Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu onderdelen crashen n.m.m. te vaak etc.  (gelezen 883 keer)

Xubuntu onderdelen crashen n.m.m. te vaak etc.
« Gepost op: 2012/11/09, 18:21:26 »
Na de verse installatie van Xubuntu heb ik toch beduidend meer problemen met de software als bij Ubuntu-gebruik hiervoor.
Players crashen, AbiWord floept ineens weg, Evolution reageert erg traag en bij beantwoorden van een mail al helemaal, kortom ik zal denk ik een nieuwe installatie moeten doen  :'(
Maar, ik zie er als een berg tegenop. Bijna alles weer veiligstellen (extern opslaan) vooral de afbeeldingen, video's, uitgebreide instellingen en favorieten van Firefox, Evolution etc.  ???
Heb inmiddels een nieuwe image gebrand want 'de vorige' was via Xfce-brander wel heel erg snel klaar. Mogelijk zit het em daar in.
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Offline Tom

  • Lid
Re: Xubuntu onderdelen crashen n.m.m. te vaak etc.
« Reactie #1 Gepost op: 2012/11/09, 18:37:30 »
Als Ubuntu goed ging moet Xubuntu zekers gaan ,daar onder de motor kap veel gelijk is.
Moet wel bemerken dat ik de Players van Xubuntu eruit gegooid heb  en daarvoor Totem ,Audacious en de SMplayer (frontend van Mplayer) geïnstalleerd heb.
Heb ook Abiword eraf geknikkerd en Libreoffice erop gezet ,maar dat was voor libreoffice impress te hebben.
https://sites.google.com/site/wandabloglinuxxubuntu/2-pc-s
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Xubuntu onderdelen crashen n.m.m. te vaak etc.
« Reactie #2 Gepost op: 2012/11/09, 18:54:41 »
Een verse installatie van Xubuntu duurt op mijn pc (dualcore ) ongeveer 20 min. Het veiligstellen van bestanden zou eigenlijk te allen tijde moeten gebeuren, op een ander partitie of  externe schijf etc, en niet op het moment dat er problemen zijn ontstaan.
De favorieten van  m'n webrowser (ik gebruik Chrome)  heb ik gesynchroniseerd, na de Xubuntu installatie, aanmelden met m'n Gmail-account en binnen een tel zijn de webrowserfavorieten weer terug.

« Laatst bewerkt op: 2012/11/09, 18:56:17 door RikRik »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Xubuntu onderdelen crashen n.m.m. te vaak etc.
« Reactie #3 Gepost op: 2012/11/09, 18:59:12 »
Xubuntu draait superstabiel op al mijn machines, alsook op de machines van anderen die ik in beheer heb.... Zowel 12.04 als 12.10. Niet één probleem, rotsvast betrouwbaar. Allemaal. Al maanden.  :)

Re: Xubuntu onderdelen crashen n.m.m. te vaak etc.
« Reactie #4 Gepost op: 2012/11/09, 19:19:22 »
Dank voor jullie reacties.

Als Ubuntu goed ging moet Xubuntu zekers gaan ,daar onder de motor kap veel gelijk is.
Moet wel bemerken dat ik de Players van Xubuntu eruit gegooid heb  en daarvoor Totem ,Audacious en de SMplayer (frontend van Mplayer) geïnstalleerd heb.
Heb ook Abiword eraf geknikkerd en Libreoffice erop gezet ,maar dat was voor libreoffice impress te hebben.
https://sites.google.com/site/wandabloglinuxxubuntu/2-pc-s

Zoiets had ik al via de zoekfunctie gelezen, dacht er ook al aan om dat te doen.

...Het veiligstellen van bestanden zou eigenlijk te allen tijde moeten gebeuren, op een ander partitie of  externe schijf etc, en niet op het moment dat er problemen zijn ontstaan.

Ik heb de installatie nog maar net achter de rug en er staan nog aardig wat bestanden extern, die zet ik er nu maar even niet bij.

De favorieten van  m'n webrowser (ik gebruik Chrome)  heb ik gesynchroniseerd, na de Xubuntu installatie, aanmelden met m'n Gmail-account en binnen een tel zijn de webrowserfavorieten weer terug.

Zal ik eens over nadenken.

Xubuntu draait superstabiel op al mijn machines, alsook op de machines van anderen die ik in beheer heb.... Zowel 12.04 als 12.10. Niet één probleem, rotsvast betrouwbaar. Allemaal. Al maanden.  :)

Nou, dan is het dus bij mij echt niet goed gegaan.  >:(
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Re: Xubuntu onderdelen crashen n.m.m. te vaak etc.
« Reactie #5 Gepost op: 2012/11/09, 19:26:12 »
Vraag:

ik heb de indruk dat er in Evolution nu teveel onderwerpen (linker kolom) opgenomen zijn. Ik zie bijv. #evolution en daar onder sbd  Komt dat door het 'in elkaar schuiven' van de oude en de nieuwe?
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Offline Dave

  • Lid
Re: Xubuntu onderdelen crashen n.m.m. te vaak etc.
« Reactie #6 Gepost op: 2012/11/09, 22:48:17 »
geen idee. ziet er bij mij gewoon netjes uit en met 4 accounts

Re: Xubuntu onderdelen crashen n.m.m. te vaak etc.
« Reactie #7 Gepost op: 2012/11/10, 12:56:00 »
Dringende vraag: als ik na de verse installatie mappen (bijv  bureaubladmap) van uit de back-up terug ga zetten, moet ik dan diezelfde mappen die met de installatie gemaakt zijn, eerst verwijderen?   Dan is het dus een soort vervangen wat ik dan doe.
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Xubuntu onderdelen crashen n.m.m. te vaak etc.
« Reactie #8 Gepost op: 2012/11/10, 13:00:21 »
Niks verwijderen, gewoon overschrijven. Komt op hetzelfde neer, en is veel makkelijker.  :)

Re: Xubuntu onderdelen crashen n.m.m. te vaak etc.
« Reactie #9 Gepost op: 2012/11/10, 13:00:58 »
Ook ik heb onlangs xubuntu op mijn netbook geïnstalleerd en ondervond dezelfde problemen als de schrijver van deze post. Ook na het nogmaals installeren en na het laden van alle updates bleef het probleem ontstaan.
Nu weer gewoon Ubuntu 12.04 geïnstalleerd met de Gnome desktop en alle problemen zijn verleden tijd.

Er zit dus wel degelijk ergens verschil in beide versies die deze problemen veroorzaken.

Overigens geeft Linux Mint vergelijkbare problemen op deze machine.

Re: Xubuntu onderdelen crashen n.m.m. te vaak etc.
« Reactie #10 Gepost op: 2012/11/10, 13:03:28 »

De favorieten van  m'n webrowser (ik gebruik Chrome)  heb ik gesynchroniseerd, na de Xubuntu installatie, aanmelden met m'n Gmail-account en binnen een tel zijn de webrowserfavorieten weer terug.



En bij mij bij Opera ook. Na installeren van Opera na een schone installatie even in het menu op Opera Link klikken, inloggen met mijn Opera Link-account (gratis) en binnen een tel is alles van favorieten, geschiedenis en extensies enzo weer terug :)

Re: Xubuntu onderdelen crashen n.m.m. te vaak etc.
« Reactie #11 Gepost op: 2012/11/10, 13:35:08 »
Dank voor jullie reacties op de mappen-vraag. Ga nu de installatie doen.
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Re: Xubuntu onderdelen crashen n.m.m. te vaak etc.
« Reactie #12 Gepost op: 2012/11/10, 18:00:49 »
Tot nu toe gaat het goed. Later eventueel meer...
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)