Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: XGL/Beryl Ubuntu  (gelezen 772 keer)

angerfistenator

  • Gast
XGL/Beryl Ubuntu
« Gepost op: 2007/02/25, 07:23:39 »
Hoi ik ben nog al nieuw in het Lunix systeem.
Nou was ik  bezig met het installeren van  me video drivers

glxinfo | grep rendering :yes  

om XGL en Compiz aant lopen te krijgen moest ik dus me drivers installeren/update verder had ik alles afgewerkt.
Daar na had ik  ''synapic packet manger'' geopend onder ATI nog een paar pakketjes geinstalleerd ,En toen ben ik gaan reboten.
Nou kom ik niet verder als het systeem zich geladen heeft blijft hij de video driver restarten en krijg ik de melding dat er waarschijnlijk iets mis is met de grafische configuration ,en dat hij na twee min.. weer probeerd te starten.
wat ik nu eigenlijk wil vragen is hoe kan  ik dat in save boot me video kaart standaard laden of resetten.
of heeft iemand  mischien een  oplossing ..?

alvast bedankt
Michael.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
XGL/Beryl Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/25, 10:40:25 »
Doe dit:
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg
Je krijgt nu een hele lijst vragen die je allemaal bevestigd tenzij je zeker weet dat 't anders is.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

XGL/Beryl Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/25, 18:13:43 »
Hay,
Ik heb daar vandaag ook een probleemje mee bij de buurvrouw. Om de een of andere reden is die configuratie file niet meer correct. Had eerst 't systeem geupdate via synaptic (had wel in sources.list de bron van beryl geblokkeerd met # want die gaf een foutmelding)
Ik heb verscheidene malen sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg geprobeerd maar geen succes. uiteindelijk kreeg ik de xserver terug aan de praat maar bij firefox zijn er verscheidene sites die firefox terug afsluiten. Vreemd. Het scherm geeft ook geen correct beeld. Misschien eerst eens terug een nieuwe sources.list genereren ?
;)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

angerfistenator

  • Gast
XGL/Beryl Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/25, 19:18:26 »
Bij mij is alles  daar mee af gedaan.
 thx ;)

Michael.