Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HOWTO's: gebruikers rechten, testomgeving opzetten, chroot & diverse andere  (gelezen 9518 keer)

Ik ben de laatste tijd weer veel bezig met het verstrekken van informatie en het uitleggen van een hoop zaken. Natuurlijk probeer ik mijn werk  niet verloren te laten gaan en plaats ik het ook op mijn WIKI. Ondertussen staat er al redelijk wat leuks op en er gaat de komende tijd ook nog veel bij komen dus sla hem op in je bookmarks.

Socialdefect's HOWTO's
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Wow !!! Dat is pas een site. Ik ga me wagen aan een rolling release met Debian. Als dat lukt drinken we champagne !
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Errug goed die howto's, en ook leuke onderwerpen! Thx. :D

Wow !!! Dat is pas een site. Ik ga me wagen aan een rolling release met Debian. Als dat lukt drinken we champagne !

hopelijk lukt het je niet vandaag want vandaag dronk ik al vodca    =D =D =D XD XD  XD :) :| :-X  maar voor morgen alvast veel succes :)

Errug goed die howto's, en ook leuke onderwerpen! Thx. :D

Thanx.... ennnuhh... (ALLEEN!!!!) als tutorialist doe ik wel aan verzoekjes dus als iemand graag iets verduidelijkt wil zien dan geef gerust een digitale gil....
« Laatst bewerkt op: 2011/04/09, 00:39:48 door socialdefect »
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline Joshua822

  • Lid
Dat zijn zeer mooie tutorials Socialdefect! ;)

Zou je het niet erg vinden mocht ik alles op jouw wiki wat toepasbaar is op Ubuntu naar onze wiki kopieer?

Dat zijn zeer mooie tutorials Socialdefect! ;)

Zou je het niet erg vinden mocht ik alles op jouw wiki wat toepasbaar is op Ubuntu naar onze wiki kopieer?


Tenzij anders vermeld is alles op mijn wiki eigen werk en dus natuurlijk open source onder een CC Attribution-Noncommercial-Share Alike 3.0 Unported licentie. Ga dus gerust je gang want ik ben tegenwoordig echt te druk (en lui) om alles overal los te posten. Wel is een linkje naar het originele bericht altijd wel zo handig voor het geval dat er fouten in staan. Om jezelf het omschrijven van dokuwiki syntax te besparen kan je ook pagina's exporteren naar bv html.

PS: ben momenteel wel druk bezig met het verhuizen en mergen van al mijn sites (2x Drupal+wordpress+dokuwiki >> splinternieuwe Drupal) naar mijn nieuwe server dus ik weet niet of ik alle directe links naar de artikelen nog heel lang in tact kan houden. (ik hoop wel over een weekje klaar te zijn met verhuizen van de wiki, gaat helaas niet zo simpel als het importeren van een wordpress blog in 2min)
« Laatst bewerkt op: 2011/04/10, 03:45:49 door socialdefect »
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Social !! We drinken champagne !!! Het is me gelukt die rolling release met Debian op te zetten. Ik ga het nog eens een tweede keer doen (met jouw uitleg of course) om het vlot onder de knie te krijgen.

Fantastisch idee om zo'n site te maken !!!

thx.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Dom Perignon here I come !! :D

En... was t een makkelijke bevalling???
Wat is het geworden..... servertje, laptopje, netbookje?? Hoe groot is ie?? (df -h) Wat kan ie al??

 :P :P :P $SPECS  :P :P :P
« Laatst bewerkt op: 2011/04/10, 23:06:41 door socialdefect »
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline Joshua822

  • Lid
@socialdefect: Geweldig! Ik zal over een weekje eens kijken naar het overzetten van die artikelen naar onze wiki ( ik ben ook te lui om alle hyperlinks in die artikelen dan zo intensief bij te houden :P ).

Hey Social, ik heb een testlaptopje genomen een Dell Latitude D520 mt 4 Gb Ram.

Ik heb gewoon jouw aanbevelingen gevolgd en met wat vallen en opstaan (ook Google + Debian Forum gebruikt) is het dan toch gelukt.

Mijn tweede poging is om een Tones SR2 (dual Xeon / 12 Gb / 3 * Nvidia Geforce GTX 580) om te toveren in een server(tje).

Gewoon om te kijken naar de mogelijkheden van zo'n rolling release van Debian. Echt multimedia is eigenlijk niet nodig, maar we willen kijken of de horizon veraf is om zoiets dergelijks als permanent te gebruiken (digitale video-recorders voor bewakingsdoeleinden).

XD XD té gekke site !!! Please expand !
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Hey Social, ik heb een testlaptopje genomen een Dell Latitude D520 mt 4 Gb Ram.

Ik heb gewoon jouw aanbevelingen gevolgd en met wat vallen en opstaan (ook Google + Debian Forum gebruikt) is het dan toch gelukt.

Mijn tweede poging is om een Tones SR2 (dual Xeon / 12 Gb / 3 * Nvidia Geforce GTX 580) om te toveren in een server(tje).

Precies.... dat willen we horen  :P :P :P

Citaat
Gewoon om te kijken naar de mogelijkheden van zo'n rolling release van Debian. Echt multimedia is eigenlijk niet nodig, maar we willen kijken of de horizon veraf is om zoiets dergelijks als permanent te gebruiken (digitale video-recorders voor bewakingsdoeleinden).

Neem ook eens een kijkje naar Dyne;Bolic, die hebben veel handige tools en documentatie kant en klaar om live te streamen en te recorden.

Citaat
XD XD té gekke site !!! Please expand !

Ben druk bezig met het verhuizen van mijn sites naar een nieuwe server waar ik ze allemaal in een Drupal installatie ga mergen. Hoop binnen 2 weken helemaal klaar te zijn met importeren en kopieren zodat ik weer verder kan met howto's schrijven want ik heb er al weer een hoop op mijn TODO list staan om uit te gaan werken ;)
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Ik ben ondertussen al een eindje gekomen met het overzetten van mijn wiki naar de nieuwe site. Op 2 HOWTO's met veel afbeeldingen na staat alles nu op de nieuwe site (let niet op de weergave van bv code blokken want de css moet nog aangepast worden). De site is nog niet helemaal klaar maar er kan al wel naar de HOWTO's gelinkt worden. Ik hoop tegen het einde van volgende maand de hele site klaar te hebben (mag nog iets meer dan 200 software reviews en een boek gaan overzetten) en dan word ie ook officieel geopend.

Klik hier voor de primeur (heb je op of aanmerkingen dan laat het maar horen)
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline Mikkel

  • Lid
Klik hier voor de primeur (heb je op of aanmerkingen dan laat het maar horen)

Heb geklikt op de link Boeken. Daar staat het woord Tenzei verkeerd gespeld. Moet zijn: Tenzij  ;)

Heb geklikt op de link Boeken. Daar staat het woord Tenzei verkeerd gespeld. Moet zijn: Tenzij  ;)

Ik bewaar mijn spelfouten altijd voor het laatst. Een vriend van mij is namelijk een lopend woordenboek/encyclopedie dus die moet alles nog eens nalezen en verbeteren. Vast dat je nu dus ook nog wel wat zinnen kan vinden van 5 regels of langer ;)
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline Mikkel

  • Lid
Vast dat je nu dus ook nog wel wat zinnen kan vinden van 5 regels of langer ;)

Die laat ik dat lopende woordenboek/encyclopedie dan maar verbeteren. =D