Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit  (gelezen 36334 keer)

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #25 Gepost op: 2015/02/10, 10:14:34 »
Wat is er mis met paypal ?
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #26 Gepost op: 2015/02/10, 12:29:14 »
Inderdaad, niks mis met PayPal, nog nooit problemen mee gehad en werkt erg fijn :) Vindt mijn moeder trouwens ook :)

Maar goed, als je daar niet op wilt wachten, dan wordt het erg lastig. De Meizu MX4 Pro komt er nog wel aan in een normalere verkoop (dus geen 'flash sale') maar ook die zul je waarschijnlijk niet gauw bij je lokale telefoonwinkel aantreffen dus ook daar zul je via internet moeten bestellen.

Offline PKing

  • Lid
Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #27 Gepost op: 2015/02/10, 13:01:00 »
PayPal heb ik wat mindere ervaringen mee, maar dat heeft meer met de non-communicatie te maken wanneer een WW plotseling niet meer werkt.

Wat betreft creditcard, er zijn tegenwoordig wat diensten waar je een prepaid creditcard kunt aanmaken, 1 daarvan ga ik binnenkort proberen (Skrill) volgens mij.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #28 Gepost op: 2015/02/10, 13:43:55 »
Moest de kans zich voordoen, vraag ik me wel af hoe zo'n FlashSale dan in zijn werk gaat. Ik ga niet elke dag alle Ubuntu-sites e.d. aflopen in de hoop dat ik een telefoon kan bemachtigen.

Bij deze deel ik even het nieuws met je, omdat ik het toevalligerwijs als retweet van OMG! Ubuntu zag: https://twitter.com/bqreaders/status/565103999666647040

Zoals ik al eerder zei sla ik over, maar de mensen van hier die wél geïnteresseerd zijn: vanavond is dus jullie eerste kans.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #29 Gepost op: 2015/02/10, 14:06:57 »
Moest de kans zich voordoen, vraag ik me wel af hoe zo'n FlashSale dan in zijn werk gaat. Ik ga niet elke dag alle Ubuntu-sites e.d. aflopen in de hoop dat ik een telefoon kan bemachtigen.

Bij deze deel ik even het nieuws met je, omdat ik het toevalligerwijs als retweet van OMG! Ubuntu zag: https://twitter.com/bqreaders/status/565103999666647040

Zoals ik al eerder zei sla ik over, maar de mensen van hier die wél geïnteresseerd zijn: vanavond is dus jullie eerste kans.

Vanavond? "tomorrow 9am-6pm CET" is toch gewoon morgen van 9.00 tot 18.00?

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #30 Gepost op: 2015/02/10, 14:50:43 »
Je hebt gelijk, heb het fout getypt, excuses.

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #31 Gepost op: 2015/02/10, 21:05:23 »
Hmm, €169,90 voor de telefoon is oké, maar dan de verzendkosten nog:
Citaat van: BQ
Rest of Europe (except Switzerland, Sweden and Norway):
Shipping costs are €20 for deliveries in 3 or 4 business days for all deliveries.
Bron

Dat maakt dus minimaal €189,90, dat is weer wat minder.

Offline daido

  • Lid
Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #32 Gepost op: 2015/02/11, 10:20:43 »
Veel te duur voor een telefoon met zulke lage specificaties (geen 4g als ik het goed heb). Zou niet meer dan 100 euro moeten kosten.

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #33 Gepost op: 2015/02/11, 11:09:55 »
Inmiddels is hij al uitverkocht. Dat ging snel...

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #34 Gepost op: 2015/02/11, 11:16:46 »
Inmiddels is hij al uitverkocht. Dat ging snel...

LOL! Linux rules ... .
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #35 Gepost op: 2015/02/11, 11:42:10 »
Deze flash sale was een grote farce. Eigenlijk schandalig hoe het gelopen is.

Ik heb van 9u tot 10u45 geprobeerd mijn bestelling te plaatsen. Eerst was er zelfs geen mogelijkheid om de telefoon aan het mandje toe te voegen. Een half uur later lukte het soms om deze toe te voegen en met wt geluk geraakte ik af en toe een stapje verder. 1 keer ben ik tot op de pagina geraakt waar ik de betaling kon doen, maar dat liep dan ook alweer mis.

Zelf ken ik Twitter niet, dus ik heb wat gevolgd zo goed als ik kon (eerste keer). En de BQ account bleef maar aan iedereen melden dat er server problemen waren en ze aan een oplossing werkten. Ze gingen melden wanneer de problemen waren verholpen. Er staan massa's berichten van mensen die hun bestelling niet kunnen plaatsen.

Na de honderste keer refreshen om te kijken of het eindelijk wel werkt blijkt dat de telefoon is uitverkocht. Dus ofwel hadden ze er maar 2 te koop of ik moet echt pech gehad hebben dat in de 2 minuten tussen het oplossen van de problemen en het opnieuw proberen echt alles verkocht is geraakt.

