Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: downgrade naar ubuntu 11.10  (gelezen 666 keer)

Offline natuwes

  • Lid
downgrade naar ubuntu 11.10
« Gepost op: 2012/04/26, 18:06:52 »
Goedendag,

Hoe kan ik een onvolledige update van versie 11.10 naar 12.04 ongedaan maken? Door een "netwerkstoring" tijdens de update liep de installatie vast terwijl Ubuntu 12.04 nog niet volledig was geïnstalleerd. Ik heb al via de grub menukeuze "vorige versie" gekeken of dat lukte, maar ik kom steeds in 12.04 terecht. Ik schrijf "netwerkstoring" bewust tussen aanhalingstekens, aangezien ik geen storing in de internetverbinding heb gehad.

Of is er een andere manier om de update te overschrijven? Een clean install heeft voor mij geen zin aangezien ik niet zo technisch ben om het geheel te wijzigen, temeer daar er op een andere partitie op de computer een ander besturingssysteem aanwezig is.

Offline vanadium

  • Lid
Re: downgrade naar ubuntu 11.10
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/26, 18:22:20 »
"Terugdraaien" zal niet mogelijk zijn zonder herinstallatie van 11.10.

Start het systeem niet goed op of functioneert het anders niet goed? Anders zou ik aanraden een installatie CD van 12.04 te maken. Eén van de opties laat toe het bestaande systeem op te waarderen (of te herinstalleren) met behoud van de instellingen.

Zowieso ben je beter af met 12.04. Dat is een lange termijn editie, die niet mikt op vernieuwing, maar op degelijkheid en betrouwbaarheid. Een afgewerkte 11.10, zeg maar.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: downgrade naar ubuntu 11.10
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/26, 19:22:28 »
Schone herinstallatie van 12.04 is beslist het beste. Handleiding:
http://sites.google.com/site/computertip/herinstallatie

Offline natuwes

  • Lid
Re: downgrade naar ubuntu 11.10
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/26, 19:34:36 »
"Terugdraaien" zal niet mogelijk zijn zonder herinstallatie van 11.10.

Start het systeem niet goed op of functioneert het anders niet goed? Anders zou ik aanraden een installatie CD van 12.04 te maken. Eén van de opties laat toe het bestaande systeem op te waarderen (of te herinstalleren) met behoud van de instellingen.

Het systeem start net zo op als bij v11.10 en ik kan er gewoon mee werken. Ik weet ook niet waar het mogelijk mis zal gaan, mochten er onderdelen niet geïnstalleerd zijn. Maar met nog minder dan drie minuten installatietijd voordat het mis ging ga ik er van uit dat v12.04 voorlopig wel zal werken.

Tot zover allen bedankt.