Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Overstappen naar een Ubuntu server  (gelezen 11973 keer)

Re: Overstappen naar een Ubuntu server
« Reactie #25 Gepost op: 2009/05/04, 13:42:26 »
Ik heb nog even een paar korte vraagjes die ik niet terug kon vinden.
Als ik de eerste keer wil inloggen op Virtualmin, wat voor login moet ik dan gebruiken? Root/root o.i.d.?
Of de gebruiker/wachtwoord die ik tijdens de installatie van de server ingevuld heb?

Ik lees op verschillende plekken, dat bij het maken van een Virtuele Server, Virtualmin een mail stuurt naar het administratie adres dat ik heb ingevuld, met alle informatie over de diensten die gebruikt kunnen worden, login gegevens e.d., maar waar kan ik deze mail inzien/configureren, want dat kan ik nergens vinden. En moet ik van te voren ook nog dingen van een mailserver instellen zodat Virtualmin dit kan versturen, of doet hij die gewoon out-of-the-box?
Mailserver voor users of voor mezelf heb ik verder niet nodig, maar misschien dat er een smtp adres ingevuld moet worden (dit moet onder Windows wel in php.ini bijvoorbeeld).

Virtualmin stelt alles OOB in voor je hier hoef je nix aan te doen.
Linux is erg slim en je hoeft normaal gesproken geen smtp op te geven of iets dergelijks.

mail inzien/configureren

Klik linksboven op het tabblad "Virtualmin"
Klik nu op " Email Berichten"
Hieronder krijg je een rijtje opties waaronder " Nieuwe Mailbox Email"
Grootste gedeelte is al ingevuld echter jij kan zelf nog wat dingen erbij zetten, bijv. de aanhef veranderen.

klik ook bovenaan eens op "Uitleg en substituties"
Dan klapt die uit en zie je nog wat uitleg.

Normaal gesproken als je zelf niets verandert hebt log je in met "root" en dan je gebruikersnaam.

Mocht mijn layout er anders uitzien als die van jouw kan dit kloppen  XD
Ik gebruik het "Virtualmin Framed Theme"
Om dit in te stellen klik je op "Webmin" in de bovenhoek.
Klik op de 1e regel in de kolom op " Webmin"
dan klapt hij open en dan op " Wijzigen van Taal en Thema" klikken.


[verwijderd door de beheerder]
« Laatst bewerkt op: 2009/05/04, 13:45:57 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Tralapo

  • Lid
Re: Overstappen naar een Ubuntu server
« Reactie #26 Gepost op: 2009/05/04, 13:51:54 »
Bedankt, maar, dit gaat alleen maar over een aangemaakte mailbox toch?
Ik meen begrepen te hebben dat als er een virtuele server aangemaakt wordt er dan een mail verstuurd wordt met alle informatie daarover, domeinnaam, wachtwoorden, eventuele mailbox (mijn gebruikers krijgen dus helemaal geen mailboxen), FTP login etc.
Of is dat wel deze? Want ik ga dus geen mailboxen aanmaken en dan zou deze mail dus niet verzonden worden?

Over je layout: dat is tegenwoordig de standaard layout dus nee, die is niet anders ;)
« Laatst bewerkt op: 2009/05/04, 13:57:59 door Tralapo »

Re: Overstappen naar een Ubuntu server
« Reactie #27 Gepost op: 2009/05/04, 13:55:51 »
Dit is idd het beheer gedeelte over de mailboxen en de inhoud, en heeft verder niets te maken met gebruikers.
Je moet niet vergeten dat dit hele gedeelte waar je in werkt voor de master admin is die de server beheert.
Dus alles wat je hier doet in Wemin of in Virtualmin beinvloed de hele server.

Citaat
Over je layout: dat is tegenwoordig de standaard layout dus nee, die is niet anders
Ah wist ik niet, werkte tot een 1/2 jaar geleden nog met de oude layout van Webmin.
Toen zag ik deze en vond hem wel makkelijker en overzichtelijker   ;)

En blauw is me lievelings kleur  =D
« Laatst bewerkt op: 2009/05/04, 13:57:50 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Tralapo

  • Lid
Re: Overstappen naar een Ubuntu server
« Reactie #28 Gepost op: 2009/05/04, 14:00:14 »
-- krijg dit bericht niet verwijderd, sorry was beetje onhandig bezig --
« Laatst bewerkt op: 2009/05/04, 14:06:22 door Tralapo »

