Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 9.10 wil niet installeren door de melding "input not support"  (gelezen 815 keer)

Offline bgandalf

  • Lid
Hallo allemaal,
Tijdens de installatie gaat het in het begin goed, daarna krijg ik de melding "input not support" en stopt de installatie. Ik heb een Geforce 6600 videokaart waaraan een AOC 916 Swa monitor (met een resolutie van 1440x900) hangt. Bij de vorige versies had ik dit probleem niet! Ik kan "xorg.conf" niet aanpassen omdat deze nog niet bestaat, oftewel... de gehele installatie is gestopt
Wie heeft voor mij de oplossing!

Groetjes,
bgandal

Re: Ubuntu 9.10 wil niet installeren door de melding "input not support"
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/19, 10:15:00 »
'input' gaat volgens mij over je toetsenbord, muis, evt. andere invoer-apparaten.

# zijn je toetsenbord en muis misschien extreem oud, of extreem obscuur?
# heb je tijdens de installatie bijzondere invoerapparaten aangesloten, zoals fingerprintscanners, tablets, oid?

Groetend,

Steven

Offline bgandalf

  • Lid
Re: Ubuntu 9.10 wil niet installeren door de melding "input not support"
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/19, 11:46:23 »
Hallo Steve,
Bedankt voor jouw reactie, het heeft echter niets met het toetsenbord of iets dergelijks te maken.
De monitor geeft de melding dat hij de resolutie die Ubuntu instelt niet aankan.

Offline palm

  • Lid
Re: Ubuntu 9.10 wil niet installeren door de melding "input not support"
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/20, 10:36:30 »
Hallo Steve,
Bedankt voor jouw reactie, het heeft echter niets met het toetsenbord of iets dergelijks te maken.
De monitor geeft de melding dat hij de resolutie die Ubuntu instelt niet aankan.
welke ubuntu versie probeer je te installeren?
Kom je in een console/terminal?
Kan je in recovery mode opstarten?
In terminal:sudo apt-get install nvidia-glx-180
daarna:sudo nvidia-xconfig

dan heb je een xorg.conf

Offline vanadium

  • Lid
Re: Ubuntu 9.10 wil niet installeren door de melding "input not support"
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/20, 10:51:49 »
Ik zou een tekstgebaseerde installatie aandurven met de alternate CD. Dan lukt de installatie wellicht wel. Als dan de grafische omgeving niet start, dan kan je zoals palm aangeeft, een xorg.conf aanmaken en configureren.

Kan je wel de live CD opstarten, en werkt een live sessie?