Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: onmogelijk programma's te installeren via Ubuntu servicecentrum  (gelezen 288 keer)

Offline antony

  • Lid
Probeer programma's via het service centrum te downloaden. Krijg steeds de melding dat ik niet bevoegd zou zijn. Dat is vreemd, want ik ben de enige gebruiker en dus de systeembeheerder van de computer. Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat ik alsnog herkend wordt als de systeembeheerder? Het is nu onmogelijk programma's te downloaden of programma's te updaten.  Het is ook niet mogelijk om een nieuw account aan te maken met alle bevoegdheden, omdat dat alleen door de systeembeheerder gedaan kan worden en die wordt ook binnen mijn computer niet herkend. Overigens is alles een gevolg van het feit dat mijn zoon de computer in elkaar heeft gezet en de gebruikersnaam hen het bijbehorende wachtwoord niet meer weet. Help mij svp.

antony


Re: onmogelijk programma's te installeren via Ubuntu servicecentrum
« Reactie #2 Gepost op: 2015/02/06, 11:19:17 »
Overigens is alles een gevolg van het feit dat mijn zoon de computer in elkaar heeft gezet en de gebruikersnaam hen het bijbehorende wachtwoord niet meer weet.
Cool!  ^-^
Tip: niet al te moeilijk doen met wachtwoorden, gewoon je voornaam met een getal erachter, voor een thuis-pc die waarschijnlijk al achter een router zit is dat ruim voldoende.

Online Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: onmogelijk programma's te installeren via Ubuntu servicecentrum
« Reactie #3 Gepost op: 2015/02/06, 12:21:06 »
Tja, dan adviseer ik eerder een wachtwoord dat zowel makkelijk als veilig is:
https://sites.google.com/site/computertip/wachtwoord

Doe ik zelf ook zo. Makkie om te onthouden, geen aparte programmatuur nodig zoals Keepass, en toch bijzonder veilig.  =D

Re: onmogelijk programma's te installeren via Ubuntu servicecentrum
« Reactie #4 Gepost op: 2015/02/06, 14:25:09 »
Gewoon een paar bekende nummers van je door elkaar gooien,en dan je naam er voor of er tussen..Met hoofdletters er bij natuurlijk en leestekens.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.