Offline Tralapo

  • Lid
Re: Overstappen naar een Ubuntu server
« Reactie #29 Gepost op: 2009/05/04, 14:05:43 »
Ik meen begrepen te hebben dat als er een virtuele server aangemaakt wordt er dan een mail verstuurd wordt met alle informatie daarover, domeinnaam, wachtwoorden, eventuele mailbox (mijn gebruikers krijgen dus helemaal geen mailboxen), FTP login etc.
Ik kwam bijvoorbeeld Dit voorbeeld tegen, maar ik heb dus geen idee waar dit toegepast dient te worden. Een linkje met "Opnieuw versturen van Signup Email" zie ik wel staan, maar ik kan dus nergens vinden hoe en waar ik die Signup mail kan configureren.

En ja, ik weet dat dit de server admin is, maar daar vraag ik toch verder ook niks over?
En aan zo'n mailtje voor mailboxen heb ik dus verder niets, want er worden geen mailboxen aangemaakt.

Weet jij toevallig ook een makkelijke manier voor de niet Pro versie om PhpMyAdmin te installeren? Ik weet dat dit in de Pro versie met Install scripts gaat, maar die functie zit niet in de gratis versie en kon verder niet echt goed vinden hoe dit moet.

Edit:  GEVONDEN!
De optie zit bij Server Templates, en dan onder "Mail voor domein"! Toch zeer bedankt voor de hulp! ;)
« Laatst bewerkt op: 2009/05/04, 14:08:59 door Tralapo »

Re: Overstappen naar een Ubuntu server
« Reactie #30 Gepost op: 2009/05/04, 14:31:04 »
Eerst ff dat mailgebeuren afhandelen  =D

In datzelfde rijtje zie je staan " Email Server Eigenaars"
Open deze en zet hierin wat je ze wil laten weten aan extra's.
Klik wederom bovenaan op "Uitleg en substituties" voor een voorbeeld van mogelijkheden.
Jij hoeft dus alleen maar in de mail ${USER} te zetten, Virtualmin vult dit zelf aan.
Scheelt een boel typ werk  =D

Alle soorten pakketten installeren zoals PhpMyAdmin kan op de normale manier zoals je alles installeert in Webmin.
Tis een beetje verwarrend misschien, zeker voor andere mensen die dit lezen.  ;)
Ter verduidelijking:
Webmin is het server beheer programma.
Virtualmin is het hosting gedeelte.
Beide werken samen in 1 pakket.

Effin
Je moet nu weer zijn op de Webmin afdeling.
Daar aangekomen klik je op "Systeem"
Nu klik je op "Software pakketten"
In het scherm wat je nu krijgt kan je erg veel dingen doen.
Bijv. wanneer je een programma gedownload hebt en op je pc hebt staan kan je die uploaden en installeren.
Je kan gewoon via apt-get programma's installeren.
Je kan onderop de server updaten en upgraden.
ik doe altijd eerst een update waarbij ik aanvink bij de " Upgrade mode " de optie Normale upgrade.
En nu onderaan de Ja aanvinken "Alleen laten zien welke pakketten worden ge-upgrade"
Zo kan ik zien wat er allemaal gebeurd zonder dat er geupgrade word.
Wil ik wel upgraden dan een vinkje zetten bij Nee zodat hij wel upgrade.

Mooi software installeren vind je aan de bovenkant onder "Installeer een nieuw pakket" , met alle opties.
Zet een vink bij "Pakketten van APT" en klik op de knop "Zoek APT.."
Je krijgt een popup schermpje en zet hierin PhpMyAdmin
Klik op "Zoek naar pakket met de naam"
De naam verschijnt in het venster en klik er nu op.
Je komt nu terug in het eerste veld waarna je klikt op de knop "Installeer"

hij gaat nu de juiste versie zoeken en installeren en eventueel krijg je een popup scherm met terminal voor geschoteld zodra je dingen moet invullen of ergens mee akkoord moet gaan.

Dit is vrij belangrijk want je moet hier wel de juiste gegevens invullen wil je in 1X klaar zijn.
Anders moet je achteraf de conf. files handmatig gaan bijwerken.
Heel soms gaat dit ook fout en ga ik via terminal (putty) naar de server en installeer dan van daaruit.

Met andere woorden.
Ook gewoon dit soort dingen kan je installeren met apt-get omdat je source.list ervoor geschikt is gemaakt.


