Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Account opheffen  (gelezen 9263 keer)

Offline ml2mst

  • Lid
    • ml2mst-gmail
    • Mijn Weblog
Account opheffen
« Gepost op: 2010/04/08, 15:20:51 »
Hallo,

Ik wil even vragen hoe ik mijn account op http://forum.ubuntu-nl.org kan opheffen?

Bij voorbaat, hartelijk dank,

Marti
Kubuntu 20.04, Windows 10 Pro Hoofdcomupter
Kubuntu 20.04, Windows 10 Home op Laptop
Kubuntu 14.04 op Core 2 Duo
Ubuntu MATE 15.10 op Raspberry PI 3B

jesse2314

  • Gast
Re: Account opheffen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/08, 15:22:16 »
Waarom wil je dat nou :'( dit is het beste en gezelligste forum dat er maar bestaat ;)

Re: Account opheffen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/08, 15:23:18 »
Ik denk niet dat dat gaat, je kan wel al je instellingen verwijderen en gewoon nooit meer inloggen natuurlijk  :)

jesse2314

  • Gast
Re: Account opheffen
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/08, 15:24:04 »
Ja dat kan beter doen, dan je acount verwijderen =D

Re: Account opheffen
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/08, 15:30:46 »
Accounts verwijderen we ook niet. Gewoon niet meer inloggen is dus voldoende.

jesse2314

  • Gast
Re: Account opheffen
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/08, 15:38:48 »
Probleem opgelost =D

Offline ml2mst

  • Lid
    • ml2mst-gmail
    • Mijn Weblog
Re: Account opheffen
« Reactie #6 Gepost op: 2010/04/08, 15:45:04 »
Accounts verwijderen we ook niet. Gewoon niet meer inloggen is dus voldoende.
OK, hartelijk dank  ;)
Kubuntu 20.04, Windows 10 Pro Hoofdcomupter
Kubuntu 20.04, Windows 10 Home op Laptop
Kubuntu 14.04 op Core 2 Duo
Ubuntu MATE 15.10 op Raspberry PI 3B

Offline JvH

  • Lid
Re: Account opheffen
« Reactie #7 Gepost op: 2010/04/08, 16:21:51 »
Maar net als jesse2314 ben ik ook wel benieuwd waarom je je account op wilt heffen.
Ben je niet meer tevreden over Ubuntu, of dit forum?

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Account opheffen
« Reactie #8 Gepost op: 2010/04/08, 18:52:26 »
Maar net als jesse2314 ben ik ook wel benieuwd waarom je je account op wilt heffen.
Ben je niet meer tevreden over Ubuntu, of dit forum?
Het kan ook dat Marti graag het internet schoon wil houden, en niet van spookaccounts houdt. Opgeruimd staat netjes. Zelf houd ik ook niet zo van al die accounts waar je toch niets mee doet.

Offline Dave

  • Lid
Re: Account opheffen
« Reactie #9 Gepost op: 2010/04/09, 11:30:29 »
Vind het ook een redelijke vraag en met wat muisklikken kan er aan voldaan worden.
Er gebeurd niets met de topics of postings dan.


Offline Bobbie

  • Lid
Re: Account opheffen
« Reactie #10 Gepost op: 2010/04/09, 12:46:17 »
Het forum is tevens één grote data base, die ook door anderen gelezen word, om oplossingen te vinden voor hun probleem.
Zie ook eens het aantal gasten, die een bezoek brengen aan het forum.

Offline Jura

  • Lid
Re: Account opheffen
« Reactie #11 Gepost op: 2010/04/09, 12:48:57 »
Vind het ook een redelijke vraag en met wat muisklikken kan er aan voldaan worden.
Er gebeurd niets met de topics of postings dan.
Eens. Ik denk ook dat het ten goede komt aan het open karakter van Linux als het forum hier een mogelijkheid voor schept. Ik heb op andere SMF gedreven forums gezien dat dit daar is opgenomen op de 'Profiel' pagina, en dus blijkbaar gewoon een optie is voor de gebruikers.

Ik vind het wel een interessante vraag en ben eigenlijk ook wel benieuwd waarom de account niet (of niet makkelijk) kunnen worden verwijderd. Is dit voor de leesbaarheid van de threads waaraan diegene heeft deelgenomen?

Trouwens, onderstaande dingen kwam ik net tijdens mijn Google zoektochtje tegen. Ik vind het zelf een interessant / relevant onderwerp, daarom heb ik hieronder even wat quotes geplaatst. Ik denk wel dat het netjes zou zijn als er een mogelijkheid is zodat gebruikers hun account kunnen verwijderen, maar ik wil me er verder niet teveel mee bemoeien, omdat het tussen de topic starter en de admin/mods/beheerder gaat. Ik hoop van mijn account nog lang plezier te hebben. ;)

Citaat
Je hebt het recht om accounts op te heffen, want die accounts zijn verzamelingen persoonsgegevens. De Wet Bescherming Persoonsgegevens geeft je het recht om te eisen dat zulke verzamelingen over jou verwijderd worden als ze niet meer nodig zijn.
Bron: Hoe moeilijk mag uitschrijven zijn?

Citaat
Door het bericht te plaatsen, gaf het forumlid toestemming voor deze “verwerking” van persoonsgegevens. Anderen mochten het bericht, het persoonsgegeven dus, lezen en in hun reacties verwerken. Tot zover geen probleem.

Die toestemming kan echter op elk moment worden ingetrokken, en dat betekent dat men met de verwerking moet stoppen. Je kunt niet in het huisreglement iemand verbieden deze toestemming in te trekken. De door het ex-lid geplaatste berichten moeten dus in principe worden verwijderd als hij daarom vraagt. De enige reden om het te mogen laten staan, is als er een “eigen gerechtvaardigd publicatiebelang” is.

Zo’n belang kan bijvoorbeeld zijn dat door de verwijdering de discussie onbegrijpelijk wordt. In dat geval, zo zeggen de richtlijnen, kun je volstaan met de naam van de plaatser vervangen door [VERWIJDERD] of iets dergelijks. Tenzij de inhoud van het bericht zelf nog informatie over de plaatser bevat, dan zou die informatie moeten worden geschrapt.
Bron: Wanneer mag je iemands berichten van je forum verwijderen?

Ook relevant hierbij: MijnPrivacy.nl

Wat wel grappig is, is dat in de voorwaarden van de site expliciet rekening wordt gehouden met het opheffen van een account.
Citaat
Wanneer een account wordt opgeheven blijven de berichten op het forum staan.
Bron: Richtlijnen Forum

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Account opheffen
« Reactie #12 Gepost op: 2010/04/09, 12:56:10 »
In principe zou het dus voldoende moeten zijn om de naam van het lid dat zijn account wil opheffen te veranderen.
Het verwijderen van posts zou discussies onleesbaar maken.

Het enige probleem is dat als een ander lid het ex-lid gequote heeft, de oude login naam zichtbaar blijft.
Dit is een technisch probleem van de forumsoftware en is niet zomaar op te lossen.

Eventueel zou hierna de inlognaam geband kunnen worden, zodat het ex-lid niet meer in kan loggen.

Re: Account opheffen
« Reactie #13 Gepost op: 2010/04/09, 12:59:26 »
Als iemand zijn naam wil veranderen, kan die persoon gerust een maail sturen, dat hebben we al vaker gedaan. Dat snappen we ook dat vroeger dingen zijn geplaatst onder uw volledige naam, en de persoon dit nu niet meer wil. Ook door de overgang naar het nieuwe forum zijn er wat volledige namen uitgekomen.

Als iemand een goede reden heeft om zijn account echt te verwijderen, mag deze ook een mail sturen, en dan zullen we zien waarom en wat er kan.

Offline Jura

  • Lid
Re: Account opheffen
« Reactie #14 Gepost op: 2010/04/09, 13:34:03 »
Als iemand zijn naam wil veranderen, kan die persoon gerust een maail sturen, dat hebben we al vaker gedaan. Dat snappen we ook dat vroeger dingen zijn geplaatst onder uw volledige naam, en de persoon dit nu niet meer wil. Ook door de overgang naar het nieuwe forum zijn er wat volledige namen uitgekomen.

Als iemand een goede reden heeft om zijn account echt te verwijderen, mag deze ook een mail sturen, en dan zullen we zien waarom en wat er kan.
Bedankt voor je reactie Nunslaughter, mooi dat jullie die mogelijkheid bieden, mocht het nodig zijn.

Tikkeltje irrationeel of paranoïde misschien, maar vind het een prettig idee dat zoiets mogelijk is mocht daartoe een aanleiding zijn. :)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Account opheffen
« Reactie #15 Gepost op: 2010/04/09, 14:16:43 »
Tikkeltje irrationeel of paranoïde misschien, maar vind het een prettig idee dat zoiets mogelijk is mocht daartoe een aanleiding zijn. :)
Kan ik begrijpen. Maar als je dat zo belangrijk vindt, kun je toch gewoon je persoonlijke gegevens veranderen naar iets dat niet jouw als persoon te herleiden is...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Dave

  • Lid
Re: Account opheffen
« Reactie #16 Gepost op: 2010/04/09, 18:02:17 »
In principe zou het dus voldoende moeten zijn om de naam van het lid dat zijn account wil opheffen te veranderen.
Het verwijderen van posts zou discussies onleesbaar maken.

Het enige probleem is dat als een ander lid het ex-lid gequote heeft, de oude login naam zichtbaar blijft.
Dit is een technisch probleem van de forumsoftware en is niet zomaar op te lossen.

Eventueel zou hierna de inlognaam geband kunnen worden, zodat het ex-lid niet meer in kan loggen.


Het verwijdeen van de postings van het betreffende lid vergt 2 extra muisklikken en dat willen we doorgaans niet vanwege de vragen database.
Het account kan eenvoudig opgeheven worden, echter blijft wel de naam bij de postings staan en dacht dat er iets als "gast" onder komt te staan.
Voor het forum maakt het verder weinig uit. Zo was er ook al eens een discussie over accounts verwijderen die al een jaar of langer niet ingelogd waren.

Er schijnt een reden te zijn dat er zoveel mogelijks accounts verzameld moeten worden blijkbaar.
Doet wat denken aan een provider die de verkoopprijs bepaald aan de hand van het aantal (al of niet actieve) accounts.
Het nut ontgaat me verder geheel.
Geen mens weet hoeveel leden dit forum heeft met een database van namen die nog nooit in jaren een post gedaan hebben of al jaren niet meer gesignaleerd zijn.
Zelfs de namen van bekende forum spammers worden gekoesterd.

Maar goed er is een eenvoudige vraag om het account op te heffen.
Er is zelfs de optie die aangezet kan worden dat ieder het zelf kan opheffen.

Het antwoord is nee dat doen we niet.
Net als het voorgaande vraag ik me dan af wat daar de reden van kan zijn en vooral óf er wel een bepaalde reden voor is.
Kan ook onvermogen zijn immers of laksheid enz.

We hebben het dus over een account verwijderen, NIET over de postings/topics die aan dat account verbonden zijn.








Re: Account opheffen
« Reactie #17 Gepost op: 2010/04/09, 18:32:36 »
Het verwijderen van een account moet kunnen imho, als de berichten van deze user dan blijven staan als 'gast' account dan zie ik geen problemen. Accounts van bots bijvoorbeeld worden ook verwijdert, de berichten hiervan gaan dan ook niet zomaar weg maar blijven eerst staan onder een 'gast' account... Waarom zou dat niet op aanvraag door een normale user moeten kunnen?
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: Account opheffen
« Reactie #18 Gepost op: 2010/04/09, 19:51:50 »
Ik wilde wat zeggen maar doe het maar niet.

Nu zijn we wel benieuwd :).

jesse2314

  • Gast
Re: Account opheffen
« Reactie #19 Gepost op: 2010/04/09, 19:52:41 »
Heeeeeel erg benieuwd =D vertel

Re: Account opheffen
« Reactie #20 Gepost op: 2010/04/09, 20:14:30 »
Sjoerd +1

Maar misschien beter om dat even in 'ons' forum te vragen ;)

Offline ml2mst

  • Lid
    • ml2mst-gmail
    • Mijn Weblog
Re: Account opheffen
« Reactie #21 Gepost op: 2011/07/18, 22:19:53 »
Hallo lieve mede Ubunteros,

De reden dat ik mijn account met alle geweld wou opzeggen heeft zichzelf inmiddels vanzelf opgelost  O0

Het is weer ouderwets gezellig, zoals ik dat al jaren van het Nederlandse Ubuntu Forum gewend ben  ;)
Kubuntu 20.04, Windows 10 Pro Hoofdcomupter
Kubuntu 20.04, Windows 10 Home op Laptop
Kubuntu 14.04 op Core 2 Duo
Ubuntu MATE 15.10 op Raspberry PI 3B

Offline Tom

  • Lid
Re: Account opheffen
« Reactie #22 Gepost op: 2011/07/18, 22:26:14 »
Tof dat is fijn nieuws. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Account opheffen
« Reactie #23 Gepost op: 2011/07/18, 22:36:40 »
Wederom van harte welkom  ^-^ ^-^

Re: Account opheffen
« Reactie #24 Gepost op: 2011/07/18, 22:41:46 »
Zulks een bericht doet mij goed.