Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DVD afspelen in Windows 8 alleen na betaling  (gelezen 7024 keer)


Offline vanadium

  • Lid
Re: DVD afspelen in Windows 8 alleen na betaling
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/04, 12:31:45 »
In vroegere versies van Windows is het afspelen van commerciƫle DVD's ook nooit standaard geweest. Je moest er in principe betalende DVD software voor kopen om dat te kunnen doen. Blijkbaar hebben ze later die mogelijkheid standaard in Windows meegegeven via dat Windows Media center.

Dat is wat de entertainment industrie graag heeft. De consument moet niet alleen zijn DVD betalen, hij moet ook betalen om ernaar te kunnen kijken.

Re: DVD afspelen in Windows 8 alleen na betaling
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/04, 12:51:24 »
Citaat
Dat is wat de entertainment industrie graag heeft. De consument moet niet alleen zijn DVD betalen, hij moet ook betalen om ernaar te kunnen kijken.

Schandalig, stel je voor dat je een tv koopt, een abonnement hebt bij een provider, en dan nog apart zou moeten betalen om naar de programma's te mogen kijken.   ;)
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline DeBaas

  • Lid
Re: DVD afspelen in Windows 8 alleen na betaling
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/04, 12:52:30 »
En back-up heffing op de CD/DVD/USB/Mediaplayer.
Ofwel een filmpje willen hebben/bekijken is betalen voor de content + BTW, voor de backup media + heffing + BTW, voor het werkelijk bekijken + heffing + BTW.
En dan nog verplicht vooraf reclame kijken, niet de buren en/of familie, klasgenoten en/of vrienden laten meekijken. Ja, je bent tegenwoordig al snel een mederesidive misdadiger. (Kan die in de vanDale? )
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline DeBaas

  • Lid
Re: DVD afspelen in Windows 8 alleen na betaling
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/04, 13:01:36 »
2Progger
Citaat
Schandalig, stel je voor dat je een tv koopt, een abonnement hebt bij een provider, en dan nog apart zou moeten betalen om naar de programma's te mogen kijken.
Dat is toch al zo ?
Je betaalt voor je provider en de basispakketten.
Waar je vroeger voor niets of weinig naar keek staat nu in de duurdere Plus, Extra of Speciale pakketten.
Jazeker we hebben nu basis wel 60 zenders, 60xniks.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/04, 16:09:46 door DeBaas »
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: DVD afspelen in Windows 8 alleen na betaling
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/04, 13:04:49 »
Dit is ook alleen omdat Microsoft zelf moet betalen om deze functionaliteit in te bouwen. Er is ook een reden dat Ubuntu dit niet standaard kan meeleveren bij installatie. Hopelijk zien ze een keer het licht en gaan ze zelf lobbyen voor open media formaten waar geen patenten op rusten (of althans zo min mogelijk, overal lijkt wel patent op te zitten).

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: DVD afspelen in Windows 8 alleen na betaling
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/04, 13:22:05 »
2Progger
Citaat
Schandalig, stel je voor dat je een tv koopt, een abonnement hebt bij een provider, en dan nog apart zou moeten betalen om naar de programma's te mogen kijken.
Dat is toch al zo ?
Je betaald voor je provider en de basispakketten.
Waar je vroeger voor niets of weinig naar keek staat nu in de duurdere Plus, Extra of Speciale pakketten.
Jazeker we hebben nu basis wel 60 zenders, 60xniks.
Je moet tegenwoordig een hoop geld betalen, om naar de reclames te mogen kijken.:lol:

v.w.b. DVD's, lang leve de open standaarden !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: DVD afspelen in Windows 8 alleen na betaling
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/04, 13:23:39 »
Dit is ook alleen omdat Microsoft zelf moet betalen om deze functionaliteit in te bouwen. Er is ook een reden dat Ubuntu dit niet standaard kan meeleveren bij installatie. Hopelijk zien ze een keer het licht en gaan ze zelf lobbyen voor open media formaten waar geen patenten op rusten (of althans zo min mogelijk, overal lijkt wel patent op te zitten).

Alleen bij Ubuntu is het gratis te installeren als je buiten de USA woont...

Re: DVD afspelen in Windows 8 alleen na betaling
« Reactie #8 Gepost op: 2012/05/04, 16:13:19 »
@Progger

Hier in Zweden betaal je ook nog kijk en luister geld :o Je kan toch gewoon VLC installeren en de DVD afspelen?  :rolleyes:
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: DVD afspelen in Windows 8 alleen na betaling
« Reactie #9 Gepost op: 2012/05/05, 10:50:55 »
Citaat
Je kan toch gewoon VLC installeren en de DVD afspelen?

Klopt, linux gebruikers weten dat, maar, bijvoorbeeld in de computerlub waar ik lid van ben weten de meeste windows gebruikers zelfs niet wat VLC is.  ^-^
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: DVD afspelen in Windows 8 alleen na betaling
« Reactie #10 Gepost op: 2012/05/05, 17:12:35 »
Gelukkig hebben we Linux nog =D
Weer een rede om mensen over te laten stappen naar Linux.