I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Tralapo

  • Lid
Re: Overstappen naar een Ubuntu server
« Reactie #31 Gepost op: 2009/05/04, 14:35:28 »
Eerst ff dat mailgebeuren afhandelen  =D

In datzelfde rijtje zie je staan " Email Server Eigenaars"
Open deze en zet hierin wat je ze wil laten weten aan extra's.
Klik wederom bovenaan op "Uitleg en substituties" voor een voorbeeld van mogelijkheden.
Jij hoeft dus alleen maar in de mail ${USER} te zetten, Virtualmin vult dit zelf aan.
Scheelt een boel typ werk  =D

Waar dit nou weer over gaat weet ik niet, maar enfin, zoals ik al gezegd had had ik al gevonden wat ik zocht.

PhpMyAdmin ga ik zo ook naar kijken ;) Bedankt.
Tot zover zijn m'n vragen weer beantwoord, laat het topic nog even onopgelost mocht ik nog andere problemen tegenkomen.

Re: Overstappen naar een Ubuntu server
« Reactie #32 Gepost op: 2009/05/04, 14:42:38 »
Mja zag dat je die andere inmiddels gevonden had, ik was ff abuis en in de war met die optie.

naja opgelost.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Tralapo

  • Lid
Re: Overstappen naar een Ubuntu server
« Reactie #33 Gepost op: 2009/05/05, 10:05:59 »
Ik heb PhpMyAdmin geïnstalleerd op de manier die jij zei, en dat leek succesvol, maar ik kan het nergens terug vinden.
Hoe kan ik nu PhpMyAdmin gebruiken?

Re: Overstappen naar een Ubuntu server
« Reactie #34 Gepost op: 2009/05/05, 12:05:25 »
Normaal gesproken kom je erop via de URL van de website +phpmyadmin  erachteraan.

Bijv. http://www,mijnwebsite/phpmyadmin/

Zat net bij mij te kijken en wat Virtualmin bij mij doet met die scripts is installeren per website.

als je op de server in de /home map kijkt
bijv. /home/gandyman/public_html/phpmyadmin

Zodra de persoon van die website inlogt met zijn gegevens ziet hij wel alles maar heeft alleen rechten om zijn eigen databasen die bij zijn site's horen te bewerken.

Zodra je inlogt als master (server admin) kan je alle databasen beheren en veranderen.

Nog meer NFO over PhPMyadmin vind je hier:
http://www.phpmyadmin.net/
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Tralapo

  • Lid
Re: Overstappen naar een Ubuntu server
« Reactie #35 Gepost op: 2009/05/05, 16:35:05 »
Ja, dat weet ik, ik gebruikte phpmyadmin altijd al.
Maar de GPL versie die heeft niet van die install scripts, en ik weet dus niet waar phpmyadmin nu geïnstalleerd is.
Zeker niet in de home map in ieder geval, dat is juist het probleem nu ;)
Ik zal deze oplossing eens proberen ;)  Edit, en die oplossing werkt perfect :D

Overigens heb ik vandaag nu ik het officieel in gebruik heb genomen al een groot minpunt gevonden: voor een sub-server kun je geen contact e-mailadres toekennen, erg onhandig!
« Laatst bewerkt op: 2009/05/05, 16:51:58 door Tralapo »

Re: Overstappen naar een Ubuntu server
« Reactie #36 Gepost op: 2009/05/05, 22:54:38 »
Ah mooi opgelost  =D

Citaat
voor een sub-server kun je geen contact e-mailadres toekennen, erg onhandig!
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met sub-server ??
Wanneer of op welk moment maak je die aan ?
Wanneer je als gebruiker op je eigen gedeelte van Virtualmin zit ?

Je kan 1 en ander nog regelen voor de gebruiker wanneer je als master via:
Virtualmin->Administratie Opties->Bewerk Eigenaar Limieten
Gaat kijken en daar eens "Toegestane mogelijkheden en eigenschappen"  openklapt.

Waarschijnlijk staat daar nog "Mag email settings bewerken"  niet aangevinkt

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Tralapo

  • Lid
Re: Overstappen naar een Ubuntu server
« Reactie #37 Gepost op: 2009/05/06, 18:50:23 »
Nee, ik geef gebruikers sowieso geen toegang tot Webmin/Virtualmin/Usermin want dat is nergens voor nodig.
Maar onder "Create Virtual Server" kun je ook kiezen voor sub-server.
Ik heb namelijk ook mensen die een subdomein krijgen van mij, subdomein.mijndomein.ltd, en daar maak je dus een sub-server voor.
Maar hier kun je dan geen contact e-mail adres invullen. Maar heb dit al opgelost door er gewoon volwaardige servers van te maken.

