Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit  (gelezen 36380 keer)

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #75 Gepost op: 2015/02/19, 12:19:34 »
Met dat teveel geld valt wel mee, maar mijn 6 jaar oude HTC telefoon is aan vernieuwing toe, en als verwoed Ubuntu gebruiker ga ik over op deze telefoon.
In het segment Simlockvrije toestellen is dit dan nog een vrij goedkope optie.  :D

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #76 Gepost op: 2015/02/19, 12:24:59 »
Nee,tussen mensen met te veel geld kennelijk.. :o
Het flame topic staat elders.

« Laatst bewerkt op: 2015/02/19, 13:41:39 door VuurVosje »

Offline PKing

  • Lid
Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #77 Gepost op: 2015/02/19, 12:27:12 »
ik zie nergens een flame?

Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #78 Gepost op: 2015/02/19, 13:23:07 »
UPDATE: op dit moment van schrijven 13h20 19feb, zijn de toestelletjes nog steeds verkrijgbaar !!

Wel vreemd dat mijn verzendingskosten nog wel degelijk 20€ bedraagt.

Ik heb ook zo'n mooie flip-cover bijbesteld (16€) en nu maar afwachten .............. zou pas geleverd worden in maart.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #79 Gepost op: 2015/02/19, 13:27:33 »

Verzendkosten €10

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #80 Gepost op: 2015/02/19, 13:35:59 »
Wel vreemd dat mijn verzendingskosten nog wel degelijk 20€ bedraagt.

"Shipping&Handling" --> wellicht dat met name "handling" naar België iets duurder is in hun optiek; zie ook http://www.wisegeek.org/what-are-shipping-and-handling-fees.htm over de variabele "handling fees".

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #81 Gepost op: 2015/02/19, 13:41:23 »
en nee, ik zie ook nergens een flame. Waarom zeg je dat Vuurvosje?
Ik wilde daarmee mijn ongenoegen kenbaar maken over de suggestieve opmerking dat kopers van een Ubuntu phone te veel geld hebben en dat zomaar uitgeven.

Maar goed; dit draagt niet inhoudelijk bij aan deze discussie, dus laat ik het hierbij.

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #82 Gepost op: 2015/02/19, 14:05:11 »
Een kleine tweehonderd Euri uitgeven voor iets wat je nog niet weet hoe goed het werkt, ik zit echt tussen die hards hier :evil:

600€ voor een basic iPhone, 500€ voor een S5 Android, en ga zo maar door .... daar weet je toch ook niet van of het werkt naar *jouw* believen.

Het enige dat nog een beetje in het duister zit met de BQ is : apps ............, maar ook op mijn Android draai ik slechts een paar apps die Android wat vervolledigen meer niet. Voor de Ubuntuphone wil ik wel een terminal kunnen draaien :P
« Laatst bewerkt op: 2015/02/19, 14:06:42 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline PKing

  • Lid
Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #83 Gepost op: 2015/02/19, 14:33:11 »
Zijn er echt mensen die 600 voor een foon betalen ???
Als ik dat geld al had wist ik er veel leukere dingen mee te doen.
Maar goed ooit zal ik de Acer Liquid die ik heb liggen wel een ander scherm van 20 euri op doen, dan hoor ik er ook bij:-)
ik zal wel 1 van de weinige mensen zijn die geen echt ander nut in een foon zien dan bellen en SMS =D
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #84 Gepost op: 2015/02/19, 15:43:21 »
Nee hoor PKing, je bent niet de enige. Mijn vader idem. En ik deels. Vind mijn smartphone (momenteel de Jolla Phone, maar heb er al een paar gehad hiervoor) voor erbij wel leuk en handig af en toe, maar gebruik toch voornamelijk mijn trouwe Motorola RAZR V6 Maxx die ik al sinds 2007 heb en dat is toch echt geen smartphone (hoewel internet met Opera Mini wel gaat, maar het is verre van ideaal dus is meer voor 'die ene keer dat het écht nodig is').
(Vooral ook nu ik niet meer bij krachte ben is het bedienen van zo'n klein smartphone-touchscreen erg onpraktisch geworden dus 'deels smartphone-gebruik' heb ik al teruggedrongen naar 'sporadisch'.)
« Laatst bewerkt op: 2015/02/19, 15:51:38 door Vistaus »

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #85 Gepost op: 2015/02/19, 21:29:52 »
Zijn er echt mensen die 600 voor een foon betalen ???
Als ik dat geld al had wist ik er veel leukere dingen mee te doen.
Maar goed ooit zal ik de Acer Liquid die ik heb liggen wel een ander scherm van 20 euri op doen, dan hoor ik er ook bij:-)
ik zal wel 1 van de weinige mensen zijn die geen echt ander nut in een foon zien dan bellen en SMS =D
Tuurlijk betaal je dat!Of dacht je echt dat je phone "gratis" was?Je betaald het alleen per maand af en daar door betaal je een stuk meer als wanneer je hem gewoon koopt..Een simabonnement heb je al voor 7,50,moet je nog wat meer rekenen voor de data en de rest betaal je voor de phone..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Nollie

  • Lid
Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #86 Gepost op: 2015/02/19, 22:33:35 »
Apps... al heul veul apps op https://appstore.bhdouglass.com/apps (via LinuxVeda)
Het gaat blijkbaar snel.

Nu nog een werkende versie op een Samsung S4.
Ubuntu 18.10 en Win10 op Intel Core i5-3350P, 3,8 Gb Ram.

