Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Is er inkt bespaar software voor ubuntu?  (gelezen 1084 keer)

Offline LWM

  • Lid
Is er inkt bespaar software voor ubuntu?
« Gepost op: 2011/10/02, 14:57:48 »
Met Windows XP gebruikte ik altijd Ink Saver (van Strydent) en kreeg dan met 70% besparing nog prima leesbare zw/w printjes uit mijn HP Deskjet 600. Ze hebben geen versie voor Linux. Ik print veel (alleen zw/w, waarbij de kwaliteit minder belangrijk is) en zoek een inkt besparingsprogramma. Is er zoiets voor Ubuntu?
Je schijnt de Deskjet zelf op 'zuinig' te kunnen instellen, maar dat is me ook in XP nooit gelukt. 

Re: Is er inkt bespaar software voor ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/02, 15:02:50 »
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline ivo

  • Lid
Re: Is er inkt bespaar software voor ubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/02, 21:00:26 »
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/met-ecofont-20-printerinkt-besparen/
Een goedkoper lettertyp. Zelf nooit geprobeerd.

Haha! Bedankt, ik heb hem zelf ook maar weer opgehaald :-)
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: Is er inkt bespaar software voor ubuntu?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/03, 01:02:05 »
Printer op draft-modus laten uitprinten.

Re: Is er inkt bespaar software voor ubuntu?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/03, 09:52:46 »
Ik heb een HP printer waar naast de standaard geïnstalleerde hpijs driver ook een gutenprint driver beschikbaar is (volledig, en simplified). De volledige gutenprint drivers heeft enorm veel instelmogelijkheden, waarbij het bijvoorbeeld mogelijk is per kleur de inkt dichtheid vast te stellen. Ik weet niet of er voor jouw printer ook meerdere drivers zijn, maar je zou eens kunnen kijken. Systeem -> Beheer -> Afdrukken -> Instellingen -> Merk en Model veranderen.

Offline LWM

  • Lid
Re: Is er inkt bespaar software voor ubuntu?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/28, 00:46:57 »
Intussen heeft mijn oude zwart/wit HP Deskjet 600 het mechanisch begeven. Heb vandaag een Canon Pixma MG5250 all-in-one gekocht.
Of er een inkt-beperkende optie in zit betwijfel ik. Een draft-optie heb ik nog niet gevonden. Aan die inkt moeten ze natuurlijk verdienen. Zo'n besparend lettertype kreeg ik in het verleden niet geïnstalleerd en degene die het heeft uitgebracht reageerde niet op mijn vragen. Ik zal de firma Inksaver nog eens mailen want dat bespaarde me 80% inkt met Windows XP. Die gutenprint ga ik eens opzoeken. Goede tip als het op mijn Canon werkt, bedankt!
« Laatst bewerkt op: 2011/10/28, 00:48:49 door LWM »