Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: URL-links onzichtbaar op uitgeprinte teksten  (gelezen 1195 keer)

Offline canti

  • Lid
URL-links onzichtbaar op uitgeprinte teksten
« Gepost op: 2007/08/17, 10:44:09 »
Beste Ubuntu-gebruikers,

Het verbaast mij dat de blauwe URL-links niet zichtbaar zijn op uitgeprinte papier terwijl in print preview deze wel te zien waren. Ik printte een doc-document uit op een Canon Pixma IP 3000, uiteraard vanuit OpenOffice.

Overigens heb ik zo'n tekst van buiten gekregen. Als ik zelf een tekst met een URL intyp en deze uitprint, dan is de URL wel zichtbaar (ook al is deze zelfgeschreven tekst in doc.format).

Waar kan het aan liggen? Weet iemand daar een oplossing voor?

Groetjes,
canti

Offline wutnubu

  • Lid
URL-links onzichtbaar op uitgeprinte teksten
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/17, 15:41:21 »
Komt dat niet door de kleur, die wordt naar grijswaarden vertaald en is dan weleens niet te zien.

Ik moet daarvoor wel eens een hele pagina naar b.v. de tekstverwerker kopieeren en de kleur op standaard zetten om het te kunnen printen.

Of je blauwe inkt is op natuurlijk ;)

Groet

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
URL-links onzichtbaar op uitgeprinte teksten
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/17, 18:56:12 »
heb je in extra->opties->oo.o Writer->afdrukken bij inhoud alles aangevinkt? Let vooral op besturingselementen. Ik weet niet zeker of hyperlinks hier onder vallen maar het valt te proberen.

Offline canti

  • Lid
URL-links onzichtbaar op uitgeprinte teksten
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/18, 11:04:39 »
Hallo Raggar,

Ik heb gekeken in de optie, alles is aangevinkt behalve "print black" (ik heb Engelstalige versie). Vergeet niet dat als ik zelf een URL zou intypen, dan deze wel keurig zichtbaar is op uitgeprinte papier.

Ik vermoed dat het ligt aan de tekst die ik heb gekregen, maar hoe kom ik erachter? Ik heb er geen idee van.

Groetjes,
canti

Offline canti

  • Lid
URL-links onzichtbaar op uitgeprinte teksten
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/18, 11:11:47 »
Hallo Hellinga,

Je bracht mij op het idee. De kleur van hyperlinks die ik kreeg, was lichtblauw. Door ze op gewoon blauw te zetten, kan ik het nu wel zien.

Vreemd... Ook lichtblauwe kleuren zouden gewoon zichtbaar moeten zijn, vind ik. Het lijkt me niet handig om elke keer dat ik documenten met lichtblauwe hyperlinks, hyperlink voor hyperlink op blauwe kleur moet zetten alvorens ik de document ga uitprinten.

Weet iemand een structurele oplossing hiervoor?

canti

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
URL-links onzichtbaar op uitgeprinte teksten
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/18, 18:21:17 »
Citaat van: canti
Hallo Raggar,

Ik heb gekeken in de optie, alles is aangevinkt behalve "print black" (ik heb Engelstalige versie). Vergeet niet dat als ik zelf een URL zou intypen, dan deze wel keurig zichtbaar is op uitgeprinte papier.

Ik vermoed dat het ligt aan de tekst die ik heb gekregen, maar hoe kom ik erachter? Ik heb er geen idee van.

Groetjes,
canti
Sorry, te snel gelezen ;)