows of Ubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/31, 21:23:10 »
Ik heb een Quad-Core 3,2 GHz dus dat zou niet uitmaken, maar als het grafisch minder is zou het toch balen zijn en heb ik toch eerder de nijging om het in Windows te gaan spelen. Helaas mag ik Windows niet zo omdat het meteen veel op de achtergrond draait. Is er niet een manier om alles even mooi als in Windows te krijgen?
AMD Phenom II X4 3.2 GHz
Asus M4A79XTD EVO
4GB GeiL DDR3 Geheugen
Sapphire HD 5770 1GB DDR5 Videokaart
Windows 7 Home Premium X64 / Ubuntu 10.04

Re: World of Warcraft in Windows of Ubuntu?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/02, 00:18:56 »
Manieren genoeg, met openGL zijn supergraphics te maken voor Linux, maar de ontwikkelaars moeten wilen.

Anders test je het gewoon even uit, misschien zijn de graphs wel perfect :)

Re: World of Warcraft in Windows of Ubuntu?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/02, 08:12:19 »
Wine vraagt niet veel CPU... het is voornamelijk een dynamische linker/symbol resolver voor het PE-formaat voor executables op Windows... Op Linux heb je ook een dynamische linker nodig. Wine is gewoon een "vervanger" voor die dynamische linker.

De code hoeft niet "geëmuleerd" te worden: je zit op dezelfde architectuur. Enkel de symbolen moeten "geresolved" worden -- voor iedere app, Windows of Linux, trouwens.

"Wine is not an emulator" ;)

Er zijn veel gevallen bekend van games die beter draaien op Wine dan op Windows.

Persoonlijk heb ik geen ervaring met WoW in Wine, aangezien er een native Mac-versie is (woohoo!)

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline MKe

  • Lid
Re: World of Warcraft in Windows of Ubuntu?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/02, 20:51:23 »

Er zijn veel gevallen bekend van games die beter draaien op Wine dan op Windows.
Klopt, ik speel zelf Il-2 op Ubuntu met Wine en haal hogere framerates dan op mijn Vista installatie.

Offline SUP

  • Lid
Re: World of Warcraft in Windows of Ubuntu?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/06/05, 10:55:42 »
Ik weet genoeg, ga het nu op Ubuntu proberen als mij GRUB weer werkt na installatie BURG  :( :'( >:( :| ???
AMD Phenom II X4 3.2 GHz
Asus M4A79XTD EVO
4GB GeiL DDR3 Geheugen
Sapphire HD 5770 1GB DDR5 Videokaart
Windows 7 Home Premium X64 / Ubuntu 10.04

Offline Benjamin

  • Lid
Re: World of Warcraft in Windows of Ubuntu?
« Reactie #7 Gepost op: 2010/06/05, 11:29:35 »
Ikzelf heb WoW draaiend op Window XP en Wine. Moet eerlijk zeggen dat ik hogere framerate behaal in XP (+/- 70 fps) tov winde (tussen de 14 en 39fps).

Ik heb nu op mijn dualboot systeem een ubuntu 10.04 voor alledaagse dingen en XP puur voor games.

Groetjes,
Benjamin

Offline SUP

  • Lid
Re: World of Warcraft in Windows of Ubuntu?
« Reactie #8 Gepost op: 2010/06/05, 11:58:05 »
Bedankt voor het melden, dan gaat toch Windows 7 het worden.
AMD Phenom II X4 3.2 GHz
Asus M4A79XTD EVO
4GB GeiL DDR3 Geheugen
Sapphire HD 5770 1GB DDR5 Videokaart
Windows 7 Home Premium X64 / Ubuntu 10.04

Re: World of Warcraft in Windows of Ubuntu?
« Reactie #9 Gepost op: 2010/06/06, 15:24:22 »
Ikzelf heb WoW draaiend op Window XP en Wine. Moet eerlijk zeggen dat ik hogere framerate behaal in XP (+/- 70 fps) tov winde (tussen de 14 en 39fps).

Ik heb nu op mijn dualboot systeem een ubuntu 10.04 voor alledaagse dingen en XP puur voor games.

Groetjes,
Benjamin
En je draait WoW op Ubuntu in OpenGL of in DirectX?

Ik haal met WoW in OpenGL-mode meer fps in Wine dan in Windows.

Re: World of Warcraft in Windows of Ubuntu?
« Reactie #10 Gepost op: 2010/06/18, 17:14:03 »
Hoi, ik kan met mijn hd4650 en intel q8300 wow alles op het hoogste met een fps van 40+ dus ik zou het gewoon op ubuntu doen;d
you cant kill the metal.

Re: World of Warcraft in Windows of Ubuntu?
« Reactie #11 Gepost op: 2010/06/21, 17:21:47 »
Het zal wel erg afhangen van hoe zeer je grafische kaart OpenGL of Direct3D ondersteund.