Overigens ben ik vandaag achter een hele irritante fout gekomen: die mail die verstuurd wordt als een server aangemaakt wordt, werkt niet als het contactadres een hotmail adres is. De mail wordt wel gewoon verzonden zoals altijd, maar komt nooit aan bij de Hotmail gebruiker.
Een heel irritant iets, waarvan de oorzaak waarschijnlijk bij Hotmail ligt. Dit probleem ligt dus niet aan mij, en weiger gewoon hosts met een hotmail adres :D

Wat ik trouwens wel onhandig vind bij die automatische mail (wil hem echter wel blijven gebruiken), is dat je niet een e-mail adres kan aangeven die als afzender meegegeven wordt. Nu is de afzender van die mail namelijk  webmin@hostnamevaneenkilometerlangdiedeprovidermijgegevenheeft.nl, en dat ziet er een beetje storend uit. ;)

Waar ik me nog wel ernstig aan stoor is dat je op links waar geen index staat maar alleen een map met bestanden die je los kunt downloaden een 403 melding, kun je dit uitschakelen? Ik heb namelijk vrij veel mappen waar alleen losse bestanden in staan, en die kan ik dus nu met deze Virtualmin configuratie niet bereiken, en ik ga echt niet voor elke map eerst een index.html/php zitten knutselen!
« Laatst bewerkt op: 2009/05/06, 21:20:48 door Tralapo »

Re: Overstappen naar een Ubuntu server
« Reactie #38 Gepost op: 2009/05/06, 23:55:22 »
Citaat
Wat ik trouwens wel onhandig vind bij die automatische mail (wil hem echter wel blijven gebruiken), is dat je niet een e-mail adres kan aangeven die als afzender meegegeven wordt. Nu is de afzender van die mail namelijk  webmin@hostnamevaneenkilometerlangdiedeprovidermijgegevenheeft.nl, en dat ziet er een beetje storend uit. Wink
Volgens mij verander je dat afzender adres bij.
Email Berichten->Email Server Eigenaars
Tenminste is krijg in de mail te zien wat daar de afzender is.

Citaat
Waar ik me nog wel ernstig aan stoor is dat je op links waar geen index staat maar alleen een map met bestanden die je los kunt downloaden een 403 melding, kun je dit uitschakelen? Ik heb namelijk vrij veel mappen waar alleen losse bestanden in staan, en die kan ik dus nu met deze Virtualmin configuratie niet bereiken, en ik ga echt niet voor elke map eerst een index.html/php zitten knutselen!

Hehehehe je stoort je nogal veel he ?  XD
Niet doen nergens voor nodig, je moet gewoon nog ff je weg vinden in Virtualmin,
en ja ik geef toe het programma is verschrikkelijk uitgebreid en dus af en toe zoek je je de blubber...

BTW klachten of opmerkingen cq vragen kan je ook stellen daar op het forum.
Jamie de maker van het programma zal je altijd vriendelijk te woord staan en helpen.

goe je probleem.
ik snap het niet want als ik een map maak binnen de "public_html" map kan ik er gewoon in kijken als daar dingetjes staan.
Hier heb ik ff de index weggehaald in die map.
http://gandyman.emule.nl/smilies/
Klik niet 1 directory omhoog,  je wil niet weten wat dan gebeurd.  :rolleyes:

Deze is ook wel geinig als je niet wilt dat ze ergens mogen komen.
http://gandyman.emule.nl/sharer/



I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Tralapo

  • Lid
Re: Overstappen naar een Ubuntu server
« Reactie #39 Gepost op: 2009/05/07, 17:57:21 »
Hehehehe je stoort je nogal veel he ?  XD
Niet doen nergens voor nodig, je moet gewoon nog ff je weg vinden in Virtualmin,
en ja ik geef toe het programma is verschrikkelijk uitgebreid en dus af en toe zoek je je de blubber...
Haha, ik was me er inderdaad van bewust geworden dat ik vrij veel zeur ;)
Maar ik kan er gewoon heel slecht tegen als iets me niet lukt ;)

Ja, bij jou werkt het wel dat vind ik heel vreemd, hier is bijvoorbeeld een map waar een los bestandje in staat, maar ik krijg alleen maar een 403 error. Ik zal eens op het Virtualmin forum gaan informeren.
« Laatst bewerkt op: 2009/06/13, 16:50:58 door Tralapo »

Re: Overstappen naar een Ubuntu server
« Reactie #40 Gepost op: 2009/05/07, 18:32:30 »
Hmz wat me nu te binnen schiet is het volgende.
Als je die map maakt vanuit Virtualmin zet hij er waarschijnlijk een .htaccess file in.