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #36 Gepost op: 2015/02/11, 11:52:38 »
Dus de site werkt nog niet naar behoren. Bij mij staat wel degelijk "Out of stock". Ik heb hem wel nog in mijn winkelwagentje zitten, maar kan dus ook niet verder naar de betaling.

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #37 Gepost op: 2015/02/11, 11:56:44 »
Citaat
More units available in the next flash sale
staat nu op http://www.bq.com/gb/ubuntu.html.

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #38 Gepost op: 2015/02/11, 12:42:06 »
Bloed, zweet en vooral een nuloperatie om er eentje te pakken te krijgen.

Voor mijn part mogen ze deze FlashSale in een plaats duwen waar het licht niet schijnt.

En inderdaad: 20€ verzendingskosten ......, ik heb een order gezet bij mijn leverancier voor 180€ 5.5 inch octa core met 4G ! ik zal daar wel mee werken.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #39 Gepost op: 2015/02/11, 12:49:38 »
Deze flash sale was een grote farce. Eigenlijk schandalig hoe het gelopen is.

Ik heb van 9u tot 10u45 geprobeerd mijn bestelling te plaatsen. Eerst was er zelfs geen mogelijkheid om de telefoon aan het mandje toe te voegen. Een half uur later lukte het soms om deze toe te voegen en met wt geluk geraakte ik af en toe een stapje verder. 1 keer ben ik tot op de pagina geraakt waar ik de betaling kon doen, maar dat liep dan ook alweer mis.

Zelf ken ik Twitter niet, dus ik heb wat gevolgd zo goed als ik kon (eerste keer). En de BQ account bleef maar aan iedereen melden dat er server problemen waren en ze aan een oplossing werkten. Ze gingen melden wanneer de problemen waren verholpen. Er staan massa's berichten van mensen die hun bestelling niet kunnen plaatsen.

Na de honderste keer refreshen om te kijken of het eindelijk wel werkt blijkt dat de telefoon is uitverkocht. Dus ofwel hadden ze er maar 2 te koop of ik moet echt pech gehad hebben dat in de 2 minuten tussen het oplossen van de problemen en het opnieuw proberen echt alles verkocht is geraakt.

Hier dezelfde ervaring vanmorgen. Serverfouten, pagina's die niet door wilden laden, en ik ben zelfs tot 3 keer aan toe helemaal tot het einde gekomen. Ik in eerste instantie blij, tot het moment dat ik wilde afrekenen: een webformulier met een foutmelding en de mogelijkheid om je gegevens achter te laten. Heb ik maar gedaan, maarreh.... geen foon voor mij! Ik moest het na een half uur ook opgeven, want tja.... de baas wacht hè?

Nee, ik vind dit geen geslaagde operatie van Ubuntu. Het verdient in ieder geval géén schoonheidsprijs....  >:(
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #40 Gepost op: 2015/02/11, 12:52:32 »
Gratis verzending hoor! Dat had ik gelezen toen ik nog nadacht om hem in het mandje te zetten.

Waar haal jij 20 euro verzenden nu dan vandaan?
Het klopt wel wat Joris Donders zegt. Ik zag dat namelijk bij het afrekenen bij de prijs staan. € 169,95 voor de foon, en € 20,00 verzendkosten. Ik moest € 189,95 aftikken. Nee, ik heb 'm ook niet weten te bemachtigen. Bij de definitieve order kreeg ik een foutmelding...
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #41 Gepost op: 2015/02/11, 13:03:20 »
Hoe zit dat nu eigenlijk met de taalondersteuning bij zo'n Ubuntu-foon ? Kan je ook in het Nederlands instellen ?

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #42 Gepost op: 2015/02/11, 13:29:14 »
Gratis verzending hoor! Dat had ik gelezen toen ik nog nadacht om hem in het mandje te zetten.

Waar haal jij 20 euro verzenden nu dan vandaan?
Hmm, €169,90 voor de telefoon is oké, maar dan de verzendkosten nog:
Citaat van: BQ
Rest of Europe (except Switzerland, Sweden and Norway):
Shipping costs are €20 for deliveries in 3 or 4 business days for all deliveries.
Bron

Dat maakt dus minimaal €189,90, dat is weer wat minder.

Zie de bron bijgevoegd in het bericht. Ter vergelijking: OnePlus vraagt €14 voor normale en €22 voor express verzending. €20 is dan wel erg stevig.

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #43 Gepost op: 2015/02/11, 13:42:05 »
Ook Jolla vraagt 14 euro voor normale verzending. Vind ik vrij normaal daar het niet uit een Nederlandse opslag komt of van een gigabedrijf dat zich goedkopere verzending kan veroorloven. Vind het dus met OnePlus en BQ ook niet raar dat ze een aardige prijs verzendkosten vragen, al is 20 euro inderdaad wel wat stevig.

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #44 Gepost op: 2015/02/11, 13:54:52 »
Ook Jolla vraagt 14 euro voor normale verzending. Vind ik vrij normaal daar het niet uit een Nederlandse opslag komt of van een gigabedrijf dat zich goedkopere verzending kan veroorloven. Vind het dus met OnePlus en BQ ook niet raar dat ze een aardige prijs verzendkosten vragen, al is 20 euro inderdaad wel wat stevig.
Zoals gezegd rekent OnePlus €14 voor zij die geduld hebben, €22 voor zij die dat niet hebben. Gezien de developersstatus van de OPO zou het me niets verbazen als Ubuntu Touch ervoor verschijnt.

