Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloos met Speedtouch werkt niet  (gelezen 1886 keer)

joostmeijer

  • Gast
Draadloos met Speedtouch werkt niet
« Gepost op: 2009/05/05, 23:30:43 »
Hallo,

Afgelopen week heb ik ubuntu 9.04 geinstalleerd op mijn pc. Het internet werkte meteen prima (zowel bekabelt als draadloos). Alleen via de speedtouch krijg ik het niet voor elkaar om draadloos te internetten (bekabelt werkt het wel). Op het internet heb ik gezocht en een aantal dingen geprobeerd maar niets heeft tot nu toe resultaat gehad. Weet iemand hoe ik mij draadloos met de Speedtouch kan verbinden.

Joost

Offline xpired

  • Lid
Re: Draadloos met Speedtouch werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/06, 08:38:49 »
Zie je je speedtouch wel bij de draadloze netwerken staan?

Ik heb eens een Speedtouch gehad die nog goed om kon gaan met WPA mixed mode.
Toen heb ik heb de beveiliging vast ingesteld op WPA2 gezet en geen problemen meer gehad.

Misschien kan je als je de kabel aangesloten heb die instellingen even checken.

joostmeijer

  • Gast
Re: Draadloos met Speedtouch werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/06, 14:39:23 »
Ja de speedtouch staat wel in de lijst.

Ik heb niet zo veel verstand van netwerken maar zover ik kan controleren kloppen de instellingen in vergelijking met de draad internet.

gr

Joost

Re: Draadloos met Speedtouch werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/06, 19:09:17 »
Zoals Joost al schrijft kan Ubuntu niet goed overweg met diverse beveiligingen WEB en WPA geven inderdaad wel problemen maar ook hier na het instellen van WPA2 geen problemen meer.

marloes

  • Gast
Re: Draadloos met Speedtouch werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/29, 05:23:34 »
goede morgen

IK heb op vista  een dualboot met ubuntu9.04 gedaan dit werkt voortreffelijk. Nu wilde ik ook op mijn windowsxp een dualboot met ubuntu maken. Ik lees nu hier over speedtouch. Ik heb een speedtouch 120g op mijn xp. Ik ben enthousiast geworden voor ubuntu, maar mijn vraag is ik werk met een kpn experiasbox , er wordt hier gepraat over WEB en WPA die na het instellen van WPA2 geen problemen geeft. Wat wordt hiermee bedoeld?
Op mijn Vistalaptop werkt het automatisch ( internet ) maar op mijn WindowsXp gaat het via speedtouch 120g.
Gaat dit problemen geven met Ubuntu?  Wat moet ik doen als ik ubuntu geinstalleerd heb om op internet te komen?



Het is nog erg vroeg dus ik verwacht niet spoedig antwoord :D

Ik wacht wel af

vriendelijke groeten Marloes

Oh nog een vraagje  wat zal ik kiezen de Jaunty of de Hardy?

marloes

  • Gast
Re: Draadloos met Speedtouch werkt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/30, 15:14:40 »
Ik kom nog maar eens terug. Kan iemand mij helpen ? Ik durf nu geen dualboot te doen met wxp/ Heb alle vragen bekeken (dit duurde ongeveer een dag ) maar ben niets wijzer geworden

Help aub met mijn speedtouch 120g en Kpnexpiriabox