Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: lokale accounts gebruiken voor toegang web-mappen?  (gelezen 729 keer)

lokale accounts gebruiken voor toegang web-mappen?
« Gepost op: 2011/02/13, 13:34:06 »
ik heb een probleempje.
ik heb zojuist mijn webserver geinstallerd (correctie: mijn nieuwe webserver :)) maar nu is er een probleem.
alle web-data staat in /var/www en die map wil ik beveiligd hebben, dit omdat deze server een private-beta versie van mijn websites moet draaien.
enkel daarvan maak ik niet alleen dus er moeten meerdere logins zijn.

ik heb het via apache's mod_auth geprobeerd, maar helaas, dat wil dus niet, want om een of andere reden, krijg ik geen login venster.
dat help dus niet erg.

maar ik wil eigenlijk graag lokale accounts gebruiken, omdat ik die dan ook gelijk kan gebruiken voor FTP enz.
hiervoor komt dan wel een losse gebruikers groep (iets van webusers ofzo, even kijken hoe origineel ik ben :P) maar nu is het nog onbeveiligd en dat moet dus niet.


mijn vraag dus, hoe krijg ik die map wel beveiligd, en hoe kan ik apache lokale inlog account laten gebruiken.
extra Apache modules installeren kan wel, maar als het niet hoeft liever niet (meer werk, niet zo'n zin in, daarbij kan dat als je het niet goed doed ook problemen geven dus...)


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline tigger

  • Lid
Re: lokale accounts gebruiken voor toegang web-mappen?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/15, 09:02:29 »
ht_access geprobeerd? Welke manieren heb je geprobeerd en wat krijg je als foutmeldingen.
Je zal toch echt wat info moeten geven willen mensen hier een antwoord kunnen geven.
LPI-1, NCLA, RHCE, RHCVA

Re: lokale accounts gebruiken voor toegang web-mappen?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/17, 19:26:12 »
ja ik heb .htaccess geprobeerd, maar ik krijg geen fout melding, en toch is de map nog publiekelijk.

en meer info is er niet want ik stel een vraag over hoe iets moet, niet over een fout.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!