Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ipod troubles  (gelezen 2662 keer)

ipod troubles
« Gepost op: 2007/12/19, 21:57:20 »
Ok ik kom de volgende error tegen:

ipod/iPod_Control/iTunes/iTunesDB' does not exist. Import aborted.

dit is een foutmelding in gtkpod. Iemand al het zelfde probleem weten op te lossen zonder eers een Windows machine te gaan gebruiken voor de ipod ?
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

pjvolders

  • Gast
ipod troubles
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/19, 22:44:13 »
Ik heb hem geactiveerd via iTunes op een windows PC. En nu gebruik ik hem probleemloos onder ubuntu. gtkpod geeft soms wel gekke meldingen over hash's enzo :s

groetjes
PJ

Offline Ubert

  • Lid
ipod troubles
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/20, 08:39:03 »
Welke ipod is het? als het een nieuwe ipod is (dus de ipod classic of de ipod nano met video of de ipod touch) dan kan je er via ubuntu geen muziek op krijgen, dat moet echt met itunes. maar geen nood! Ik heb zelf een iso van windows van [torrentsite die we hier niet willen zien] gedownload en in vmware laten draaien. Hier werkt mijn ipod nano goed mee!

Moderator edit: plaats geen links naar sites met illegale inhoud aub

Offline Dave

  • Lid
ipod troubles
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/20, 15:03:24 »
hoever staat het met die distro waar je gewoon progjes voor windows bestemd mee kan draaien.
Was iets van 95% wat al werkte maar ben de naam even kwijt.
Iemand idee welke ik bedoel?

Zou misschien een mooi alternatief zijn voor datgene waar enkel software voor windows van beschikbaar is.

Offline Dave

  • Lid
ipod troubles
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/20, 15:07:56 »

ipod troubles
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/20, 16:37:14 »
ik heb de ipod shuffle, al een wat oudere dus. Ik heb hem net dus moeten restoren naar factory defaults op een windows pc op mijn werk. Nu wil ik dus gewoon met gtkpod muziek verwijderen en er op zetten enz. dit werkt lang niet altijd goed.... mischien dan toch maar itunes via vmware laten draaien ofzo of wine ?
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

ipod troubles
« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/20, 21:31:33 »
Via amarok gaat het ook of hypo

Offline emargen

  • Lid
ipod troubles
« Reactie #7 Gepost op: 2007/12/20, 21:43:54 »
Of met de standaardplayer van Ubuntu Rhythmbox en de plugin voor de Ipod!!

ipod troubles
« Reactie #8 Gepost op: 2007/12/21, 01:18:28 »
Kan je daar niet alleen mee beluisteren?

Offline emargen

  • Lid
ipod troubles
« Reactie #9 Gepost op: 2007/12/21, 09:02:19 »
Nee Rhythmbox kan dus veel meer........luisteren!!.......tuurlijk....werkt op een Itunesachtige manier!....maar met de plugins kun je juist heel handig je muziek direct overzetten van en naar je MP3 speler!! Voor de Ipod zit er een goed werkende plugin in en ook voor andere MP3-spelers!! Beetje onderschatte speler op dit forum....maar wel degelijk en goed werkend!!!
Mijn Zen werd direct herkend na het aanvinken van de plugin, onder Windows XP lukte dat pas na heel veel geplaar!!

ipod troubles
« Reactie #10 Gepost op: 2007/12/21, 19:19:02 »
rhythmbox zeg je dus, ok dan ga ik dat maar weer eens proberen.
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

Offline Ubert

  • Lid
ipod troubles
« Reactie #11 Gepost op: 2007/12/23, 13:33:37 »
Ik gebruikte voor mijn schuffle (witte plastic versie) Altijd banshee. Dat ging altijd prima.

ipod troubles
« Reactie #12 Gepost op: 2007/12/24, 15:45:40 »
ok ja die heb ik dus ook die witte plastic versie. Banshee zeg je ok kende ik nog niet :)

Nog even wat anders, ik krijg dus een andere mp3 ehm mp4 speler waar ook wma en mp4 op afgespeeld kan worden maar nu vraag ik me af of dit gewoon knip en plak werk is of dat ik ook weer dat ehm Windows moet gaan gebruiken om mijn muziek enz erop te kunnen zetten.
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

Kobus

  • Gast
ipod troubles
« Reactie #13 Gepost op: 2008/02/19, 00:13:36 »
FF googlen naar de volgende 2 deb bestandjes en die vervolgens installeren gaf bij mij de ondersteuning die ik nodig had voor mijn nano.
libgpod2_0.5.3+actually0.6.0-0.1_i386
en
libgpod-dev_0.5.3+actually0.6.0-0.1_i386

te downloaden op:
ftp://64.22.103.45/packages/ubuntu/gutsy/libgpod/

heeft heel wat frustraties opgeleverd maar dit werkte voor mij.
Vervolgens kun je gewoon Amarok, Rythmbox of Banshee gebruiken en word je 3e generatie nano ondersteund

succes

Offline plek

  • Lid
ipod troubles
« Reactie #14 Gepost op: 2008/03/30, 14:36:03 »
Citaat van: emargen
Nee Rhythmbox kan dus veel meer........luisteren!!.......tuurlijk....werkt op een Itunesachtige manier!....maar met de plugins kun je juist heel handig je muziek direct overzetten van en naar je MP3 speler!! Voor de Ipod zit er een goed werkende plugin in en ook voor andere MP3-spelers!! [...]
Tussen alle info op het forum m.b.t. iTunes en iPods dacht ik hier de oplossing te lezen. Wanneer ik de Ipod nano van m'n dochter aansluit, start Rhythmbox en werkt het lezen en afspelen vanaf het apparaatje inderdaad. Uit de post van emargen begrijp ik dat je ook muziek van de iPod naar harde schijf moeten kunnen halen en andersom. Maar hoe dat zou moeten is me een raadsel.
Bovendien lees ik via de F1-knop in Rhythmbox: "At this time, Rhythmbox can only read information but cannot write (like tags modification, tracks deletion or copy track from Rhythmbox Music Player to your player)."
Wie heeft de oplossing (voor Ubuntu 7.10)? Alvast bedankt.
Gr, Peter