Hoe zit dat nu eigenlijk met de taalondersteuning bij zo'n Ubuntu-foon? Kan je ook in het Nederlands instellen?
Is dat niet te tracken via launchpad?

Ik ben overigens erg benieuwd naar de eerste reviews van dit apparaatje.

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #45 Gepost op: 2015/02/11, 14:02:19 »
In de flash sale vanochtend waren de verzendkosten (€20)en Ubuntu case gratis (€16,90). Volgende flash sale is over een uurtje (15u00), ik ben benieuwd. Als het hier niet lukt houd het op voor mij bij BQ. Dit zou mijn eerste smartphone worden, dus nog een tijdje langer wachten is nu niet echt een probleem :-). Geen idee trouwens of Ubuntu ook op andere smartphones draait. Misschien is het gewoon beter om eentje aan te schaffen met betere specificaties en dan gewoon Android eraf knikkeren.

@femke: ik had de chat opengegooid, maar er waren nog een 50-tal andere die hetzelfde in gedachten hadden en die ook in de wachtrij stonden :-).

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #46 Gepost op: 2015/02/11, 14:24:38 »
Hoe zit dat nu eigenlijk met de taalondersteuning bij zo'n Ubuntu-foon ? Kan je ook in het Nederlands instellen ?

Ik heb ergens gelezen dat Nederlands ondersteund wordt op de Ubuntu Phone. Nu alleen nog zien te bemachtigen.... :D
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #47 Gepost op: 2015/02/11, 14:45:46 »
In de flash sale vanochtend waren de verzendkosten (€20)en Ubuntu case gratis (€16,90). Volgende flash sale is over een uurtje (15u00), ik ben benieuwd. Als het hier niet lukt houd het op voor mij bij BQ. Dit zou mijn eerste smartphone worden, dus nog een tijdje langer wachten is nu niet echt een probleem :-). Geen idee trouwens of Ubuntu ook op andere smartphones draait. Misschien is het gewoon beter om eentje aan te schaffen met betere specificaties en dan gewoon Android eraf knikkeren.

@femke: ik had de chat opengegooid, maar er waren nog een 50-tal andere die hetzelfde in gedachten hadden en die ook in de wachtrij stonden :-).

Ah, dat wist ik niet. Nice. Ik heb ook Launchpad er even bij gepakt en als ik hier even kijk, die ik dat er al vrij veel naar het Nederlands vertaald is.

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #48 Gepost op: 2015/02/11, 14:46:49 »
Blijkbaar zit de case er niet meer gratis bij in de flash sale over een kwartiertje. Geen idee wat met verzendkosten. Jammer.

Ze zijn hun geloofwaardigheid serieus op de proef aan het stellen voor mij. De flash sale zou gaan van 9u tot 18 uur vandaag, welke dus vroegtijdig is afgebroken door serverproblemen/uitverkochte telefoons. Ze zeiden dat vandaag de cases gartis zouden zijn. Blijkbaar wil "vandaag" eigenlijk "vanochtend" zeggen.
Dit staat er trouwens nog op de pagina:
Citaat
Today only, get the exclusive Duo Case for your Ubuntu absolutely FREE!

Ik ben benieuwd wat ze hiermee gaan doen. Op andere kanalen zeggen ze iets anders.

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #49 Gepost op: 2015/02/11, 14:57:07 »
Blijkbaar zit de case er niet meer gratis bij in de flash sale over een kwartiertje. Geen idee wat met verzendkosten. Jammer.

Ze zijn hun geloofwaardigheid serieus op de proef aan het stellen voor mij. De flash sale zou gaan van 9u tot 18 uur vandaag, welke dus vroegtijdig is afgebroken door serverproblemen/uitverkochte telefoons. Ze zeiden dat vandaag de cases gartis zouden zijn. Blijkbaar wil "vandaag" eigenlijk "vanochtend" zeggen.
Dit staat er trouwens nog op de pagina:
Citaat
Today only, get the exclusive Duo Case for your Ubuntu absolutely FREE!

Ik ben benieuwd wat ze hiermee gaan doen. Op andere kanalen zeggen ze iets anders.

Een chatgesprekje later:
Citaat
TopGear: I read you would give a case free with every bought Ubuntu phone today. However, I have read you won't do that with the coming sale. Why is this?
BQ: We're giving a free case with falsh sale today.
TopGear: Also the one that starts at 15:00 GMT?
BQ: Yes
TopGear: Then it seems I was misinformed. Thank you!
BQ: Thank you and have a nice day. :)

Edit:
Ik kon 'm net kopen, maar ik heb het niet gedaan. Het heeft niet echt veel nut voor mij. Ik wacht het nog even af.
« Laatst bewerkt op: 2015/02/11, 15:01:17 door TopGear »