Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Internet Tele2 all-in (ADSL2) in combinatie met Ubuntu  (gelezen 1903 keer)

zambo

  • Gast
Internet Tele2 all-in (ADSL2) in combinatie met Ubuntu
« Gepost op: 2007/11/21, 18:30:44 »
Hallo,

Ik heb absoluut geen enkele ervaring met ADSL internet, zit op de kabel bij Telenet.  Is er iemand die weet of de meegeleverde modem van Tele2 werkbaar en instelbaar is in combinatie met Ubuntu?  Zijn er problemen die kunnen voorkomen?  Op de website van tele2.be zijn de specs gegeven voor mensen die met Microsoft en Macintosch werken ... maakt dat veel verschil uit voor Linux??? Ik werk nu volledig op Ubuntu ... vandaar mijn vraag (voor ik eraan begin), zal hier op dit forum een goed en gefundeerd antwoord krijgen waar ik mee weg kan, via de helpdesk of klantendienst probeer ik het niet daar ik vermoed dat ze te weinig weten wat Ubuntu of Linux is (daarmee geen kwaad woord over de mensen hoor ...)

Alvast met dank

Internet Tele2 all-in (ADSL2) in combinatie met Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/21, 19:42:14 »
Een USB-modem heb ik nog niet correct aan de praat gekregen.

Een ethernetmodem werkt normaal plug-and-play.

Roderik

  • Gast
Internet Tele2 all-in (ADSL2) in combinatie met Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/21, 20:40:04 »
Citaat van: Dadio
Een USB-modem heb ik nog niet correct aan de praat gekregen.

Een ethernetmodem werkt normaal plug-and-play.
Ik heb dus dezelfde 'goede' ervaring met de ethernetmodem.


ik was ff vergeten dat uitleg ook wel handig kan zijn!.... ik heb geen 'howto'...

Ik heb heel simpel gewoon de gebruiksaanwijzing gevolgd en het werkte.
Dus ook geen probleem gehad bij het installeren.

Internet Tele2 all-in (ADSL2) in combinatie met Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/21, 20:46:30 »
Citaat van: Roderik
Citaat van: Dadio
Een USB-modem heb ik nog niet correct aan de praat gekregen.

Een ethernetmodem werkt normaal plug-and-play.
Ik heb dus dezelfde 'goede' ervaring met de ethernetmodem, maar geen ervaring met een USB-modem.
Bij een USB-modem heb je én een driver nodig én je moet de configuratiebestanden juist kunnen aanvullen.
Zelfs met iemand die bij Belgacom op de dienst voor bedrijfsnetwerken zit lukte het mij niet.
Ik heb wel enkele meldingen gezien via google van mensen die het wel gelukt was maar geen duidelijke howto hoe ze dat gedaan hadden. :(

Offline Soul-Sing

  • Lid
Internet Tele2 all-in (ADSL2) in combinatie met Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/21, 20:57:19 »
ik heb een modem/router van tele2 en linux: geen problemen, sterker nog wifi  geeft geen problemen. ik lees geen usb modem bij de vragensteller....
ps de helpdesk is bekend met linux.

Offline oemoeta

  • Lid
Internet Tele2 all-in (ADSL2) in combinatie met Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/22, 11:14:25 »
Hier ook met tele2 zonder problemen draadloos (of tenminste, de problemen hadden niets te maken met tele2)...

zambo

  • Gast
Internet Tele2 all-in (ADSL2) in combinatie met Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/22, 11:18:17 »
Als ik dat zo lees moet ik mij geen zorgen maken omtrent het hoofdstuk modem bij een overschakeling naar Tele2 ... alvast allemaal merci om te reageren op mijn vraag ... als ik éénmaal tele2 ben zal ik iets laten weten ...