Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Kleine configuratie problemen.  (gelezen 1353 keer)

Offline SVW

  • Lid
[OPGELOST] Kleine configuratie problemen.
« Gepost op: 2009/11/16, 21:30:23 »
Ik heb sinds de upgrade naar Karmic, naast de wat grotere problemen, 2 kleine problemen die op zich niet zo erg zijn maar wel de potentie hebben om vervelend te worden. De eerste heeft betrekking op mijn inlogscherm. Als ik de computer opstart en deze bezig is om op te starten beland ik bij een inlogscherm waar ik mijn wachtwoord moet invullen. Het vervelende is dat de aankomst bij dit scherm samengaat met dat tam-tam geroffel. Ik heb binnen de voorkeuren al overal aangegeven dat ik geen geluid wil, nergens niet, maar toch blijft dit geluid aanwezig. Omdat ik er geen oplossing voor kon vinden heb ik maar aan symptoombestrijding gedaan en voor de optie gekozen om zonder inloggen op te starten.

Hierdoor heb ik volgens mij wel te kampen met een ander euvel. Als ik bv mijn status wil veranderen van bv aanwezig naar afwezig dan vraagt de computer de eerste keer altijd om mijn wachtwoord. Waarom weet ik niet maar ik zou het graag anders zien. Ook voor dit heb ik nog geen oplossing gevonden.

Kortom: geen grote fundamentale problemen maar ik zou toch graag willen weten hoe ik deze twee problemen de wereld uit kan helpen.


« Laatst bewerkt op: 2009/11/17, 23:58:40 door SVW »

Re: Kleine configuratie problemen.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/16, 21:49:01 »
heb je al eens gekeken bij opstarttoepassingen(startup applications preferences) - GNOME Login Sound (deze uitvinken )

Offline SVW

  • Lid
Re: Kleine configuratie problemen.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/16, 21:51:02 »
nee die had ik nog niet gevonden. Bedankt :) Dat is alweer 1 probleem uit de weg.

Offline Tom

  • Lid
Re: Kleine configuratie problemen.
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/16, 22:50:29 »
En zo ging het ook , maar ik doe ze altijd allebeide.

Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline SVW

  • Lid
Re: Kleine configuratie problemen.
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/16, 22:58:44 »
Die laatste had ik dus al gedaan maar dat werkte dus niet voor dat geluid bij het inloggen. Heel apart.

Offline Wiley

  • Lid
Re: Kleine configuratie problemen.
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/16, 23:31:33 »
En het weghalen van login sound bij opstart toepassingen werkte wel? Je hebt het toch over de 'tam tam' bij het verschijnen van het login scherm, niet over het muziekje dat je hoort als je daadwerkelijk inlogt?

Die 'tam tam' krijg je niet weg door je opstarttoepassingen te bewerken, die zijn gebruiker-afhankelijk.

Ik vond deze link http://nuclear-imaging.info/site_content/2009/11/03/remove-karmic-ubuntu-910-login-screen-sound/, probeer eens wat hier in staat.

Offline SVW

  • Lid
Re: Kleine configuratie problemen.
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/16, 23:36:09 »
Ik heb de computer nog niet herstart maar ik neem aan dat de tip van verhelsstje dat probleem verhelpt. Zal uw suggestie ook proberen iig voor de zekerheid.

Offline SVW

  • Lid
Re: Kleine configuratie problemen.
« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/17, 13:50:23 »
Het geluidsprobleem heb ik pas kunnen verhelpen door de gehele geluidset te deinstalleren. Apart.

Offline SVW

  • Lid
Re: Kleine configuratie problemen.
« Reactie #8 Gepost op: 2009/11/17, 21:16:05 »
Ik heb nog wel last van het andere probleem. Als ik mijn computer opstart zonder een inlog scherm dan heb ik dat als ik mijn status wil veranderen dat er wordt gevraagd om een sleutel. De tekst die ik dan krijg is de volgende:

Citaat
Het programma 'Account manager' (/usr/lib/telepathy/mission-control-5) wil toegang tot de standaard sleutelring maar deze is gesloten.


Ik weet niet zo goed hoe ik dit aan moet passen. Moet dat bij Authorizations en zo ja welke parameters moet ik dan precies veranderen?

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Kleine configuratie problemen.
« Reactie #9 Gepost op: 2009/11/17, 22:26:53 »
Kijk voor de oplossing even naar deze pagina http://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs en dan nr32 dan moet dat ook opgelost zijn
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........