Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: browsers via script in specifieke workspace laten starten  (gelezen 2392 keer)

Re: browsers via script in specifieke workspace laten starten
« Reactie #25 Gepost op: 2021/05/12, 17:05:30 »
firefox & sleep 0.2 && wmctrl -ir $(xdotool search --sync --onlyvisible --class "Firefox" | tail -n 1) -b add,maximized_vert,maximized_horz
Vanadium, ik heb de code getest en deze werkt ook bij mij  =D! Top en bedankt voor de moeite want hier was ik zelf nooit uitgekomen.
 
Op mijn main system gebruik ik de browsers Firefox, Brave, LibreWolf en Tor. Er waren wat aanpassingen van de waarde van het sleep-commando per browser nodig om alles te laten werken, maar dit was te verwachten. Afhankelijk van de snelheid van je systeem moet het aantal seconden soms wat worden bijgesteld. Bij Brave werkte het commando overigens niet. Geen idee waarom niet, maar dit was geen probleem omdat Brave automatisch al gemaximaliseerd opent. Bij mij tenminste.

Alles opgenomen en opgeslagen in mijn script. Vervolgens dit script naar een laptop gekopieerd en gestart..... maar op deze laptop openen de  browservensters niet gemaximaliseerd. Ook het aanpassen van de sleep waarde bood geen soelaas. Dit begrijp ik niet. Enig idee waarom dit niet lukt? Ik wil dit script ook graag op mijn andere systemen laten draaien. 

Een boek doet het altijd...

Re: browsers via script in specifieke workspace laten starten
« Reactie #26 Gepost op: 2021/05/14, 16:49:45 »
Vanadium, zijt gij daar wellicht nog ;)?
Een boek doet het altijd...

Offline vanadium

  • Lid
Re: browsers via script in specifieke workspace laten starten
« Reactie #27 Gepost op: 2021/05/14, 18:46:44 »
Nog niet veel tijd gehad om daar verder mee te stoeien. Let er wel op dat dit wellicht enkel op xorg werkt.  vond ik een interessant script. In plaats van "sleep" te gebruiken voor een vaste periode, blijft het script in een loop tot het venster bestaat. Interessant, want dan past het script zich aan aan de snelheid van de computer.

Offline vanadium

  • Lid
Re: browsers via script in specifieke workspace laten starten
« Reactie #28 Gepost op: 2021/05/15, 12:07:31 »
Volgende blijkt het nu wel goed te doen bij mij, en zou bruikbaar moeten zijn voor een opstartscript als er nog geen ander venster van dezelfde applicatie open is:

firefox &
wmctrl -ir $(xdotool search --sync --onlyvisible --class "firefox") -b add,maximized_vert,maximized_horz

De --sync optie zorgt ervoor dat wmctrl wacht tot het nieuwe venster aangemaakt is vooraleer de lijst te trekken. Zo is er geen "sleep" commando nodig. Als er al een venster bestaat, dan zal het bestaande venster dat er al is gemaximaliseerd worden, maar bij opstart heb je zowiezo nog geen venster.
« Laatst bewerkt op: 2021/05/15, 12:42:17 door vanadium »

Re: browsers via script in specifieke workspace laten starten
« Reactie #29 Gepost op: 2021/05/20, 15:47:21 »
Vanadium, wederom dank voor je inspanningen en duidelijke uitleg!

Ik heb je laatste script getest, maar helaas werkt het bij mij niet :'(. Een afzonderlijk commando (dus los van het script) werkt weer wel. Zoals je al eerder aangaf blijkt het scriptmatig maximaliseren van browsersvensters erg complex te zijn. Daar ben ik nu ook wel achter =D.
Ik hou me maar bij je voorgaande script voor mijn main system. Daar werkt het doorgaans goed op, hoewel gisteren plotseling bepaalde vensters weer niet gemaximaliseerd werden. Op m'n andere laptops werkt dat script dus niet ... zucht. Tja, van consistentie is in deze niet echt sprake.
Derhalve leg ik mij maar neer bij het feit dat ik (bepaalde) browservensters gewoon ouderwets met het handje zal moeten blijven openen. Voorlopig in elk geval. Hopend dat de browserboeren op een gegeven allemaal de optie inbouwen dat je kunt kiezen voor gemaximaliseerd openen. De tijd zal het leren...
In elk geval heb ik weer een hoop van jou/jullie opgestoken. Nogmaals dank!
Een boek doet het altijd...