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #87 Gepost op: 2015/02/20, 09:44:58 »
Inderdaad op die site al veel apps, ik zie zelfs voor de liefhebbers ook al diverse populaire games verschijnen, maar ook apss van grote bedrijven zoals Booking.com.
Het lijkt er op dat die bedrijven er toch wel brood in zien.
De apps die ik gebruik op mijn huidige telefoon staan er allemaal al bij dus voor mij geen twijfel om over te stappen.

Nu nog even wachten wanneer het apparaat geleverd gaat worden, er staat wel dat hij in maart geleverd wordt maar hoorde van diverse mensen dat ze hem in een paar dagen in huis hadden.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #88 Gepost op: 2015/02/20, 09:54:05 »
Apps... al heul veul apps op https://appstore.bhdouglass.com/apps (via LinuxVeda)
Grappig.... als je zoekt op whatsapp, dan krijg je..... telegram!!! >>>> de concurrent dus.

Jammer dus dat whatsapp niet als native app wordt aangeboden. Maar ach, mss toch wel weer een reden om van whatsapp af te stappen sinds die hausse nadat ze door FeestBoek zijn overgenomen.....

Het positieve is dat er idd al heel veel apps zijn, boven (mijn) verwachting kan ik zeggen. Mooi.

Offline PKing

  • Lid
Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #89 Gepost op: 2015/02/20, 11:08:13 »
Tuurlijk betaal je dat!Of dacht je echt dat je phone "gratis" was?Je betaald het alleen per maand af en daar door betaal je een stuk meer als wanneer je hem gewoon koopt..Een simabonnement heb je al voor 7,50,moet je nog wat meer rekenen voor de data en de rest betaal je voor de phone..

Kijk 170 euro voor een goedwerkende telefoon vindt ik nog redelijk.
Maar 600 voor een foon terwijl de enige meerfunctie ten opzichte van een half zo duur tablet het bellen is, is toch echt van de gekke?
Het feit dat iedereen dat normaal lijkt te vinden, geeft mij gewoon een ongemakkelijk gevoel, maar ik kom natuurlijk wel uit een tijd dat het getal 600 nog een bepaalde waarde had lol.

Ben wel erg benieuwd hoe dit toestel het doet.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #90 Gepost op: 2015/02/20, 11:16:05 »
Tuurlijk is het een belachelijk bedrag,daar ben ik het met je eens.Ik ga dat er ook niet voor betalen..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #91 Gepost op: 2015/02/20, 11:22:28 »
Deze bedragen zijn wel hoog, maar als je bedenkt dat onze eerste mobiele telefoon 2000 gulden kostte en een gesprek 5 gulden per minuut dan valt het nog wel mee  =D
Nu zou ik er ook geen 500 of 600 euro meer aan uitgeven maar 179 euro voor deze Ubuntu Phone vind ik nog redelijk.

Offline Tom

  • Lid
Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #92 Gepost op: 2015/02/20, 11:22:51 »
Zijn er echt mensen die 600 voor een foon betalen ???
Als ik dat geld al had wist ik er veel leukere dingen mee te doen.
Maar goed ooit zal ik de Acer Liquid die ik heb liggen wel een ander scherm van 20 euri op doen, dan hoor ik er ook bij:-)
ik zal wel 1 van de weinige mensen zijn die geen echt ander nut in een foon zien dan bellen en SMS =D

Hier idem ,maar ach ja ieder zijn leute of plezier nietwaar  :P
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #93 Gepost op: 2015/02/20, 11:27:30 »
Tja,kijk wel eens op Google+ er mee,maar dan zit je hele tijd met je hoofd gebogen te kijken en dat voel je dan wel na een tijdje.Geef mij maar de PC! =D
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #94 Gepost op: 2015/02/20, 14:30:11 »
Dit is toch maar 1 app??
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #95 Gepost op: 2015/02/20, 14:58:44 »
Dit is toch maar 1 app??

Het zijn er 766 in het totaal hoor; maar veel junk-apps dus niet echt veelbelovend.

Vreemd genoeg moet je die site 2x openen wil je die apps kunnen zien  :-[
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #96 Gepost op: 2015/02/20, 16:13:10 »
Dat weet ik,maar ik heb me zelfs aan gemeld  met gebruikersnaam en wachtwoord,maar al wat ik zie is:CREATE reposteries!
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #97 Gepost op: 2015/02/20, 16:50:37 »
Citaat
Vreemd genoeg moet je die site 2x openen wil je die apps kunnen zien  :-[
Dus dat had jij ook! Ik dacht al, ligt dat aan mij...maar nee dus.

Eh Low, hoezo aanmelden? Snap ik even niet hoor. We hebben het over de site met de apps! Daar hoef je je niet aan te melden en ik zie het ook nergens.
Je hoeft je zeker niet aan te melden. Zelf hen ik alle 768 apps (as-we-speak) gezien. Maar heb idd ook eens een leeg lijst gezien. Waar het aan ligt? Mss een extra keer verversen of zo?

Offline PKing

  • Lid
Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #98 Gepost op: 2015/02/20, 17:35:32 »
Geen probleem hier met FF
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #99 Gepost op: 2015/02/20, 18:03:33 »
Alle mensen zonder duur toestel: hier een medestander met een gewoon Chineesje onder de 150 euro. Wel net iets meer dan het basismodelletje.

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen met deze telefoon. Want ik heb genoeg van alle rommel die met standaard  Androïd meekomt. Op de PC ben ik verlost van rommel en toestand. Mijn oude bak is sneller dan wat hier verder draait en ik kan er ook meer mee. Nou de telefoon nog.

Mark S: Go, Go!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021