Ik maak die mappen met bijv  Winscp in die public-map
en eventueel kan je in die mappen kijken of er die verborgen .htaccess file instaat en dan of deze weghalen of veranderen.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Tralapo

  • Lid
Re: Overstappen naar een Ubuntu server
« Reactie #41 Gepost op: 2009/05/07, 18:45:34 »
Nee, ik heb gewoon via FTP ingelogd, en heb toen in één keer m'n hele website geupload naar de public_html map.
En FTP (in mijn geval FileZilla) laat meestal wel alle bestanden zien, en zie geen .htacces staan. Ook als ik "Verborgen bestanden weergeven forceren" aanvink staan er nog steeds alleen mijn losse bestanden in de desbetreffende map.
Heb m'n vraag gesteld in het Virtualmin forum en ben benieuwd wat eruit komt.

Re: Overstappen naar een Ubuntu server
« Reactie #42 Gepost op: 2009/05/07, 23:31:03 »
Installeer eens Winscp.
Die draait ook perfect in Ubuntu onder wine.

En is speciaal gericht op servers, uploaden en beheer wbt rechten ed.

Heb nooit gewerkt met FileZilla, enkel even wat screenshots bekeken, hmz ziet er warrig uit in mijn ogen.
Ziet Winscp er een stuk rustiger uit.
« Laatst bewerkt op: 2009/05/07, 23:35:48 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Tralapo

  • Lid
Re: Overstappen naar een Ubuntu server
« Reactie #43 Gepost op: 2009/05/11, 12:55:13 »
Het heeft heel eventjes geduurd, maar uiteindelijk zijn al mijn problemen op het Virtualmin forum toch nog opgelost.
En voor de volledigheid zal ik ze hier nog even vermelden:

Lelijk afzender adres: Nou, dit was vrij simpel op te lossen, namelijk onder Virtualmin > Systeem Settings > Module configuratie > Actions upon server and user creation. Hier kan een From: email-adres ingevuld worden voor Virtualmin.

Mailtjes komen niet aan op Hotmail: Zodra ik een from e-mail adres ingevuld had, kreeg ik op dat e-mail adres ook gelijk een "niet bezorgt" mailtje van Hotmail. Hotmail accepteert geen mailtjes van servers met een dynamisch ip-adres (die van mij dus). Dit wist ik, want onder Windows gebruikte ik ook altijd de smtp server van mijn provider. Het bleek dat ik deze kon specificeren onder Webmin > Server > Postfix Mailserver > Algemene Opties > Stuur uitgaande mail via host. Weer probleem opgelost.

Bleef alleen het probleem over van de 403 error bij mappen zonder index pagina. Dit duurde iets langer, maar bleek hier aan te liggen.
Bij Virtualmin > Systeem Settings > Server Templates > Default Settings > Apache Website staat bij Richtlijnen en settings voor nieuwe websites een stuk wat hij gebruikt, en daarin stond de lijn: "Options -Indexes IncludesNOEXEC FollowSymLinks" En die "-" moest daar dus voor weg, en dan werken die mappen ook gewoon :D

Dus iedereen hier bedankt en op het Virtualmin Forum natuurlijk voor de fantastische hulp ;) Vooral speciaal Gandyman natuurlijk.
Oh en @Gandyman, ik vind FileZilla heerlijk werken hoor ;) Je zou het eens moeten proberen.

Re: Overstappen naar een Ubuntu server
« Reactie #44 Gepost op: 2009/05/11, 17:14:52 »
Helemaal toppie  ;)

Mja die verdraaide settings altijd ?

Wat ik maf vind is dat er in de config een vuil "-" stond vind ik maf, en ga ik vanavond eens bekijken of die er bij mij wel staat.
Kan me hier namelijk niets over herrineren dat ik dit ooit heb weggehaalt of dat ik hier problemen mee had.
erg wazig.....

