Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Keuzemogelijkheid KDE en Gnome [OPGELOST]  (gelezen 1830 keer)

Keuzemogelijkheid KDE en Gnome [OPGELOST]
« Gepost op: 2010/12/23, 16:27:29 »
Ik heb een wat vreemde vraag gesteld gekregen na de installatie van Ubuntu 10.04 LTS;

is het mogelijk om ook KDE geïnstalleerd te hebben op dit besturingssysteem, zodat de gebruiker bij het inlogscherm kan kiezen tussen Gnome en eventueel KDE ?

Ik wist het antwoord niet, vandaar mijn vraag aan jullie allemaal.

Eerst dacht ik aan simpel een dual-boot Kubuntu en Ubuntu; maar dat wil mijn vriend niet hebben.

Dus: in een besturingssysteem 2 typen desktops kunnen draaiën mét een keuzemogelijkheid.

Ik weet dat vroeger in de 9.0 versie van Suse pro dat wél mogelijk was ... maar ja ....

****Edit; ja het is mogelijk!! Sorry ik moest EERST googelen VOOR te posten ...XD
mijn excuses. Ben nu al aan het installeren.

Voor diegenen die daar ook interesse in hebben; http://www.psychocats.net/ubuntu/kde
« Laatst bewerkt op: 2010/12/23, 16:36:51 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Ramana

  • Lid
Re: Keuzemogelijkheid KDE en Gnome
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/23, 16:38:28 »
Geen enkel probleem :). Bij het inloggen welke desktop of windowmanager je wilt: KDE, Gnome, XFCE, e.d.

Met Ubuntu heb je de Gnome-desktop. Nu kan je KDE-installeren door of te kiezen voor een minimale installatie (voorkomt dubbeling met soortgelijke Gnome-programma's) of de Kubuntu-desktop (en dan overtollige programma's verwijderen).

Offline Mshraks

  • Lid
Re: Keuzemogelijkheid KDE en Gnome [OPGELOST]
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/23, 17:01:27 »
Toch ben ik eigenlijk wel erg benieuwd wat  nu eigenlijk het verschil is tussen KDE, Gnome, XFCE.
Zelf heb heb Gnome maar is er echt een verschil aan toegevoegde waarde tussen die 3 ?
4 GB DD3 RAM OCZ 1066Mhz
Hardeschijf : Maxtor 500GB
Processor : AMD Phenom II X4 955 Black Edition 4x 3.2 Ghz 8.0 MB total cache
Video : Sapphire Radeon HD 5770 1Gb GDDR5
Mainboard: MSI 760GM-E51
OS : ubuntu 10.10

Re: Keuzemogelijkheid KDE en Gnome [OPGELOST]
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/23, 21:58:25 »
Als je van knopjes houd en uitgebreide menu's dan zou ik voor KDE gaan.
Hou je van eenvoudig en degelijk zou ik Gnome kiezen.
Heb je een oude computer en wil je toch een lichte grafische schil, neem dan XFCE.
Het zijn alle drie grafische schillen om de kernel, Kubuntu, Ubuntu en Xubuntu of je installeert alle drie de grafische schillen, hou er wel rekening mee dat wat je aan programma's installeert, bij de andere er ook tussen staat. Dus wil je puur de schil van een van de drie zal je ze apart moeten installeren.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Ramana

  • Lid
Re: Keuzemogelijkheid KDE en Gnome [OPGELOST]
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/24, 15:49:28 »
KDE is heel compleet (en, subjectief, mooi). Sommige KDE-programma's zijn er goed, zoals Dolphin, K3b (brander), Digikam (foto's bewerken), Kdenlive (video's bewerken). Ook de integratie tussen verschillende programmaś is erg goed.