Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: laptop valt automatisch uit  (gelezen 1259 keer)

laptop valt automatisch uit
« Gepost op: 2007/12/21, 15:16:37 »
hallo iedereen,

gebruik nu ongeveer 2 jaar ubuntu (zeer tevreden van). Maar sinds gisteren heb ik de nieuwe versie van ubunti (7.10) op mijn klaptopje staan ( hp nx6120). Maar nu is het al een paar keer voorgevallen dat ubuntu zichzelf sluit (ik kom wel direct weer in het inlogscherm terecht , net alsof je ctrl+alt+backspace indrukt). Wat wel niet leuk is, zeker niet als je net een documentje aan het typen bent.
Ik weet dat dit natuurlijk niet veel info is maar ik weet niet welke info jullie nog nodig hebben.

mvg,

Nicky Claeys

laptop valt automatisch uit
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/21, 16:53:07 »
Dat is je X.org die crasht. Heb je composite (bureabladeffecten) opstaan? Welke grafische kaart gebruik je? Is de propretaire driver geinstalleerd? Uit welke richting waaide de wind? :)

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

laptop valt automatisch uit
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/21, 17:58:16 »
ja ik dacht het wel dat het de X.org was die het eventjes liet afweten. ja ik gebruikde standaard ingestelde bureau effecten, mijn grafische kaart is een intel dat weet ik maar welk type dat kan ik wel opzoeken indien het nodig is, maar een vriend van mij heeft net dezelfde klaptop met ubuntu erop en bij hem valt dit niet voor.
Maar is er niet een regeltje dat ik kan ingeven in de terminal zodat ik er achter kan komen waarom de X.org tilt sloeg?

mvg,

Nicky Claeys

laptop valt automatisch uit
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/21, 18:37:02 »
euh... less /var/log/Xorg.0.log?

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

pjvolders

  • Gast
laptop valt automatisch uit
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/21, 19:33:18 »
Ik had het ook, en ik heb ook een HP(en een intel grafische kaart!). Toen ik bleek dat er bij displayconfig-gtk een andere driver(iets van experimental blablabla ofzo) stond als onder 7.06 en toen ik deze weer aanpaste naar i810 (zoals dat onder 7.06 was) waren er geen problemen. In mijn log kreeg ik ook heel gekke meldingen.

groetjes
PJ

laptop valt automatisch uit
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/21, 20:20:27 »
Citaat van: pjvolders
Ik had het ook, en ik heb ook een HP(en een intel grafische kaart!). Toen ik bleek dat er bij displayconfig-gtk een andere driver(iets van experimental blablabla ofzo) stond als onder 7.06 en toen ik deze weer aanpaste naar i810 (zoals dat onder 7.06 was) waren er geen problemen. In mijn log kreeg ik ook heel gekke meldingen.

groetjes
PJ
was bij mij ook het geval, heb toen het aangepast naar wat ik dacht dat goed was, maar sindsdien geen beeld meer te krijgen bij opstarten ubuntu, maar geen nood kubuntu staat nog op mijn andere partie. In de week heb ik normaal terug meer tijd en dan zal ik er mij eens mee bezig houden :D

toch bedankt beide voor de mogelijke oplossingen, moest ik ubuntu nog aan de praat krijgen en ik zou er zelf niet uitgeraken zal ik mijn vragen hier terug kwijt kunnen.

mvg,

Nicky Claeys