Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MSI Notebook : van MS Windows XP Home naar Kubuntu  (gelezen 574 keer)

Offline force317

  • Lid
MSI Notebook : van MS Windows XP Home naar Kubuntu
« Gepost op: 2008/04/18, 18:08:20 »
Heb naast een pc die nu dual boot XP / Kubuntu ook nog een MSI Notebook met MS Windows XP Home Edition (je weet wel, geleverd met een fabrieksinstallatie DVD) Ik zou het er wel eens willen op wagen op deze PC (niet dual boot maar volledig) Kubuntu te installeren. Een ding houdt me tegen : de drivers voor scherm, audio, wireless connectie enz enz. Hoe groot is de kans dat hij geen gepaste drivers vindt ? Ik kan tijdens het installatieproces natuurlijk de pc met een vaste UTP netwerkkabel met het internet verbinden zodat hij naar drivers kan zoeken tijdens de installatie.

De vraag is dus : hoe groot is de kans dat hij bepaalde drivers mist ? En zo ja, waar kan ik deze gaan uploaden ? Ik vermoed dat vooral de wireless connectie wel eens voor problemen zou kunnen zorgen ...
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

MSI Notebook : van MS Windows XP Home naar Kubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/18, 18:18:00 »
Weet je nu wat heel gemakkelijk zou zijn voor ons? Dat je eventjes opschrijft wat de specs zijn van die PC. Weet je wat nog gemakkelijker zou zijn voor ons? Dat je op google zoekt naar bv. " linux problems" of " ubuntu problems".

De kans bestaat dat een stuk hardware het niet doet, maar we zouden je veel beter kunnen helpen als je vertelt welke hardware je gebruikt.

PS. snelle tip: alles van Intel werkt meestal goed.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Eider

  • Gast
MSI Notebook : van MS Windows XP Home naar Kubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/18, 18:34:47 »
Het scherm en audio zullen vrijwel zeker goed werken. Wireless kan goed gaan maar geeft soms wat probleempjes.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
MSI Notebook : van MS Windows XP Home naar Kubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/18, 19:17:25 »
Probeer eens de live-CD, werkt prima om te testen welke hardware wel en niet ondersteund wordt.