Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: upgrade naar edgy levert onbruikbaar systeem  (gelezen 1094 keer)

jdo

  • Gast
upgrade naar edgy levert onbruikbaar systeem
« Gepost op: 2006/10/28, 19:53:01 »
De versie edgy werkte op mijn PC (op een aparte partitie getest), maar toen ik een upgrade draaide om mijn dapper versie te upgraden met:
    gksu "update-manager -c"
toen ontstonden er fouten, waardoor het nu niet meer draait.

Nu zit ik zwaar in de problemen, dus ik raad iedereen aan om even met een upgrade te wachten.

jdo.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
upgrade naar edgy levert onbruikbaar systeem
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/28, 20:10:46 »
Het is altijd beter om een verse installatie uit te voeren in plaats van een upgrade, hoewel dat bij de meeste geen problemen oplevert. Als je /home folder op een andere partitie staat is er niets ernstigs aan de hand.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
upgrade naar edgy levert onbruikbaar systeem
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/28, 21:13:55 »
Het is voorlopig zoiezo beter om nog niet up te graden naar Edgy. Hoewel een vers geinstalleerd Edgy-systeem gewoon goed werkt, wil een upgrade (nog) niet altijd slagen. Misschien gaat dit binnenkort beter.

En natuurlijk altijd een backup make voor een upgrade!

jdo

  • Gast
upgrade naar edgy levert onbruikbaar systeem
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/28, 23:59:56 »
Citaat van: bartek
Het is altijd beter om een verse installatie uit te voeren in plaats van een upgrade, hoewel dat bij de meeste geen problemen oplevert. Als je /home folder op een andere partitie staat is er niets ernstigs aan de hand.
Kun je me vertellen wat ik moet doen?
Ik heb drie users in de home map, en die bestanden staan daar nog. Het booten stopt echter halverwege. Ik zou een edgy kernel willen, en dan alle pakketten die ik eerst ook had installeren.

Ik draai nu edgy vanaf een andere kleine partitie. Kan ik vanaf deze partitie de kernel erop zetten? Ik heb op deze partitie nog net genoeg ruimte om een cd te downloaden.

jdo

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
upgrade naar edgy levert onbruikbaar systeem
« Reactie #4 Gepost op: 2006/10/29, 00:30:35 »
Volgensmij is het edgy systeem (dat halverwege stopt met booten) niet zo makkelijk meer te redden. Kun je de drie user mappen niet overkopieren naar een andere partitie, en dan edgy clean installeren?

jdo

  • Gast
upgrade naar edgy levert onbruikbaar systeem
« Reactie #5 Gepost op: 2006/10/29, 06:31:24 »
Daar was ik al bang voor.
Ik zal alle bestanden (ook de hidden) bewaren en een cleane installatie doen. Maar dan ben ik nog wel maanden bezig om alle settings weer goed te krijgen.

Een externe harddisk om een partitie backup te maken was goedkoper geweest....

jdo.

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
upgrade naar edgy levert onbruikbaar systeem
« Reactie #6 Gepost op: 2006/10/29, 10:30:17 »
Als je alleen maar je /home mappen backupped, en later weer terug plaatst in de nieuwe install, dan heb je al je settings nog! Ik heb dit al meerdere keren gedaan (ook van dapper => Edgy).

upgrade naar edgy levert onbruikbaar systeem
« Reactie #7 Gepost op: 2006/10/29, 11:10:10 »
Citaat van: jdo
Maar dan ben ik nog wel maanden bezig om alle settings weer goed te krijgen.

jdo.
Dus dan heb je Dapper ook pas net naar je zin, want die is pas een half jaar uit.
Zo blijf je aan de gang.

gr. Marcel
Ubuntu-user 12429
Nexus Psile White | Jetway J9F2-Extreme Mini-ITX - i945GM - DVI – HDMI | Intel Core 2 Duo Mobile T7200 2.00GHz 667MHz 4MB | OCZ DDR2 PC2-5400 Gold GX XTC Dual Channel 1GB | Western digital Caviar GP 500 GB | Samsung SyncMaster 710v | HP Photosmart 2575 | QNAP - TS110 (NAS)

jdo

  • Gast
upgrade naar edgy levert onbruikbaar systeem
« Reactie #8 Gepost op: 2006/10/29, 16:01:33 »
Bedankt voor de tips. Dus ik zou alle /home dingen zo kunnen overschrijven? Dat doe ik in het vervolg.

Intussen werkt het weer ! (voor 95%). Ik zal het hier opschrijven:

Ik heb de edgy 'alternative' iso gedownload en op cd gezet. Daar zit de mogelijkheid van 'repair broken system' bij, waarmee ik een kernel op de "gebroken" partitie kan starten met een werkende internet-verbinding.

Toen heb ik met apt-get zoveel mogelijk hersteld via "apt-get install -f", "apt-get update" en zo. Vervolgens via de grub van een andere partitie de gebroken partitie opgestart en toen veel geherinstalleerd waaronder de kernel.

Daarna opgestart op de gebroken partitie, die het nu doet.

Mijn email, browser, scanners, muizen, openoffice.org, persoonlijke menu's en programma's onder wine werken grotendeels, maar ik kom nog regelmatig rare dingen tegen (problemen met: pycentral, k3d, email met TLS, etc.).

jdo.