Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost) smtpserver mail.kpnmail.nl  (gelezen 28547 keer)

Offline e.walta

  • Lid
(Opgelost) smtpserver mail.kpnmail.nl
« Gepost op: 2011/04/06, 18:01:50 »
Als ik in Thunderbird bij de smtpserver mail.kpnmail.nl invul wordt het verzenden geweigerd, omdat de server niet herkend wordt. Om een of nadere reden wordt  mail.kpnmail.nl veranderd in kpnmail.nl en dat is onvoldoende. Zag al eerder topics met vergelijkbare klacht, maar de juiste benaming wordt niet geaccepteerd.
Heeft iemand een idee?
« Laatst bewerkt op: 2011/04/10, 10:05:26 door e.walta »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: smtpserver mail.kpnmail.nl
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/06, 18:19:32 »
volgens mij is het
smtp.kpnmail.nl want zo is het bij de meeste aanbieders. Overigens weet ik niet of dit werkt, maar het was een wilde gok :D

Offline liawim

  • Lid
Re: smtpserver mail.kpnmail.nl
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/06, 18:52:12 »
klopt voor kpn is het mail.kpnmail.nl. met evolution geen problemen staat wel als apart als smtp server vermeld.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: smtpserver mail.kpnmail.nl
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/06, 19:27:53 »
Een schermafdruk van mijn instellingen, bijgevoegd in deze post

Om mail te verzenden naar een KPN mailserver, moet je wel een internet abonnement hebben bij KPN. Als je verhuist naar een andere provider, dan kun je geen mail meer verzenden met deze instellingen. Dus mocht dit het geval zijn, maak dan een nieuwe email adres aan bij je nieuwe provider.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: smtpserver mail.kpnmail.nl
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/06, 19:54:23 »
Geef het volgende commando in de Terminal:
host mail.kpnmail.nl

bron: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/31631879#31631879

Re: smtpserver mail.kpnmail.nl
« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/06, 20:16:56 »
Ik heb vandaag ook over een probleem gehoord met mail./smtp.kpnmail.nl. Dus misschien ligt dit niet aan jou alleen.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline e.walta

  • Lid
Re: smtpserver mail.kpnmail.nl
« Reactie #6 Gepost op: 2011/04/08, 11:47:24 »
Excuus, het gaat om Evolution mail en niet om Thunderbird. Het probleem is het zelfde gebleven. Inmiddels heb ik de Engelse versie van Ubuntu op een andere laptop geladen met UPC als provider.  Ik ben begonnen met het instellen van de e-mail via System-preferences-E-mail settings.
Als ik via de Account Editor naar de instellingen kijk, dan staat er bij Sending mail:
Server type: SMTP
Server Configuration
Server: smtp.upcmail.nl
en ook hier kan ik niet verzenden, omdat de server niet herkend wordt. 

De host instructie levert niets op. Host -l laat ook geen lijst zijn van aangemaakte hosts.
Dus ik denk nu echt dat het om een bug in Ubuntu versie 10.10 gaat.
Iedereen bedankt voor zijn/haar reactie.
met vr groet,
E.Walta


Offline e.walta

  • Lid
Re: smtpserver mail.kpnmail.nl
« Reactie #7 Gepost op: 2011/04/08, 20:35:38 »
Onder  Windows 7 met Thunderbird, is de instelling smtp.upcmail.nl in ieder geval goed. Overigens mail.upcmail.nl voldoet ook. Beiden worden niet herkend onder Ubuntu, Evolution e-mail.

Blijft een lastig verhaal.

Met vr groeten,

E. Walta

Offline Mikkel

  • Lid
Re: smtpserver mail.kpnmail.nl
« Reactie #8 Gepost op: 2011/04/08, 21:47:19 »
Onder  Windows 7 met Thunderbird, is de instelling smtp.upcmail.nl in ieder geval goed. Overigens mail.upcmail.nl voldoet ook. Beiden worden niet herkend onder Ubuntu, Evolution e-mail.

Even voor de goede orde, maar bij welke provider heb je nu eigenlijk een account? In je eerste bericht heb je het over KPN, in je tweede en derde over UPC. Je kunt alleen maar mail versturen via de provider waarbij je een abonnement hebt.

Edit: verander smtp.upcmail.nl eens in smtp.upc.nl en kijk of dat werkt.
Hier nog een handleiding over het instellen van e-mailaccounts in Evolution.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/08, 22:00:28 door Mikkel »

Re: smtpserver mail.kpnmail.nl
« Reactie #9 Gepost op: 2011/04/08, 22:37:17 »
Dit heeft totaal niets met Ubuntu of Evolution te maken maar met de instellingen, je kan wel degelijk van mail.kpnmail.nl gebruik maken als je via UPC op het net zit en andersom, maar je moet dan wel verificatie aanzetten en je naam en wachtwoord van KPN invullen voor de uitgaande server.

De melding dat een server niet word herkend is echt geen bug.

Offline e.walta

  • Lid
Re: smtpserver mail.kpnmail.nl
« Reactie #10 Gepost op: 2011/04/09, 15:06:44 »
Het probleem lijkt opgelost! En het is geen bug, zoals jullie al aangaven.
Als je via de wizzard het mailaccount invult, krijg je eenmaal de kans een wachtwoord in te vullen, daarna heb ik geen mogelijkheid meer gezien om het ww opnieuw in te vullen. De foutmelding gaf aan dat de smptserver niet werd herkend. Vandaar mijn vraag, maar smtp.upcmail.nl of mail.upcmail.nl maakt niets uit. Allebei goed. Wat ik niet wist, dat het ww alleen voor smtp gebruikt wordt en niet voor de popserver. Dus inkomende e-mail geen probleem, maar de uitgaande wel.  Ik kwam er toevallig achter doordat ik een aantal malen op de foutmelding klikte en er toen een wachtwoord voor de smtpserver werd gevraagd. Het wachtwoord ingevoerd alles werd verzonden. Daarna account verwijderd en opnieuw aangemaakt met juiste ww en dat was alles.

Ja, ik heb op 2 locaties voor het eerst Ubuntu nu geinstalleerd, met twee verschillende providers. Vandaar KPN en UPC. Het UPC verhaal loopt nu. Volgende week los het KPN probleem op. Lijkt me nu geen probleem meer.

Iedereen erg bedankt voor het meedenken en het advies.
Met vr groet,
E. Walta