Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] adresboek evolution niet juist?  (gelezen 842 keer)

Offline wolfke

  • Lid
[OPGELOST] adresboek evolution niet juist?
« Gepost op: 2011/02/02, 11:22:58 »
Heel raar.
Als ik een naam (danny) ingeef bij "Aan" in een nieuwe mail, krijg ik 3 mogelijke emailadressen.
Ik wou dat in 't adresboek uitzuiveren maar daar vind ik geen enkele naam beginnend met  danny...
Eerst gezocht via de zoekfunctie, maar daarna heb ik alle categorieën overlopen want zoiets kan toch echt niet????
En.... toch is het zo :-[
Hoe kan dat?

ps: dat geldt natuurlijk niet voor alle adressen.
« Laatst bewerkt op: 2011/02/04, 17:10:49 door wolfke »

Re: adresboek ebolution niet juist?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/02, 15:01:19 »
Het is nogal duister wat het kan zijn ...

Maar voor je aan wat dan ook begint, maak eerst een back-up van je gegevens !!! (Bestand/ Backuparchief aanmaken)

Ergens moet die naam danny toch wel voorkomen ....
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: adresboek ebolution niet juist?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/02, 15:59:55 »
Evolution rammelt een beetje hier. Ik zie na aanklikken van 'Aan' ook namen die niet (meer) in m'n adresboek staan, en andersom: een mailadres dat wel degelijk actueel en regelmatig gebruikt wordt, kan ik ook niet terugvinden in het adresboek...

Offline wolfke

  • Lid
Re: adresboek ebolution niet juist?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/02, 22:00:36 »
Evolution rammelt een beetje hier. Ik zie na aanklikken van 'Aan' ook namen die niet (meer) in m'n adresboek staan, en andersom: een mailadres dat wel degelijk actueel en regelmatig gebruikt wordt, kan ik ook niet terugvinden in het adresboek...
ik ben heel blij dat ik niet alleen ben.
het vervelende is dat er verschillende fouten instaan en ik er die dus niet uit krijg.

Offline wolfke

  • Lid
Re: adresboek ebolution niet juist?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/04, 12:45:40 »
ik zie juist dat ook Gmail dat probleem heeft: sommige namen worden automatisch aangevuld als ik een  nieuwe mail opmaak en toch zijn die niet te vinden in "contactpersonen".
op zijn minst heel raar.

Offline Tom

  • Lid
Re: adresboek ebolution niet juist?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/04, 13:21:24 »
Let op in Gmail als u contact personen aanvinkt ,staat er een ietsje van onder nog iets namelijk > Andere contact personen.
Als u van iemand gelijk wie een mail bekomt staan die dikwijls bij > Andere contact personen dus die regelmatig verwijderen.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline wolfke

  • Lid
Re: adresboek ebolution niet juist?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/04, 17:03:20 »
Let op in Gmail als u contact personen aanvinkt ,staat er een ietsje van onder nog iets namelijk > Andere contact personen.
Als u van iemand gelijk wie een mail bekomt staan die dikwijls bij > Andere contact personen dus die regelmatig verwijderen.
Waw dat wist ik niet! ik mag die zeker niet verwijderen; dit zijn precies al mijn nieuwe  contactpersosnen na de import!

EDIT: met jou tip is mijn euro gevallen: ik heb in Evolution ook 2 adresboeken/
Probleem opgelost dus.  :-[
« Laatst bewerkt op: 2011/02/04, 17:09:55 door wolfke »