1) Probeer het eens in Windows zowel met DirectX en OpenGL. Merk je verschil?
2) Het is gewoon onmogelijk dat Wine trager is. Wine is geen emulator. Wine draait gewoon op je native processor. Wine is gewoon een verzameling bibliotheken die hetzelfde doet als de bibliotheken op Windows (Win32, DirectX, etc...). Deze zijn gewoon in intel-code, net zoals het programma dat je in wine probeert uit te voeren. Intel-code uitvoeren op een Intel of AMD-processor heeft de "native" snelheid (moet ik dat nog verder uitleggen?). De mythe dat Wine trager is weet ik niet waar ze vandaan komt. Wine voert native code uit. Een emulator, zoals QEMU, Snes9x, MAME, etc... is trager, omdat ze code-vertalingen moeten doen. Wine niet. Wine voert native code uit.
3) In principe zou het misschien snéller kunnen gaan. Linux heeft niet zoveel achtergrondprocessen die resources vreten, waardoor je game sneller zou moeten gaan (niet zozeer gpu-wijs, maar logic-wijs -- beiden bepalen framerate)
4) Let op dat je (games in) Wine goed configureert: Meestal zijn er zeer goede tutorials hoe je een spel moet draaien onder wine. Bijvoorbeeld: http://www.wowwiki.com/Linux zou je alle uitleg moeten geven. Hiermee zou je dezelfde framerate als in Windows moeten krijgen, misschien beter...
5) Vergeet niet de closed-source drivers te installeren!!!
6) Als je een ATI-kaart hebt, kan het zijn dat de closed-source drivers niet zo goed werken... Dan zal je ofwel Windows moeten gebruiken, ofwel het detail iets lager zetten (Eerlijk gezegd zie ik na "Good" of "Better" toch geen verschil meer...)

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: World of Warcraft in Windows of Ubuntu?
« Reactie #12 Gepost op: 2010/08/03, 14:44:34 »
Toen ik me WoW default install opstarten had ik minder FPS dan onder Win 7, maar na wat research dus alles geswitched naar OpenGL.
Ik haal 130 FPS in normale gebieden en 50+/- in Dalaran (wat een klote stad blijft het toch :')).

Ook werkt mijn muis wel goed met OpenGL (er zijn wat issues gemeld van hardware cursor, dit wordt btw WEL ondersteund in de volgende expensie \o/) dit werkt op me laptop b.v weer niet.

Ik speel het niet heel vaak maar het draait prima. Heb zelf een i7 2,80 Ghz met een Nvidia kaart "gemaakt" voor WoW. :)

Offline Nardon

  • Lid
Re: World of Warcraft in Windows of Ubuntu?
« Reactie #13 Gepost op: 2010/08/30, 09:59:18 »
Ik heb het beide geprobeerd op mijn laptop, Ubuntu 10.04 met de nieuwste versie van Wine en gewoon Windows 7 maar moet zeggen dat ik Windows 7 toch wat betere framerates behaal dan in Ubuntu.

Ook moet je op Ubuntu iets meer dingen aanpassen om het spel goed te laten draaien, zo moet je wel de goeie drivers installeren en raad ik aan om het spel in OpenGL mode te draaien in plaats van Direct3D mode omdat dat gewoon word ondersteund door Ubuntu. (Direct3D wordt alleen beter ondersteund in WoW en heeft wat betere grafische mogelijkheden in WoW over die van OpenGL maar ik merkte er weinig van behalve het missen van de hardware cursor).

Offline kamelot

  • Lid
Re: World of Warcraft in Windows of Ubuntu?
« Reactie #14 Gepost op: 2010/08/30, 16:14:35 »
Zal ook maar weer is wat posten aan gezien het over wow gaat   :P

Ik speel sinds begin der tijden wow op ubuntu.
Zal even mijn bevindingen geven .
Wow draaid gewoon goed op ubuntu ik draai hem zelf op 1920x1080 .
Niet alles op ultra want je ziet het verschil toch bijna niet .
Wow is ook niet echt op grafische kaart gebaseerd maar meer op cpu .
Wel moet je met wow opengl gebruiken dan haal je meer frames .
Normaal dugeons en 10 man raids gaan perfect 25 man daar in tegen ken je behoorlijke frame drops krijgen .
Daarom speel ik meestal 25 man op windows maar hoe verder de ati drivers vorderen merk ik wel dat 25 man beter speelt .
Gistere nog 25 man icc gedaan en ging aardig soms wat moeite maar heel stuk minder dan een jaar terug .
Wow is gewoon goed te spelen op ubuntu .
En frames maak niet zoveel uit als het maar boven de 30 blijf 120 fps is gewoon pure onzin .
En ja ik haal soms wel is 120 fps maar of je verschil ziet ik niet in iedergeval

Kamelot
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost