Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Overstappen naar een Ubuntu server  (gelezen 11973 keer)

Offline Tralapo

  • Lid
Re: Overstappen naar een Ubuntu server
« Reactie #50 Gepost op: 2009/06/14, 22:27:08 »
Als iedereen het niet erg vind ga ik maar weer even verder in mijn eigen topic hier, dan kan iedereen tenminste ook gelijk de voorgeschiedenis zien.
Ik zit nu met het volgende probleem. Mijn server heeft een dynamische IP-adres, en dus is het nodig om een smtp adres van de provider in te vullen om mail mee te versturen. Nu werkte dit op zich prima, want alle mails die vanuit de server verzonden werden nu ook gewoon afgeleverd.
Maar nu kwam ik er dus vandaag (min of meer per ongeluk) achter dat het contactformulier op mijn website niet meer werkt. Hij heeft wel gewoon aan dat het mailtje goed verzonden is, maar hij komt gewoon nooit aan. Zodra ik de smtp server van de provider bij de mail instellingen weghaal komen ze wel weer aan. Dat vind ik vreemd. Is dit een probleem dat bij de provider ligt of iets dergelijks?

Re: Overstappen naar een Ubuntu server
« Reactie #51 Gepost op: 2009/06/15, 01:26:02 »
Wanneer de server zelf of via een website form een mail verzend heeft hij daar geen smtp voor nodig.
Hij zoekt dit zelf uit en verzend het dan netjes.

Snap ook niet precies waarom je dat smtp gebruikt ?
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Tralapo

  • Lid
Re: Overstappen naar een Ubuntu server
« Reactie #52 Gepost op: 2009/06/15, 19:00:58 »
Het is nodig om in de instellingen van een mailserver op een server met een dynamisch ip adres een smtp-server in te vullen van een provider.
Dit omdat dynamische ip adressen standaard op de blacklist staan en die dus vaak niet eens verzonden worden/als spam aangezien worden.
Maar goed, zal zelf wel even wat rond kijken ;)