Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Terminal vertraagd Compiz (10.10 RC)  (gelezen 1667 keer)

Offline BlueWolf

  • Lid
Terminal vertraagd Compiz (10.10 RC)
« Gepost op: 2010/10/01, 14:45:40 »
Heb gisteren Ubuntu 10.10 RC gedownload en geïnstalleerd om te kijken wat er veranderd is en om alvast langzaam over te stappen. Ik heb Karmic er nog naast draaien voor in de tussen tijd.

Alles werkt redelijk goed, maar ik ben net toch nog even voor een (voor mijzelf) groot probleem tegen gekomen. Ik programmeer in Python dus heb vaak de terminal open waar in ik Python uitvoer. In sommige gevallen heb ik gigantisch veel output (Soms wel 50 regels per seconden) en dat werkte in Karmic prima. In Maverick schiet de snelheid van Compiz tot lager dan 1fps. Ik heb 4 cores maar één schiet er naar 100% maar bevriest wel mijn complete desktop. 50 regels per seconden lijkt misschien wat overdreven, maar zelfs met 1 regel output is een duidelijk schok in Compiz te merken. Het is net alsof mijn hele scherm even bevriest.

Als ik het programma open zonder terminal, werkt het perfect. Maarja, ik heb de debug nou eenmaal nodig.

Mijn pc kan het prima aan, aangezien in Karmic precies het zelfde wel lukt. Tijdelijke fix is Compiz uit zetten, maar ik heb een aantal plugins echt nodig voor een goede workflow (Compiz is niet alleen eye-candy voor mij :) ). Ik heb al in de terminal-instellingen rondgekeken en van alles geprobeerd maar het verhelpt het probleem niet  :(

Offline timosha

  • Lid
Re: Terminal vertraagd Compiz (10.10 RC)
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/01, 15:16:21 »
Installeer dan Guake als supersnelle terminal (of Yakuake in KDE).
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Offline BlueWolf

  • Lid
Re: Terminal vertraagd Compiz (10.10 RC)
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/02, 13:19:55 »
Vreemd genoeg heb ik in Guake het zelfde probleem  ???
Ik heb net even xterm uitgeprobeerd en (op het feit na van de afschuwelijke interface) daar werkt het WEL goed in. Maarja, voor alle andere dingen gebruik ik eenmaal gnome-terminal en die blijf ik liever ook gebruiken.

Voorlopig blijf ik nog even dualbooten met Karmic. Ik zie namelijk nu ook dat de gnome-panel aan de bovenkant misvormd is. Alle applets zijn aan de wandel geslagen en oa in de datum/tijd applet lopen allerlei tekens, letters en kleuren door elkaar. Nou snap ik wel dat dit nog niet de final is, dus ik ga denk ik toch nog even wachten tot de final uit :)