Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geluids instellingen fout bij starten  (gelezen 273 keer)

Offline noclaim

  • Lid
geluids instellingen fout bij starten
« Gepost op: 2015/01/31, 09:14:25 »
L.s.
Ik ben onlangs overgestapt van W8 naar Ubuntu 14.04 en ben nog steeds super tevreden.
Er zijn 2 'problemen' waar ik tegenaan loop waar ik (nog) geen oplossing voor heb gevonden.

Beide problemen hebben met elkaar te maken, dus ik stel ze beide in dit topic

- Elke keer als ik Ubuntu start moet ik de geluidsinstellingen aanpassen van Analoge Output (intern geluid) ofwel de onboard sound naar de Logitech Z10 (USB sound)
Bij een reboot is de manual ingestelde setting weer ongedaan gemaakt.
Is er een mogelijkheid om de setting 'vast' te zetten, zodat deze bij een reboot bewaard blijft?

- Is er een mogelijkheid om te multi-tasken bij gebruik van Wine?
Als ik bijvoorbeeld Diablo speel, dan zou het handig zijn om de Windows optie voor multi task (ALT + TAB) te gebruiken. Dan kan namelijk ingeval van een Ubuntu setting eenvoudig heen en weer geschakeld worden. Helaas heb ik deze optie nog niet gevonden. Alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt.

Offline daniel

  • Lid
Re: geluids instellingen fout bij starten
« Reactie #1 Gepost op: 2015/01/31, 14:00:52 »
Geluid:

Misschien via de terminal met het command:

alsamixer

Je kunt hem saven door:

http://askubuntu.com/questions/50067/howto-save-alsamixer-settings
« Laatst bewerkt op: 2015/01/31, 14:05:43 door daniel »

Re: geluids instellingen fout bij starten
« Reactie #2 Gepost op: 2015/01/31, 20:35:29 »
1 Eenmalig aanklikken zou het moeten oplossen, bij mij wel in ieder geval. Nu heb ik wel geen USB-geluidskaart dus wellicht dat het dan tóch ietsje anders werkt. Probeer de oplossing van Daniel eens.
2 Geen idee wat je precies bedoelt want ALT+TAB werkt in mijn ervaring op Windows 8.1 ook niet in een reguliere game; alleen in een game die in de Modern UI draait. Daarom ook dat Wine het precies zo implementeert als op de desktop van Windows (dus niet de Modern UI). ALT+TAB werkt wel vanuit Wine-programma's (niet games), zoals dat ook op Windows desktop het geval is.