Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Fragmentatie & Herinstallatie Windows XP  (gelezen 1104 keer)

Pennystrike

  • Gast
Fragmentatie & Herinstallatie Windows XP
« Gepost op: 2007/07/02, 17:13:07 »
Ik heb net service pack 2 proberen te installeren , dit liep mis en mijn windows is nu dood :/
nu: ik startte mijn pc net op vanuit mijn windows CD maar toenk  installatie windows koos
vond hij geen "schijven"

ik denk zelf dat dit ligt aan de partitie die ik heb gemaakt vanuit ubuntu om 2systemen te draai n op men Cschijf

kan iemand mij helpen? :(

Pennystrike

  • Gast
Fragmentatie & Herinstallatie Windows XP
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/02, 17:38:48 »
Wanneer u de computer opstart naar de herstelconsole om de functionaliteit te herstellen, wordt een foutbericht van de volgende strekking weergegeven:
Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden.

Naar boven
Oorzaak
Dit probleem kan optreden in de volgende gevallen:
•   De vaste schijf wordt niet gedetecteerd door het BIOS (Basic Input/Output System).
•   De vaste schijf is beschadigd.
•   Sector 0 van de fysieke vaste schijf bevat een ongeldige of onjuist ingedeelde MBR (Master Boot Record).

Opmerking Beschadigingen van de MBR kunnen onder andere worden veroorzaakt door bepaalde programma's van derden of door beschadiging van de schijf.
•   Er is een incompatibele partitie gemarkeerd als actieve partitie.
•   Een partitie die het MBR bevat, is niet meer actief.

Pennystrike

  • Gast
Fragmentatie & Herinstallatie Windows XP
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/02, 17:41:21 »
dit is wat windows zegt:
ik vraag mj nog af of dit probleem van niet herkennen dus van partitie afhangt?

Pennystrike

  • Gast
Fragmentatie & Herinstallatie Windows XP
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/02, 17:48:11 »
Methode 3: De actieve partitie wijzigen
Als de partitie die als actief is gemarkeerd, niet de opstartbestanden van Windows XP bevat, of als de actieve partitie een incompatibel of ander besturingssysteem is, moet u eerst de juiste systeempartitie markeren als actief voordat u de computer opnieuw opstart.

Offline bulldozer

  • Lid
    • http://bulldozer.cjb.net
Fragmentatie & Herinstallatie Windows XP
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/02, 18:38:09 »
ik heb ook zoiets gehad,je kan dus geen windows meer installen begrijp ik?omdat ie geen geldige partitie vindt? als dat zo is
probeer het volgend
download een 98 bootflop
en doe fix/mbr
en kijk ff met fdisk wat de stand van zaken is
oh kan trouwens ook vanaf de xp cd

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Fragmentatie & Herinstallatie Windows XP
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/02, 21:39:12 »
Haal eens de Gparted LiveCD binnen en kijk eens hoe het zit met de partities (en wijzig ze naar believen):
http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

Let op: er moet 1 partitie zijn met een boot flag. Die kun je met de Gparted LiveCD ook plaatsen. Na herinstallatie van Windows moet je Grub herstellen: https://wiki.ubuntu.com/NlFaq#head-ca959a7c7f0ae292fe40468c1bd30b6a4074e6e0

Fragmentatie & Herinstallatie Windows XP
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/02, 21:56:27 »
ik heb dat ook is gehad , en heb toen eerst geformatteerd met kill disk dit is een bootble cd
die je kan downloaden en gebruiken  het duurt wel heel lang omdat deze heel langzaam gaat formatteren maar met succes nadien kan ik terug de windows installeren zonder problemen