Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] rdiff-backup target already exists  (gelezen 563 keer)

[OPGELOST] rdiff-backup target already exists
« Gepost op: 2009/05/20, 11:24:42 »
Van ubuntu 8.04 ben ik overgestapt op ubuntu 9.04 (volledig nieuwe installatie op een nieuwe partitie). Ik heb mijn homedirectory van 8.04 naar 9.04 gekopieerd. Nu lijkt erop dat rdiff-backup mijn oude backups niet lust: het klaagt over de directory's die het daar aantreft. Meer details:
  • mijn backup gaat naar een usb-stick die automount op /media/disk
  • daarop staan de backups van mijn werk onder ubuntu 8.04
  • rdiff-backup klaagt nu als ik een backup probeer te maken: Fatal Error: Restore Target /media/disk/home/roel already exists, specify --force to overwrite.
  • als ik dat advies opvolg klaagt hij onveranderd (blijft adviseren de optie --force te gebruiken)
Iemand een idee hoe ik een nette backup kan maken zonder mijn oude backups weg te gooien? Alvast bedankt, Roel.
« Laatst bewerkt op: 2009/05/20, 19:52:55 door Roel Challa »
ubuntu 12.04

[OPGELOST] Re: rdiff-backup target already exists
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/20, 19:49:17 »
Aha...

  • rdiff-backup houdt zijn administratie op de mirror bij in de directory <target_directory>/rdiff-backup-data/
  • als je in je source_directory ook een directory met die naam hebt, dan weigert rdiff-backup te backuppen;
    dat is zinnig, want rdiff-backup zou zijn eigen administratie moeten overschrijven bij het maken van een nette backup van de source_directory
  • in mijn source_directory zat daadwerkelijk een directory rdiff-backup-data; niet helemaal toevallig: die was bij het kopieren van de mirror naar mijn nieuwe homedirectory meegekomen
  • na verwijderen van deze directory uit mijn homedirectory was het probleem over

In ieder geval bedankt voor het meelezen en eventueel meedenken. Groeten, Roel.
ubuntu 12.04