Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wie heeft er ervaring met FontForge?  (gelezen 397 keer)

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
wie heeft er ervaring met FontForge?
« Gepost op: 2020/11/16, 10:49:06 »
Beste mensen,
Ik heb een font dat op zich mooi is, maar omdat het waarschijnlijk nog uit het windows 3.11 tijdperk stamteen beetje een zooitje is. Nu probeer ik er met FontForge wat orde in te scheppen, maar ik mis kennelijk de basisvaardigheden om wat dingen voor elkaar te krijgen. Als ik de Engelse handleiding bekijk mis ik de kennis van de vaktechnische termen om te begrijpen wat ik waar moet zoeken.

vraag: Wie heeft er ervaring met FontForge en kan mij wat op weg helpen?
Ondervonden probleem oa:bepaalde letters komen op meerdere plaatsen voor, maar als je de ene aan past dan gaat de andere mee ...
Dank voor een reactie!
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline ed-kroket

  • Lid
Re: wie heeft er ervaring met FontForge?
« Reactie #1 Gepost op: 2020/11/16, 13:34:46 »
Om welke font gaat het? Wellicht zijn er op het internet font bestanden te vinden die de font wel netjes en mooi weergeven.

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: wie heeft er ervaring met FontForge?
« Reactie #2 Gepost op: 2020/11/16, 13:42:44 »
Ik heb de hele ochtend al gezocht naar een vergelijkbaar gratis font, nog niets gevonden. Maar je bent welkom om mee te zoeken. Het gaat om AcciuTee of AcciusTee.
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline atomos

  • Lid
Re: wie heeft er ervaring met FontForge?
« Reactie #3 Gepost op: 2020/11/16, 15:08:41 »
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: wie heeft er ervaring met FontForge?
« Reactie #4 Gepost op: 2020/11/16, 15:12:15 »
Dat lettertype, al ik weet niet meer of ik hem van deze site heb gedownload.
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.