Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost)Banshee is andere codec,slepen tussen 2 vensters gaat niet  (gelezen 710 keer)

Offline sjarel

  • Lid
Mijn 2 sticks hebben codec MPEG 1 Audio,Layer 3 (mp3).
Banshee heeft codec MPEG Version 1,Layer 3 VBR.
De laatste maal in Ubuntu Pangolin veranderde het klokje van Banshee in 2 muzieknoten als ik het sleepte naar het andere venster v/d andere stick.
Na de zoveelste poging van instellingen  springt het liedje telkens terug.
« Laatst bewerkt op: 2012/06/03, 22:39:56 door sjarel »
Xubuntu 12.04 Lts

Offline sjarel

  • Lid
Re: Banshee is andere codec,slepen tussen 2 vensters gaat niet
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/05, 23:52:42 »
http://winampnederlands.nl/muziek-en-video/muziek/  wat info over compressie.Bij MS XP was het ook een gesukkel.Als je muziek opgeslagen had bij een prog dan was het een versleuteld bestand.
Mss moet ik iets anders nemen dan Banshee om muziek voor te beluisteren.Het type bestand zal moeten overeenstemmen wat op de sticks staat.Slepen tussen vensters zal dan mss lukken.
Maar wie bepaalt welk type bestand er op mijn sticks wordt opgeslagen.
Xubuntu 12.04 Lts

Offline sjarel

  • Lid
Re: Banshee is andere codec,slepen tussen 2 vensters gaat niet
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/08, 14:09:19 »
Met 500 mp3's is het onoverzichtelijk.-1°venster Rhythmbox ;-2°venster een stick.
Ik heb alle Plug- ins van Rhythmbox uitgevinkt.Slepen gaat nu tussen 2 vensters.
Na vele uren googelen en verscheidene (x,k)Ubuntu-versies werkt het nu.Spijtig dat in Kubuntu de touchpad niet in te stellen zoals hier bij Pangolin..(scroll,klik ongedaan maken)
Ooit vink ik 1 voor 1 de plug-ins nog eens aan van Rhythmbox of andere muziekdraaier totdat mijn 2-venster gesleep niet meer werkt.

Xubuntu,4 vensters op bureaublad,slepen(kopiëren) onderling is geen probleem.1 Venster met Audicity en de andere zijn geheugenstaven.
« Laatst bewerkt op: 2012/06/03, 22:38:02 door sjarel »
Xubuntu 12.04 Lts