Op zich zou iedereen hier blij moeten zijn dat Microsoft dit allemaal doet want het maakt Linux alleen maar aantrekkelijker.

Wel vraag ik mij af wie het gaat missen want hoeveel mensen keken er een film via hun dvd speler op hun pc?
Ik doe het nu omdat ik geen losse dvd speler meer heb en ik mijn pc of laptop dan aan de tv hang.
Ik zal het niet missen bij Windows 8 omdat ik toch Linux gebruik als ik een filmpje kijk en de meeste heb ik gedownload.
Nee niet illegaal maar legaal want downloaden mag in Nederland zolang je maar niet doet uploaden. =D

Ik verbaasde mij wel toen ik het bericht las maar als je kijkt naar al die ultra books die geen optical disc meer hebben net als de tablets. Houd je alleen de desktop over en wie kijkt er nog van achter zijn pc naar een filmpje.

Re: DVD afspelen in Windows 8 alleen na betaling
« Reactie #11 Gepost op: 2012/05/05, 20:25:06 »
Ik kijk van achter mijn PC naar een filmpje. Hoewel ik het meeste eveneens gedownload heb, maar ik heb ook nog DVD's liggen.
Vind het juist ideaal op mijn PC. 23"-monitor kijkt veel fijner dan zo'n 15,6"-laptoppie.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: DVD afspelen in Windows 8 alleen na betaling
« Reactie #12 Gepost op: 2012/05/05, 20:42:52 »
Op zich zou iedereen hier blij moeten zijn dat Microsoft dit allemaal doet want het maakt Linux alleen maar aantrekkelijker.
Precies. Hoe meer van dit soort fratsen, hoe beter.

Wel vraag ik mij af wie het gaat missen want hoeveel mensen keken er een film via hun dvd speler op hun pc?
Ja, dat vraag ik me ook af. In ons huis hebben we zelfs geen dvd-speler meer. Als ik een dvd binnenkrijg, dan moet ik goed nadenken hoe ik dat georganiseerd krijg (de meeste laptops bij ons hebben ook geen dvd-speler).

Re: DVD afspelen in Windows 8 alleen na betaling
« Reactie #13 Gepost op: 2012/05/05, 22:38:20 »
Ik denk dat de meerderheid van de mensen kijkt of op de pc of op de TV met dvdspeler.Die zijn niet voor niks zo goedkoop geworden de laatste tijd!Ik kijk meestal op mijn 24 inch monitor.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: DVD afspelen in Windows 8 alleen na betaling
« Reactie #14 Gepost op: 2012/05/05, 22:40:04 »
@Progger

VLC word ook heel erg veel gebruikt op Windows. En volgens mij is het aandeel groter op Windows groter dan op Linux.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: DVD afspelen in Windows 8 alleen na betaling
« Reactie #15 Gepost op: 2012/05/05, 22:55:10 »
@Progger

VLC word ook heel erg veel gebruikt op Windows. En volgens mij is het aandeel groter op Windows groter dan op Linux.

Dat lijkt me nogal logisch aangezien het een populaire speler is en het Windows-aandeel vele malen groter...

@Lowlands: Precies!

Offline emiel1976

  • Lid
Re: DVD afspelen in Windows 8 alleen na betaling
« Reactie #16 Gepost op: 2012/05/06, 15:01:52 »
Maar Vistaus je gebruikt Linux dus het is niet erg dat Microsoft dit doet.
Ik kijk op een 32" mijn films en af en toe ook op mijn telefoon, laptop en desktop maar dat hangt af van wat het is en wat ik aan het doen ben.



Offline siegi

  • Lid
Re: DVD afspelen in Windows 8 alleen na betaling
« Reactie #17 Gepost op: 2012/05/06, 15:14:02 »
Dit was toch al bij de goedkopere versies van windows. (Basic versie, ..)

http://windows.microsoft.com/en-US/windows/help/windows-media-player/dvd-codecs

Nu zal het dus waarschijnlijk met de volledige versies ook niet meer lukken.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: DVD afspelen in Windows 8 alleen na betaling
« Reactie #18 Gepost op: 2012/05/06, 15:57:06 »
Zal mij benieuwen of klmcodec nog werkt onder windows 8
Deze set codecs was voor mij een van de eersten die ik er bij MS bij installeerde om toekomstige multimedia vragen voor te zijn.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: DVD afspelen in Windows 8 alleen na betaling
« Reactie #19 Gepost op: 2012/05/06, 16:14:17 »
Klite CodecPack?

Re: DVD afspelen in Windows 8 alleen na betaling
« Reactie #20 Gepost op: 2012/05/06, 20:27:10 »
Maar Vistaus je gebruikt Linux dus het is niet erg dat Microsoft dit doet.
Ik kijk op een 32" mijn films en af en toe ook op mijn telefoon, laptop en desktop maar dat hangt af van wat het is en wat ik aan het doen ben.




Maakt mij niet uit nee, ik verspreid alleen het nieuws hier.