Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe maak ik contact met satelliet ontvanger in bedraad netwerk  (gelezen 2426 keer)

Offline eekie

  • Lid
Ik draai naast windows 7 ultimate ubuntu 10.10 op een 64 bits computer in een netwerkje op een experiabox van kpn (Speedtouch 780). Sinds enige tijd heb ik een Rebox 4000HD PVR satelliet ontvanger met personal video recorder, die ik aan mijn lan gekoppeld heb. Onder windows heb ik de verbinding voor elkaar, maar omdat er toch nog problemen zijn vanwege de imperfecte software op de Rebox wil ik het proberen vanuit ubuntu. Ten slotte is de Rebox linux geprogrammeerd.
Tot mijn verbazing bleek dat er verbinding was met de Rebox, alleen onder de naam van een andere computer in het netwerk. Ik heb dit in de experiabox aangepast. Nu krijg ik dus wel weer die andere computer weer maar niet de Rebox. Ik kan gewoon pingen naar de Rebox en dan ziet etherape de Rebox.lan. Ik heb echter geen idee hoe ik het apparaat bij mijn netwerkverbindingen zichtbaar kan maken. Onder windows gaat dat met het commando: \\***.***.***.***\storage\USB1 maar probeer ik dit met gewone slashes in dolphin dan wordt er niets gevonden.
Wie helpt me uit de brand?
Eekie
Asus sabertooth 990fx motherboard  -AMD Bulldozer 8150 AM3 processorMSI -AMD-ATI-HD6800 -2x 4GB corsair 1600 DDR3 SDRAM memory -2 striping sata raid harddisks, 2x2 striping SSD (Vertex 2,3) ,    , 1 IDE disk -2sata DVD-R  Samsung Writemaster  -500 W powersupply

Re: Hoe maak ik contact met satelliet ontvanger in bedraad netwerk
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/07, 17:19:45 »
Locaties > Verbinden met server?

Kiezen voor "windows gedeelde map".

Offline eekie

  • Lid
Re: Hoe maak ik contact met satelliet ontvanger in bedraad netwerk
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/07, 17:32:53 »
Bedankt. Dit werkt!. Einde van de thread
Eekie
Asus sabertooth 990fx motherboard  -AMD Bulldozer 8150 AM3 processorMSI -AMD-ATI-HD6800 -2x 4GB corsair 1600 DDR3 SDRAM memory -2 striping sata raid harddisks, 2x2 striping SSD (Vertex 2,3) ,    , 1 IDE disk -2sata DVD-R  Samsung Writemaster  -500 W powersupply