Zal FileZilla nog wel eens life testen voor de lol, maar moet je eerlijk bekennen dat ik zeer tevreden ben over de proggies die ik gebruik en er aan gewend ben.
Mja een mens is nou eenmaal een gewoonte dier  ;)
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Tralapo

  • Lid
Re: Overstappen naar een Ubuntu server
« Reactie #45 Gepost op: 2009/05/11, 19:17:38 »
Helemaal toppie  ;)

Mja die verdraaide settings altijd ?

Wat ik maf vind is dat er in de config een vuil "-" stond vind ik maf, en ga ik vanavond eens bekijken of die er bij mij wel staat.
Kan me hier namelijk niets over herrineren dat ik dit ooit heb weggehaalt of dat ik hier problemen mee had.
erg wazig.....

Zal FileZilla nog wel eens life testen voor de lol, maar moet je eerlijk bekennen dat ik zeer tevreden ben over de proggies die ik gebruik en er aan gewend ben.
Mja een mens is nou eenmaal een gewoonte dier  ;)

Precies ;) En mijn gewoonte is al sinds ik met website's begon (@Windows) FileZilla ;)

Overigens wist die man op dat forum te melden dat elk OS zo z'n eigen settings met betreft indexen had, en Ubuntu zet ze standaard uit (die "-") dus.
Maar, nu weet je dat dus weet je het voor de volgende keer zo op te lossen ;) Het is alleen even zoeken. Je moet het maar net weten.

Re: Overstappen naar een Ubuntu server
« Reactie #46 Gepost op: 2009/05/11, 22:26:25 »
zit nu op de server even te kijken en mijn settings zijn alsvolgt:
ServerName ${DOM}
ServerAlias www.${DOM}
DocumentRoot ${HOME}/public_html
ErrorLog ${HOME}/logs/error_log
CustomLog ${HOME}/logs/access_log combined
ScriptAlias /cgi-bin/ ${HOME}/cgi-bin/
DirectoryIndex index.html index.htm index.php index.php4 index.php5
<Directory ${HOME}/public_html>
Options Indexes IncludesNOEXEC FollowSymLinks
allow from all
AllowOverride All
</Directory>
<Directory ${HOME}/cgi-bin>
allow from all
</Directory>
Misschien heb je er nog wat aan als je het vergelijkt met die van jouw.?


Citaat
Overigens wist die man op dat forum te melden dat elk OS zo z'n eigen settings met betreft indexen had, en Ubuntu zet ze standaard uit (die "-") dus.
Aaaaaargh nu gaat pas mijn philips lampje branden, heb ik gvd nooit geen rekening mee gehouden.
Ik zit te werken op Debian.......
stom-stom-stom.

De rechten in Ubuntu staan veel krapper en moeilijker ingesteld dan in Debian.
Daarom hebben Jamie en Joe altijd veel werk eraan om de distributie goed lopend te krijgen in Ubuntu.

naja, je kan er alles van zeggen maar ik weet uit ervaring van mezelf en veel anderen dat de ondersteuning en aandacht die je krijgt altijd 100% is.
En kom je er helemaal niet uit ook niet met tips via het forum kan je altijd vragen (soms stellen ze het zelf voor) of ze even willen inloggen op je server.
Wat wil je nou nog meer dan dat de maker van het proggie ff op je server de boel in orde maakt ?  ^-^
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

ed1000

  • Gast
Re: Overstappen naar een Ubuntu server
« Reactie #47 Gepost op: 2009/06/02, 13:27:47 »
Wat er eerder wordt beweerd, namelijk dat als je een LAMP server installeert dat dan je mail 'automatisch' werkt is toch wel een heel klein beetje kort door de bocht. Je moet toch nog wel flink aan het sleutelen.

Re: Overstappen naar een Ubuntu server
« Reactie #48 Gepost op: 2009/06/02, 14:35:14 »
Wat er eerder wordt beweerd, namelijk dat als je een LAMP server installeert dat dan je mail 'automatisch' werkt is toch wel een heel klein beetje kort door de bocht. Je moet toch nog wel flink aan het sleutelen.
...Wat moet er dan aan gesleuteld worden?

Re: Overstappen naar een Ubuntu server
« Reactie #49 Gepost op: 2009/06/03, 00:15:17 »
Mja nu word ik ook heel nieuwsgierig ??

Mijn ervaring is nog altijd geweest dat zelfs na een kale server installatie al de CMS websites na de installatie  er al gewoon mail verzonden word.

Linux is een stuk slimmer dan je denkt, vrees ik....
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D