Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: "The Matrix" screensaver uit Ubuntu 9.04 voor mijn 9.1  (gelezen 1467 keer)

Offline MMike024

  • Lid
"The Matrix" screensaver uit Ubuntu 9.04 voor mijn 9.1
« Gepost op: 2009/12/19, 10:30:49 »
Hoi allemaal,

Ik heb eigenlijk dus een heel simpel vraagje denk ik,... Wat is nu de juiste weg om de "The Matrix" screensaver uit Ubuntu 9.04 weer terug te krijgen nu ik 9.1 heb geinstalleerd? Ik heb wel wat gevonden via G#zoekmachine, maar ik heb begrepen dat het installeren van onderdelen bij Ubuntu het beste is volgens bepaalde wegen. En niet zomaar van alles downloaden via onduidelijke sites zoals ik bij windows gewend was,.. ( Pjort ;-) Bij de vorige versie waren de karakters wat groter, en kwamen die "ascii-art" achtige afbeeldingen er niet tussen door. Echt cool!  O0

Verder erg tevreden met Linux. Zou Windows het liefst helemaal niet meer opstarten, maar als grafisch vormgever blijf ik voorlopig nog behoorlijk afhankelijk van Windows en Mac natuurlijk.

Groeten Mike


Offline track

  • Lid
Re: "The Matrix" screensaver uit Ubuntu 9.04 voor mijn 9.1
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/19, 10:56:37 »
Hoi Mike,

waar had je toen die screensaver vandaan ? 
(en, welke bedoel je, ik heb er meer dan een op het net gezien)

track

Offline MMike024

  • Lid
Re: "The Matrix" screensaver uit Ubuntu 9.04 voor mijn 9.1
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/19, 12:52:26 »
Hoi Track!,

de versie van de Matrix screensaver die ik graag weer zou gebruiken zat al standaard in versie 9.04 van Ubuntu toen ik die installeerde.

Gr Mike

Re: "The Matrix" screensaver uit Ubuntu 9.04 voor mijn 9.1
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/19, 13:01:30 »
Heb je xscreensaver-gl geïnstalleerd? Ik denk dat daar een hoop screensavers inzit :)

Offline MMike024

  • Lid
Re: "The Matrix" screensaver uit Ubuntu 9.04 voor mijn 9.1
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/19, 13:05:21 »
Warm! warm!

Ben ondertussen nog even aan het zoeken, en gelukkig zijn er meer mensen die deze versie erg leuk vinden. De juiste versie heet volgens mij XMatrix. Dus Xscreensaver-gl klink goed!

Ben alleen pas net begonnen te werken met Linux, dus zal nog even moeten zoeken waar/hoe ik xscreensaver-gl vandaan moet halen!

gr Mike

Offline MMike024

  • Lid
Re: "The Matrix" screensaver uit Ubuntu 9.04 voor mijn 9.1
« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/19, 13:35:54 »
OK, pakketje geinstalleerd.

Ik heb nu bij: systeem> voorkeuren> 2 x een icoontje schermbeveiliging. Bij de bovenste (verander schermbeveiliging voorkeur) kan ik de XMATRIX kiezen, maar dan krijg ik een melding dat deze niet geinstalleerd heb? ik vermoed dat ik nu via de terminal een code moet kloppen, die uit het aangeboden pakket de juiste screensaver activeerd!? zodat ik niet zomaar 200 stuks screensavers binnen heb gehaald,...

Klop dat,...

Offline track

  • Lid
Re: "The Matrix" screensaver uit Ubuntu 9.04 voor mijn 9.1
« Reactie #6 Gepost op: 2009/12/19, 13:55:26 »
Hoezo code inkloppen ?

Ik ken alleen de methode van [systeem] - voorkeuren - screensaver ,
en daar alles instellen. 
Werkt dat met die xmatrix anders dan ?
En, heb ik het goed dat je nu die xmatrix wél in synaptic hebt gevonden ?
Soms helpt het als je een progje via synaptic nog een keer "volledig verwijdert" (toepassen uiteraard)
en daarna herinstalleert.

track


p.s.: Bij Linux moet je trouwens opletten: a ≠ A , het is hoofdletter-gevoelig !

pps: ik vind die "xmatrix" alleen in het pakket "xscreensaver-data-extra".  Als je alleen dat installeert zal het eigenlijk lukken.
(zie: http://packages.ubuntu.com/karmic/xscreensaver-data-extra )
« Laatst bewerkt op: 2009/12/19, 14:03:32 door track »

Offline MMike024

  • Lid
Re: "The Matrix" screensaver uit Ubuntu 9.04 voor mijn 9.1
« Reactie #7 Gepost op: 2009/12/19, 14:26:16 »
Ja, de methode: [systeem] - voorkeuren - schermbeveiliging> uitkiezen wat je  wilt (nadat ik de xscreensaver geinstalleerd had) lijkt/leek me ook de juiste methode.

En ja, ik heb het nu wel via de synaptic gevonden,... ik zat even verkeerd te zoeken ben echt een mega NEWBIE haha.

Die hoofdletters! ja moet ik nog FF aan wennen!

OK, xscreensaver-data-extra!!! ga ik nog FF naar kijken.

Alvast bedankt voor alle hulp!

Gr Mike

Offline MMike024

  • Lid
Wie weet welke versie screensaver "The Matrix" standaad in Ubuntu 9.04 zat
« Reactie #8 Gepost op: 2009/12/19, 18:07:39 »
OK, xscreensaver-data-extra, gelukt.
Maar deze is het ook al niet.


Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: "The Matrix" screensaver uit Ubuntu 9.04 voor mijn 9.1
« Reactie #9 Gepost op: 2009/12/19, 20:30:14 »
De screensaver die jij bedoelt heet MatrixVieuw
en die zit in het pakket van xscreensaver-gl-extra of in xscreensaver-gl ik dacht in de laatste maar dat weet ik niet meer zeker.
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline MMike024

  • Lid
Re: "The Matrix" screensaver uit Ubuntu 9.04 voor mijn 9.1
« Reactie #10 Gepost op: 2009/12/20, 10:23:41 »
Hi Weldrop!

Nee, dat is degene met die afbeeldingen erdoorheen! Xmatrix is het ook niet GLMatrix,... Heeft iemand de versie 9.04 nog draaien?

Gr Mike