Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kpn expresscard 820 (huawei model E870) werkt bij hotpluggen in 10.04  (gelezen 1973 keer)

Offline ToineM

  • Lid
Beste mensen,

In de vorige versie van ubuntu kon ik deze kaart gewoon hotpluggen en op internet. Nu in 10.04 moet ik de kaart eerst plaatsen en dan pas mijn laptop aanzetten, dan pas werkt de kaart.

Iemand een tip?

Groet,
Toine
« Laatst bewerkt op: 2010/08/16, 20:45:23 door ToineM »

Offline walterav

  • Lid
Beste mensen,

In de vorige versie van ubuntu kon ik deze kaart gewoon hotpluggen en op internet. Nu in 10.04 moet ik de kaart eerst plaatsen en dan pas mijn laptop aanzetten, dan pas werkt de kaart.

Iemand een tip?

Groet,
Toine

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij loopt het apparaat via USB over de ExpressCard. Als de kaart erin zit en werkt type in de terminal het volgende commando en post de output hier op het forum:
lsusb
Mocht daartussen je modem staan of nep CD-drive, dan zou wellicht usb-modeswitch helpen om het apparaat van CD-drive naar 3g modem om te switchen.
sudo apt-get -y install usb-modeswitch
Je moet denk ik nog wel even googlen naar hoe en wat of dit programma nog config parameters nodig heeft.

Offline ToineM

  • Lid
Bus 003 Device 002: ID 12d1:1003 Huawei Technologies Co., Ltd. E220 HSDPA Modem / E270 HSDPA/HSUPA Modem

Dit is het resultaat van lsusb

Offline ToineM

  • Lid
Met de usb switch geinstalleerd kan ik hem weer hotpluggen. Dank voor de oplossing, Ook 3g werkt op deze kaart.
Heeft deze usb switch nog gevolgen voor ander usb of expresscard apparaten?

Hartelijk dank ik had de hoop al opgegeven dat er nog een oplossing zou  komen.

« Laatst bewerkt op: 2010/08/16, 20:40:51 door ToineM »

Offline walterav

  • Lid
Met de usb switch geinstalleerd kan ik hem weer hotpluggen. Dank voor de oplossing, Ook 3g werkt op deze kaart.
Heeft deze usb switch nog gevolgen voor ander usb of expresscard apparaten?

Hartelijk dank ik had de hoop al opgegeven dat er nog een oplossing zou  komen.



Mooi dat het opgelost is, het scheen voor velen van 9.10 naar 10.04 een drama te zijn.
Was het overigens niet nodig om meer dingen toe te voegen, bestandjes editen etc... alleen usb-modeswitch installeren was voldoende?

Vergeet AUB niet je topic titel naar [opgelost] te zetten.

Offline ToineM

  • Lid
Re: kpn expresscard 820 (huawei model E870) werkt bij hotpluggen in 10.04
« Reactie #5 Gepost op: 2010/09/09, 16:20:16 »
Inderdaad was alleen de usb mode switch voldoende